کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد

پیشگیری از مرتفع‌سازی‌های غیرمجاز در سواحل/از پیشنهادهای سپاه بابلسر استقبال می‌کنیم

30 فروردين 1400 ساعت 11:30

رئیس کل دادگستری مازندران بر حفظ حریم ساحل و آزادسازی سواحل از ساخت و سازهای غیرقانونی تاکید کرد.


به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری با حضور در شهرستان بابلسر ضمن بازدید از ساحل شهرکی علی آبادمیر و برخی شهرک‌های این شهرستان که سواحل را تصرف کرده‌اند، بر حفظ حریم ساحل و آزادسازی سواحل از ساخت و سازهای غیرقانونی تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین جلوگیری از مرتفع‌سازی و تخریب مرتفع‌سازی‌های غیرمجاز را مورد تاکید قرارداد و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مسئول، عزمی جزم‌ برای تعیین تکلیف سواحل شمال کشور داشته و رئیس قوه قضائیه نیز همواره بر اهمیت و ضرورت آزادسازی حریم سواحل دریای خزر در چارچوب قوانین و مقررات جاری تاکید دارند.
 


این مسئول افزود: درگذشته بخش عمده‌ای از سواحل مازندران در اختیار نهادها و بخش خصوصی قرار داشته و صدها شهرک مسکونی که اغلب در اختیار بخش خصوصی بوده مانع از دسترسی مردم به سواحل شده بود که با هم اندیشی و نظام‌مند کردن شیوه‌های آزادسازی و قاطعیت نهادهای مسئول، زمینه دسترسی و استفاده عموم مردم از سواحل فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: سواحل مازندران، پربازدیدترین قسمت‌ها در نوار شمالی کشور است و زمینه استفاده برای عموم باید فراهم شود؛ ضوابط و دستورالعمل‌ها در مورد حریم دریا و رعایت فاصله قانونی ۶۰ متری کاملا مشخص و آشکار است و با متصرفان غیرقانونی، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

در ادامه حجت‌الاسلام اکبری در جلسه مشترک دادگستری و سپاه بابلسر حضور یافت.
 

در این جلسه ضمن بررسی سند تحول قضایی و تشریح طرح ابتکاری محله‌محور جبهه خرمشهرهای سپاه بابلسر، بازوند فرمانده سپاه  شهرستان بابلسر پیشنهاد اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان، راه‌اندازی شورای حل اختلاف محله‌محور، راه‌اندازی شورای سازش خانواده در محله و راه‌اندازی ستاد پیشگیری از وقوع جرم را ارائه کرد که با استقبال رئیس کل دادگستری مازندران همراه شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 450252

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/450252/پیشگیری-مرتفع-سازی-های-غیرمجاز-سواحل-پیشنهادهای-سپاه-بابلسر-استقبال-می-کنیم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com