تاریخ انتشارجمعه ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۵۰۰۸۳
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابلسر از احداث نخستین مرکز آب‌درمانی مازندران در بابلسر خبر داد و گفت: موافقت اصولی این مرکز که در روستای تازه‌آباد واقع شده دریافت و هم‌اکنون دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
۰
plusresetminus
پیشرفت 80 درصدی نخستین مرکز آب‌درمانی مازندران در بابلسر
غلامرضا چشمه‌نور در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهارکرد: در سال گذشته باتوجه به ممنوعیت پذیرش مسافر در واحدهای اقامتی و گردشگری شاهد حضور مسافران زیادی در بابلسر نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: اما امسال به دلیل اینکه این ممنوعیت‌ها برداشته شد و همچنین واحدهای اقامتی و پذیرایی می‌توانستند به میزان 50 درصد ظرفیت اقدام به پذیرش مهمان کنند شاهد حضور مسافر بیشتری بوده‌ایم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بابلسر تصریح کرد: امسال ۱۸۶ هزار و ۶۵۰ نفر مسافر نوروزی در این شهرستان شب اقامت داشتند که در مقایسه با سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش و در مقایسه با سال ۹۸ حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.

چشمه‌نور با بیان اینکه پس از رفتن مسافران دوباره موج بیماری کرونا افزایش پیدا کرد گفت: این بیماری موجب شد که تاسیسات گردشگری به‌ویژه در سال گذشته دچار آسیب جدی شوند که امسال با تصمیم ستاد ملی کرونا شاهد رونق واحدهای اقامتی و پذیرایی باشیم.

وی یادآورشد: 400 واحد اقامتی، 15 واحد پذیرایی بین راهی و 30 هزار تخت از ظرفیت‌های بابلسر برای پذیرش مهمان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بابلسر تاکید کرد: تمامی تاسیسات گردشگری که دارای پروانه گردشگری بوده‌اند برای دریافت تهسیلات کرونا معرفی شده‌اند که بسیاری از آن‌ها این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

چشمه‌نور با اشاره به اینکه برای جاذبه‌های گردشگری در بابلسر اقدامات مناسبی صورت گرفته است اظهارکرد: سال گذشته موزه گیاه‌شناسی بونسای در روستای افراتخت بهنمیر پس از طی دو سال پیگیری پروانه آن در زمینی به مساحت 6 هزار و 500 متر دریافت شد که علاقه‌مندان می‌توانند از این موزه دیدن کنند.

وی ادامه داد: در سال جاری دو آب‌بندان در روستای ازنوا و اوجاکسر به‌عنوان مقصد گردشگری ایجاد می‌شود تا گردشگران بتوانند از این محیط استفاده کنند.

این مسئول از احداث نخستین مرکز آب‌درمانی مازندران در بابلسر خبر داد و افزود: موافقت اصولی این مرکز که در روستای تازه‌آباد واقع شده دریافت و هم‌اکنون دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

 رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بابلسر خاطرنشان کرد: یک هتل سه ستاره که مبلغ دو میلیارد تومان تسهیلات برای تجهیزات آن درنظر گرفته شده به زودی در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

چشمه‌نور تصریح کرد: باغ شمس که یکی از طرح‌های گردشگری کشاورزی است در روستای لاری‌محله بخش هادی‌شهر ایجاد شده و با دریافت پروانه کار آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴