تاریخ انتشارجمعه ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۴۵۰۰۸۸
بلاغ نیوز : بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ‌نیوز به نقل از آسوشیتدپرس دکتر هانس کلوگ، رئیس منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت، روز پنج‌شنبه این اظهارات را برای تاکید بر این موضوع بیان کرد که مردم این منطقه هنوز باید با فاصله‌گیری جسمی از خود حفاظت کنند و واکسیناسیون را شتاب بخشند و این در حالی است که گونه‌های جدید ویروس کرونا باعث اوج‌گیری موارد جدید عفونت به حد بی‌سابقه‌ای شده‌اند.
ارقام گردآوری‌شده به وسیله دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد تا به حال حدود ۳ میلیون مورد مرگ مربوط به کووید-۱۹ در جهان رخ داده است- قاره آمریکا (آمریکای شمالی و جنوبی) بیشترین تلفات را داشته است و اروپا در رده دوم قرار دارد. ایالات متحده آمریکا، برزیل و مکزیک بالاترین شمار مرگ‌ها را داشته‌اند و در مجموع ۱.۱ میلیون نفر در این سه کشور به علت کووید-۱۹ درگذشته‌اند.
کلوگ که در دیداری از یونان با خبرنگاران سخن می‌گفت، در عین حال «به نشانه‌های اولیه‌ کند شدن احتمالی سرایت در چند کشور» در این منطقه ۵۳ کشوری سازمان جهانی بهداشت که تا آسیای میانه کشیده می‌شود، اشاره کرد و  از «کاهش بروز عفونت» در میان سالمندترین افراد خبر داد.
او گفت نسبت مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ در میان افراد بالای ۸۰ سال که برای واکسن زدن در اولویت هستند، به حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است- که پایین‌ترین میزان از هنگام شروع پاندمی است.
به گفته او، در انگلیس از ژانویه (بهمن) به بعد شمار عفونت‌های جدید و مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است که به علت برنامه موفق واکسیناسیون و تعطیلی کشوری درازمدت است که فقط به طور تدریجی برداشته شد.
کلوگ درباره نگرانی‌ها درباره عوارض جانبی واکسن‌ها گفت خطر دچار شدن به لخته خون در بیماران کووید-۱۹ بسیار بالاتر از خطر این عارضه در دریافت‌کنندگان واکسن کرونای آسترازنکا است.
او گفت: «بدون تردید واکسن آسترازنکا در کاهش بستری شدن و پیشگیری از مرگ ناشی از کووید-۱۹ موثر است» و افزود سازمان جهانی بهداشت استفاده از این واکسن را برای همه افراد واجد شرایط توصیه می‌کند.






*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴