تاریخ انتشارجمعه ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۴۵۰۰۹۰
بلاغ نیوز : بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ‌نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر رئیس جمهور آمریکا، ضمن دعوت از همتای روس خود برای دیدار در اروپا در تابستان آینده با هدف آغاز رایزنی درباره مذاکرات راهبردی بین دو کشور، بر تمایل کشورش برای برقراری روابط ثابت و شفاف با روسیه تأکید کرد. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری در خصوص روابط با روسیه پس از تحریم شماری از نهادها و دیپلمات‌های این کشور به بهانه دخالت مسکو در حملات سایبری علیه واشنگتن گفت: ما در واکنش به اقدامات روسیه علیه آمریکا تصمیم گرفتیم چند دیپلمات روس را از کشور اخراج کنیم. اگر روسیه به اقدامات خود علیه دموکراسی ما ادامه دهد، آماده ایم تدابیر محکم تری علیه آن اتخاذ کنیم.
بایدن افزود:‌ در گفتگو با پوتین به او گفتم دولت من اصرار دارد مسئول دخالت در انتخابات آمریکا را شناسایی کند و تصمیم خودم را برای اتخاذ تدابیر در این خصوص به اطلاعش رساندم. هنگامی که پوتین انتخابم به ریاست جمهوری را تبریک گفت، به او گفتم اگر دخالت روسیه در انتخابات آمریکا ثابت شود، به شما پاسخ خواهیم داد و در صورت لزوم تصمیمی بیشتر از تحریم اتخاذ خواهیم کرد‎، در عین حال ما خواستار روابط ثابت و شفاف با روسیه هستیم و برای تشدید تنش‌ها با این کشور تلاش نمی‌کنیم.  رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: من به پوتین پیشنهاد دادم با هدف تعامل بیشتر درباره مسائل بین المللی و آغاز مذاکرات راهبردی بین دو کشور تابستان امسال در اروپا دیدار کنیم و گفتم سیاست آمریکا در حمایت از متحدان خود در سراسر جهان ثابت است. همچنین با پوتین درباره فعالیت‌های روسیه در مرزهای اوکراین گفتگو و بر تمایل آمریکا بر ضرورت حفظ حاکمیت اوکراین تأکید کردم. ما در مقابل هر گونه نقض قوانین یا تخلفات روسیه خواهیم ایستاد. همکاری با روسیه به نفع ما است,، اما اگر روسیه بخواهد بر ما تأثیر بگذارد به آن پاسخ خواهیم داد.




*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴