کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی از روز ارتش هم برای حاشیه‌سازی و القای دوقطبی‌های انتخاباتی استفاده کرد!

30 فروردين 1400 ساعت 0:48

رئیس‌جمهور در پیامی‌ به بهانه روز ارتش، سعی کرد حاشیه‌سازی و دوقطبی‌های مدنظر انتخاباتی خود را القا کند.


به گزارش بلاغ، در متن پیام حجت‌الاسلام روحانی به مناسبت روز ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران آمده است: امروز در امتداد تجربه جنگ تحمیلی و به‌عنوان میراث دفاع مقدس، نهادهای نظامی ایران از ارتش و سپاه حرفه‌ای‌تر از همیشه مأموریت و مسئولیت خویش را می‌شناسند.

در ادامه این پیام آمده است: امنیت ملی ایران در گرو حفظ تمامیت ارضی آن است و حفظ تمامیت ارضی ایران تنها در پناه وحدت ملی ایران محقق می‌شود و وحدت ملی ایران فقط با مردم‌سالاری به دست می‌آید. شما ارتش انقلاب هستید. شما سرباز و سردار انقلاب هستید و پاسداری از انقلاب تنها با حفاظت از ارزش‌های انقلاب؛ استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت معنا می‌یابد.

رئیس جمهور در این پیام یادآور شده است: مأموریت شما صرفاً مأموریتی نظامی نیست، اما مأموریتی سیاسی هم نیست، مأموریت شما فقط شهادت در راه میهن نیست، اما مأموریت شما ورود به رقابت‌های سیاسی هم نیست. مأموریت شما مأموریتی ملی است. شما درست در جایی ایستاده‌اید که ملت ایران به شما نیاز دارد. امروز دشمنان ایران از وسعت و قدرت و وحدت و امنیت ایران در هراسند. ایران همواره برای آنان بزرگ‌تر از آن بوده است که فکر می‌کردند.

وی در این پیام تأکید کرده است: تا ارتش ایران همین‌گونه بماند، ارتش ملی و دینی و انقلابی ایران؛ ارتش همه ملت ایران است. ارتش بزرگ‌تر از آن است که آن را به سیاست فروبکاهیم. ارتش مهم‌تر از آن است که حتی آن را به یک مشرب و سیاست فروبکاهیم. سربازان و سرداران و امیران، پاکباخته‌ترین فرزندان یک ملت‌اند که از ملت بدون آنکه از عقیده دینی و مذهبی و تمایل سیاسی، موقعیت و منزلت و شأن آنها خبر داشته باشند دفاع می‌کنند. کافی است ایرانی باشید تا ارتش از شما دفاع کند و این رمز دوام و بقای ارتش است.

روحانی در این پیام آورده است: ارتش و سپاه در این ۸ سال دولت تدبیر و امید به‌ویژه در ۴ سال جنگ تحمیلی اقتصادی همانند ۸ سال دفاع مقدس برای منافع ملی ایستادند. چنان چهره برافروختند و از خود صلابت نشان دادند که دشمن هرگز نتوانست خیال جنگ در سر داشته باشد. دولت هم در این سال‌های سخت جنگ اقتصادی، ارتش و نیروهای مسلح کشور را به مدرن‌ترین سلاح؛ مجهز کرد، که در هیچ زمانی روحیه نظامیان و ساز و برگ آنان از امروز بهتر نبود.

لازم به ذکر است که بخش‌هایی از پیام رئیس‌جمهور به مناسبت روز ارتش مورد توجه رسانه‌های اپوزیسیون و بیگانه قرار گرفت.

نکته‌ای درباره ادبیات عجیب ‌و غریب پیام رئیس‌جمهور
ادبیات حاکم بر پیام رئیس‌جمهور به مناسبت روز ارتش و طرح مسائلی مانند اینکه «در زمان نارضایتی ملت از حکومت، ارتش باید یکی را برگزیند» یا آنکه «مأموریت ارتش ورود به رقابت‌های سیاسی نیست» گرچه عجیب ‌و غریب به‌نظر می‌رسد و این فرضیه را تقویت می‌کند که او سعی کرده با بهره‌برداری سیاسی به دوگانه‌سازی‌هایی مانند دولت نظامی-  غیرنظامی دامن بزند اما نکته جالب‌ توجه آنکه، پیام دیروز رئیس‌جمهور از منطق درستی برخوردار نبود.

روحانی گفته است «در دوران جدید، در دنیا حتی برای فرماندهی نیروهای نظامی و وزیران دفاع از رجال غیرنظامی استفاده می‌شود تا ارتش‌ها از سیاست دور بمانند» در حالی که اتفاقاً برعکس بوده و در بسیاری از کشورهای دنیا به‌ویژه کشورهایی که ازقضا نگاه روحانی هم معطوف به آن‌هاست، بخش قابل‌توجهی از مدیریت‌های راهبردی، دفاعی و امنیتی و حتی سیاسی آن کشور در ید عناصری است که از سابقه نظامی برخوردار هستند.

اینکه چرا روحانی در پیامی‌که به مناسبت روز ارتش صادر شده، در ادبیاتی عجیب ‌و غریب به فضای سیاسی و انتخاباتی شیفت می‌دهد را باید در جای دیگری مورد واکاوی قرار داد اما نکته قابل‌ تأمل دیگر این بود که پیام رئیس‌جمهور روز گذشته مورد توجه و استقبال برخی از جریانات اپوزیسیون و معاند قرار گرفت.


کد مطلب: 450222

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/450222/روحانی-روز-ارتش-هم-حاشیه-سازی-القای-دوقطبی-های-انتخاباتی-استفاده

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com