کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف رایانه مرکز مازندران:

دنبال لپ‌تاپ نو زیر 11 میلیون نباشید!/افزایش تقاضا برای خرید تجهیزات رایانه‌ای دست دوم

30 فروردين 1400 ساعت 9:00

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف رایانه مرکز مازندران با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت تجهیزات رایانه‌ای طی دو سال اخیر گفت: این روزها رغبت مردم به خرید تجهیزات رایانه‌ای دست دوم بیشتر از کالاهای نو شده است.


رحمان دیانت در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص حال و روز این روزهای بازار رایانه و فعالان صنفی این رسته شغلی، اظهار کرد: همزمان با اجرای طرح جدید محدودیت‌ها، بازار خدمات باز است اما واحدهایی که کار فروش را انجام می‌دادند، تعطیل هستند.

وی افزود: جدای از این مسئله، کاهش قدرت خرید مردم هم بر این روند کسادی بازار دامن می‌زند و این روزها رغبت مردم به خرید تجهیزات رایانه‌ای دست دوم بیشتر از کالاهای نو شده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف رایانه مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: این روزها با توجه به گران شدن قطعات و تجهیزات کامپیوتری، مشتریان با مراجعه با واحدهای خدماتی، دست به تعمیر لپ تاپ و کامپیوترهای قدیمی خود می‌زنند تا از همان استفاده کنند.

این فعال صنفی بازار رایانه در مازندران، در خصوص چرایی قیمت بالای مودم‌ها در بازار می‌گوید: در حال حاضر قیمت هر مودم بین 600 تا 700 هزار تومان است! البته این رشد قیمتی فزاینده از عید سال قبل آغاز شده است و قیمت فعلی آن به نسبت قبل از دوران کرونا، حداقل دو برابر شده است.

دیانت عنوان کرد: قیمت حال حاضر تجهیزات رایانه بسته به نرخ روز دلار تعیین می‌شود و طی دو هفته اخیر یک روند رو به بالا را داشته است.

وی بیان کرد: البته برخی‌ها معتقدند این روزها که اوضاع مذاکرات کمی مساعدتر بنظر می‌رسد احتمال کاهش قیمت‌ها نیز در بازار وجود دارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف رایانه مرکز مازندران، در خصوص قیمت انواع لپ تاپ در بازار گفت: در حال حاضر قیمت کف لپ‌تاپ در بازار بین 10 تا 12 میلیون تومان است که این لپ‌تاپ‌ها با هر برندی، معمولی‌ترین نوع در بازار با Celeron پایین، Ram چهار و Hard پانصد است.

این فعال صنفی بازار رایانه در مازندران، متذکر شد: البته لپ‌تاپ‌های با قیمت بالاتر نیز در بازار وجود دارد که دارای حافظه و هارد های بالاتری هستند و ممکن است قیمت آن‌ها بسته به برند تا 70 میلیون تومان نیز در بازار برسد.

دیانت یادآور شد: در شهرستان ساری نزدیک به 350 واحد صنفی تجهیزات رایانه‌ای و در سطح استان بیش از 4 هزار واحد صنفی مشغول فعالیت هستند که عمده غالب از این واحدها، تعطیل و متحمل خسارت‌های فراوانی شده‌اند که انتظار می‌رود متولیان امر، بسته‌های حمایتی ویژه‌ای را برای احیا و مساعدت این واحدها در نظر بگیرند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 450197

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/450197/دنبال-لپ-تاپ-نو-زیر-11-میلیون-نباشید-افزایش-تقاضا-خرید-تجهیزات-رایانه-ای-دست-دوم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com