تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۴۵۰۲۳۳
بلاغ نیوز : بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
۰
plusresetminus
 به گزارش بلاغ‌نیوز به نقل از نیواطلس خودروی سدان برقی EQS مرسدس بنز آخرین قدم در طرح بلندپروازانه ۲۰۳۹ این شرکت است که هدفش ایجاد ناوگان کاملا جدیدی از ماشین‌های جدید کربن‌-خنثی (بدون انتشار گازهای کربنی) در طول دو دهه است. مدل EQS پس از به بازار آمدن اعضای دیگری خانواده EQ یعنی کراس‌اوور EQC، ون EQV و هاچپک EQA عرضه شده است.
هدف شرکت مرسدس این است که این خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰ بیش از نیمی از فروش خودروهایش را تشکیل دهند و EQS می‌تواند نقش عمده‌ای برای رسیدن به این هدف ایفا کند و دست کم خریداران خودورهای سدان لوکس و پیشرفته را به خود جلب کند. 
EQS در دو مدل عرضه می‌شود: مدل پایه +EQS ۴۵۰ با موتور ۲۴۵ کیلوواتی با موتور برقی اکسل عقب و مدل EQS ۵۸۰ ۴Matic  که یک موتور برقی اکسل جلو هم دارد و قدرت کلی‌اش به ۳۸۵ کیلووات می‌رسد. مدل +۴۵۰ در ۵.۵ ثانیه سرعتش را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر می‌رساند و در مدل ۵۸۰ این زمان به ۴.۱ ثانیه کاهش می‌یابد. در هر دوی این ماشین‌ها حداکثر سرعت به ۲۰۹ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مرسدس قصد دارد در آینده یک مدل ۴۷۰ کیلوواتی هم به این دو مدل اضافه کند.
مجموعه‌ای از عوامل از جمله باتری جدیدی پرتراکم در این مدل جدید امکان پیمودن مسافتی ۷۷۰ کیلومتری را بدون نیاز به شارژ می‌دهد.
مرسدس بنز  مدل برقی ماشین‌های لوکس کلاس S را هم معرفی می‌کند
یک عامل دیگر در مدل جدید خصوصیات عالی آیرودینامیکی آن است که به گفته مرسدس باعث شده است که در شرایط مطلوب «ضریب پسار» آن در حدد ۰.۲۰ باشد که پایین‌ترین‌ها در دنیای خودروها است. ضریب پسار میزان مقاومت یک جسم در برابر حرکت در داخل یک سیال (مثلا ماشین درون هوا) را نشان می‌دهد و هر چه کمتر باشد به معنای آن است خودرو بهتر می‌تواند هوای پیش رویش را بشکافد.






*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴