کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل بیمه سلامت مازندران اعلام کرد

حذف تدریجی کاربرد دفترچه بیمه سلامت از اردیبهشت

26 فروردين 1400 ساعت 18:15

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: سازمان بیمه سلامت به منظور استقرار دولت الکترونیک و ارائه خدمات خود به صورت الکترونیکی، حذف تدریجی کاربرد دفترچه بیمه سلامت را از اول اردیبهشت ماه آغاز می کند.


به گزارش بلاغ، رسول ظفرمند در همایش مجازی با حضور مسئولین دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد سطح استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اعلام کرد: سازمان بیمه سلامت به منظور استقرار دولت الکترونیک و ارائه خدمات خود به صورت الکترونیکی حذف تدریجی کاربرد دفترچه بیمه سلامت را از اول اردیبهشت ماه آغاز می نماید.

وی افزود بر این اساس و به منظور اطمینان و آگاهی بیمه شدگان سلامت از وضعیت بیمه خود در در این گام جلد دفترچه حاوی اطلاعات هویتی بیمه شده در اختیار ایشان قرار گرفته و طبق تمهیداتی که اندیشده شد، برای آن دسته از بیمه شدگانی هم که دفترچه ندارند و یا به هر دلیلی امکان نسخه‌نویسی الکترونیک وجود نداشته باشد، پزشک می‌تواند با استفاده از سربرگ خود و با درج کد ملی، نام و نام خانوادگی بیمار و تاریخ ویزیت در چارچوب دستورالعملهای موجود اقدام نموده و داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک نیز موظف به پذیرش و ارائه خدمات به این دسته از بیمه شدگان می باشند.

ظفرمند در ادامه اعلام کرد: هم اکنون دسترسی به سامانه نسخه الکترونیک سازمان برای تمامی پزشکان طرف قرارداد بخش خصوصی فراهم شده و این پزشکان می‌توانند نسبت به تجویز الکترونیک اقدام نمایند . وی همچنین افزود: به منظور ایجاد انگیزه جهت تجویز الکترونیک، مطالبات آن دسته از پزشکانی که اقدام به ثبت نسخه الکترونیک می‌نمایند ظرف مدت ۱۰ روز از پایان ماه و به صورت ۱۰۰ درصد پرداخت می گردد.

وی با بیان اینکه دسترسی داروخانه ها مراکز پاراکلینیک و به سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت فراهم شده است گفت: این مراکز امکان واکشی نسخه الکترونیک تولید شده را خواهند داشت و تا زمان ثبت کلیه نسخه به صورت آنلاین توسط پزشکان، مراکز ارائه دهنده خدمت می توانند نسخه کاغذی را در سامانه ثبت نمایند. وی افزود:  آن دسته از مطالبات موسساتی هم که به صورت برخط ثبت شده باشند دارای اولویت پرداخت خواهند بود.

وی همچنین با اشاره به ارائه خدمات بیمه سلامت به صورت الکترونیکی افزود: چاپ دفاتر بیمه سلامت در صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت، صندوق روستائیان از ابتدای خرداد و سایر صندوق‏ها از ابتدای تیرماه متوقف می‏گردد. همچنین با عنایت به استمرار شیوع ویروس کرونا و لزوم کاستن از مراجعات بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان،پوشش بیمه ای بیمه شدگان صندوق های: کارکنان دولت، روستاییان، سلامت همگانی و ایرانیان (صرفاً بیمه شدگان بیمار خاص) که تاریخ پایان اعتبار سیستمی آنها از 01‏/01‏/1400 به بعد می باشد، به صورت خودکار تا تاریخ 31‏/06‏/1400 در سامانه معتبر می شوند.

به گزارش بلاغ، حدود نیمی از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت مازندران قرار دارند و بیمه سلامت استان سالانه بیش از ۷ هزار میلیارد ریال برای هزینه درمان بیمه شدگان به بیش از 2300 مؤسسه درمانی طرف قرارداد استان پرداخت می کند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 450068

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/450068/حذف-تدریجی-کاربرد-دفترچه-بیمه-سلامت-اردیبهشت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com