همزمان با رونمایی از تولیدات هنری؛

«قراخیل» قائم‌شهر پایگاه فرهنگ و ادبیات پایداری شد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۴۵۰۰۶۱
در اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی قراخیل قائمشهر پایگاه فرهنگ و هنر مقاومت و پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان مازندران شد.
۰
plusresetminus
«قراخیل» قائم‌شهر پایگاه فرهنگ و ادبیات پایداری شد
به گزارش بلاغ، اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری مازندران در موسسه فرهنگی هنری ثارالله روستای قراخیل شهرستان قائمشهر با چند رونمایی از تولیدات هنری و تجلیل از هنرمندان شاخص برگزار شد.

در این برنامه که با حضور آیت الله محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران و جمعی از مسئولان استانی و محلی به شکل محدود در فضای باز موزه شهدا ( موسسه فرهنگی هنری ثارالله)شکل گرفت، روستای قراخیل قائمشهر به عنوان « پایگاه فرهنگ و هنر مقاومت و پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان مازندران» معرفی و پوستر ویژه این رویداد رونمایی شد.

آیت الله محمدی لایینی در ابتدای این محفل با اشاره به اینکه باید به مردم قراخیل بخاطر همتی که در تدارک و ساخت موزه شهدا به خرج داده اند تبریک گفت، افزود: اقدام حوزه هنری در این نامگذاری،  شایسته شان قراخیل می باشد چراکه روستایی که توانسته در طول چندین سال فعالیتهای بسیاری در زمینه های فرهنگی اجتماعی، سیاسی و علمی، عمرانی و اقتصادی  داشته باشد و نسبت به جمعیت خود تعداد بسیاری ایثارگر و جانباز و آزاده و 43 شهید تقدیم انقلاب کند، پس به درستی پایگاه مقاومت و پایداری است.
 

حجت الاسلام رسولی امام جمعه قراخیل و منطقه بالاتجن نیز با تاکید بر تلاش اهالی این روستا خاطر نشان کرد که از ویژگی های مردم قراخیل این است که پس از سالهای دفاع مقدس نیز از ایثار و جهاد دست نکشیده و با تکیه بر همان روحیات اتفاقات جالب و بی نظیری( حتی در سطح کشور) رقم زدند که امروز الگوی ارزشمندی بشمار می آید.

مهدی معصومی گرجی رییس حوزه هنری نیز در سخنرانی کوتاهی گفت: کار مردمی که با خلاقیت تمام، چنین موزه ای را بنا نهاده اند و چنین تجلی گاهی از حماسه و شور را ترتیب داده اند خود هنر است و ما در صدد هستیم موزه شهدای قراخیل را محل برگزاری نشست های فرهنگی هنری عرصه پایداری انقلاب اسلامی قرار دهیم تا انشاءالله تولیدات فاخری در عرصه آثار ادبی، فیلم، هنرهای نمایشی، آثار تجسمی و ... را شاهد باشیم.

همچنین در این محفل مجموعه شعر ملت شهادت ( اشعار شاعران استان با موضوع سردار سلیمانی، مدافعان حرم و شهدای غواص) کاری از میثم رنجبر و قطعه موسیقایی (تصنیف) نسل بیدار ساخته فرزاد محمدنژاد با شعری از ایرج قنبری و صدای محمود صالحی از سری تولیدات حوزه هنری مازندران رونمایی شد.

در بخش دیگری از این رویداد فرهنگی هنری که با استقرار کتابگرد ( کتابخانه سیار خودرویی تولیدات مکتوب حوزه هنری مازندران) همراه بود، پس از اجرای نقالی علی عظیمی و شعر خوانی حمید حمزه نژاد، از هادی قاسمی (خوشنویس و مدرس دانشگاه) به عنوان چهره شاخص هنر انقلاب حوزه هنری استان مازندران و از رضا اکبریان گالشکلایی(مستندساز) به عنوان هنرمند شاخص جوان تجلیل شد.
 

در پایان با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه قراخیل، از حاج عباس علیجان زاده (فعال فرهنگی و اجتماعی این محل) به پاس سالها کار بی وقفه از سالهای دفاع مقدس تا امروز با عنوان چهره فعال انقلابی تقدیر شده و محمد حسین عابدی، هنرمند قراخیلی با اجرای ترانه ای با عنوان شهید حال و هوای خاصی به محفل بخشید و رییس حوزه هنری استان مازندران نیز از وی به عنوان هنرمند جوان قدردانی کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴