تاریخ انتشارجمعه ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۴۵۰۰۷۲
فرماندار نوشهر با انتقاد از وضعیت حال حاضر کشتارگاه این شهر؛ گفت: بی تفاوتی شهرداری به مصوبات کارگروه سلامت و رفع نواقص جای تامل دارد و باید طی مدت دو هفته آینده این نواقص را برطرف کند.
۰
plusresetminus
انتقاد فرماندار از وضعیت کشتارگاه نوشهر/مهلت دو هفته‌ای به شهرداری برای رفع نواقص
به گزارش بلاغ، سعید یزدانی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان، اظهار کرد: گزارش‌های دریافتی از کارشناسان محیط زیست و بهداشت محیط حاکی است که نواقص بهداشتی زیادی در کشتارگاه شهرستان وجود دارد و با وجود مصوبات مختلف کارگروه سلامت در  گذشته، هیچ اقدامی برای اصلاح و رفع نواقص صورت نگرفته است.

وی از شهرداری نوشهر به عنوان متولی کشتارگاه انتقاد کرد و گفت: بی‌تفاوتی شهرداری به مصوبات کارگروه سلامت و رفع نواقص جای تامل دارد.

فرماندار نوشهر یکی از مشکلات کشتارگاه را مشخص نبودن نوبت کاری دانست و بر ضرورت تعیین نوبت کاری سلاخان و صدور کارت سلامت برای آنان تاکید کرد.

یزدانی ادامه داد: استفاده نکردن از آب گرم بهداشتی برای شست و شوی لاشه ها، فعال نبودن دستگاه لاشه سوز، نبود مدیریت درست و نظارت صحیح بر هدایت پساب و خون‌آبه‌های ناشی از کشتار، نامشخص بودن زمان کشتار دام، ورود افراد متفرقه به داخل محوطه، جمع آوری نشدن به موقع  امعاء و احشاء لاشه ها، انتقال گوشت با خودروهای شخصی، نبود چرخ‌های دستی مخصوص حمل گوشت و نقص دستگاه پیش سرد کن را از جمله مشکلات و نواقص کشتارگاه نوشهر برشمرد و خواستار رفع فوری این مشکلات شد.

وی تصریح کرد: با اینکه مصوبات قبلی کارگروه سلامت برای دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان، دستگاه قضایی  و محیط زیست ارسال و ضرب الاجل تعیین شده بود که دستگاه متولی باید طی مدت ۱۰ روز تمامی نواقص را برطرف کند، ولی شهرداری هیچ یک از مصوبات را اجرا نکرد و دستگاه‌های دیگر ناظر هم هیچ واکنشی نشان ندادند.

فرماندار نوشهر با اعلام این که کشتارگاه نوشهر هم اکنون در وضعیت غیربهداشتی ادامه فعالیت می‌دهد، تاکید کرد: طبق قانون شهرداری به عنوان یک نهاد متولی باید پاسخگوی این وضعیت باشد، باید توضیح دهد که چرا نسبت به اجرای مصوبات کارگروه سلامت کوتاهی کرده است و باید طی مدت دو هفته آینده این نواقص را برطرف کند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴