مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خبر داد

انجام نخستین نشاء برنج در میاندورود

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۵۰۲۶۸
مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از انجام نخستین نشاء برنج از رقم طارم هاشمی در یک هکتار از زمین های شالیزاری سورک این شهرستان خبر داد.
۰
plusresetminus
انجام نخستین نشاء برنج در میاندورود
سید اسماعیل علوی در گفت و گو با بلاغ از انجام نخستین نشاء برنج از رقم طارم هاشمی در یک هکتار از زمین های شالیزاری سورک این شهرستان خبر داد.

وی بیان اینکه امسال عملیات نشا در 8 هزار و 592 هکتار از زمین‌های شالیزاری شهرستان میاندورود انجام می‌گیرد، گفت: پیش بینی می‌شود 7 هزار و 700 هکتار معادل 85 درصد شالیزارهای این شهرستان بصورت مکانیزه کشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندروود با بیان اینکه افزایش درآمد، کاهش هزینه تولید و کارگری و کاهش مصرف بذر، افزایش راندمان تولید و نهاده از مهمترین اهداف کشت مکانیزه برنج است، از کشاورزان خواست با گذر از کشت سنتی و پیوستن به کشاورزری پایدار و مکانیزه، نحوه کشت و کار برنج را اقتصادی کنند تا نسل‌های جوان و کشاورززاده‌ها با انگیزه بیشتری به این کار ادامه دهند و در روستاها بمانند.

علوی تعداد بانک‌های نشا فعال در منطقه را 9 واحد بیان کرد و افزود: با توجه به بیماری کرونا و تاکید بر جلوگیری از تجمع کارگران، استفاده از امکانات بانک نشاء موجود در منطقه و توسعه کشت مکانیزه، بهترین راهکار برای قطع زنجیره انتقال این بیماری در این بخش خواهد بود.

وی بر بیمه زمین‌های کشاورزی تاکید کرد و گفت: کشاورزان تا پایان خردادماه فرصت دارند با پرداخت مبلغ کمی زمین خود را مقابل حوادث غیرمترقبه، بیماری‌ها و آفات بیمه کنند و در صورت بروز حادثه، خسارت آنها جبران و دچار ضرور و زیان چندانی نشوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲