تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۵۰۱۵۲
یک بانکدار نشا در مازندران می‌گوید: نظارتی بر بازار مایحتاج کشاورزان نیست و هر ساله قیمت‌ها به طرز وحشتناکی افزایش می‌یابد؛ متاسفانه نرخ جامعی برای خیلی از خدمات و دستمزدهای این بخش وجود ندارد و کشاورز بسته به زمان محدود خود در فصل نشا مجبور به تن دادن قیمت‌ها می‌شود.
۰
plusresetminus
نظارت مناسبی بر بازار خدمات کشاورزی نیست/دستمزد 22 هزار تومانی نشای هر سینی بذر
علی توکلی یکی از بانکداران نشا در سیمرغ در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین قیمت دستمزد دستگاه‌های نشاکار برنج اظهار کرد: قیمت‌ها به نسبت سال قبل، افزایش چندانی نداشته است.

وی افزود: نرخ‌ها خیلی با آن چیزی که ما در ذهن خود تصور می‌کردیم فاصله دارد و به زبان خودمانی خیلی دست پایین تعیین شده است.

این بانکدار نشا در مازندران، خاطرنشان کرد: سال گذشته صفر تا صد پرورش بذر هر سینی 18 هزار تومان بود و امسال تنها با 4 هزار تومان افزایش به 22 هزار و 500 تومان رسید.

توکلی ادامه داد: در واقع کشاورز بذر را به بانکدار نشا می‌دهد و ما باید آن را پرورش دهیم، بزرگ شود و سپس آن را به زمین‌های شالیزاری ببریم و آن را نشا کنیم و در نهایت به ازای هر سینی، 22 هزار و 500 تومان دریافت کنیم.

وی بیان کرد: نرخ دستمزد باید با توجه به تورم امسال، خیلی بیشتر از این تعیین می‌شد ولی متاسفانه این امر محقق نشد.

این بانکدار نشا در مازندران، عنوان کرد: اگر کشاورز، بذری به ما ندهد و بذر هم از ما باشد، هر جعبه بذر 5 هزار تومان است که به نرخ 22 هزار و 500 تومانی اضافه می‌شود.

توکلی در خصوص قیمت امسال سینی نشا در بازار گفت: قیمت سینی بستگی به جنس سینی دارد؛ قیمت سینی مواد نو در بازار تا 14 هزار تومان هم می‌رسد اما سینی مواد کهنه در بازار از 9 الی 11 هزار تومان وجود دارد.

وی متذکر شد: قیمت کود و سم نسبت به سال گذشته چندین برابر افزایش داشته است و برای نمونه کود سفیدی که سال قبل کیسه‌ای 80 هزار تومان می‌خریدیم امسال به بیش از 200 هزار تومان رسیده است و یا سولفات آلومینیوم 120 هزار تومانی سال قبل امسال به بیش از 500 هزار تومان رسیده است.

این بانکدار نشا در مازندران، یادآور کرد: نظارتی بر بازار مایحتاج کشاورزان نیست و هر ساله قیمت‌ها به طرز وحشتناکی افزایش می‌یابد؛ متاسفانه نرخ جامعی برای خیلی از خدمات و دستمزدهای این بخش وجود ندارد و کشاورز بسته به زمان محدود خود در فصل نشا مجبور به تن دادن قیمت‌ها می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰