بلاغ نیوز : بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ‌نیوز به نقل از تسنیم، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2021 از امشب (چهارشنبه) رسماً آغاز می‌شود. مسابقاتی که ایران در آن چهار نماینده دارد و از این حیث منحصربه‌فرد به حساب می‌آید. پیروزی فولاد مقابل العین در پلی‌آف این مسابقات باعث شده تا ایران به این مهم دست پیدا کند و تنها کشوری باشد که در دور گروهی چهار نماینده دارد. در روز نخست این مسابقات سه نماینده ایران در گروه‌های B ، D و E مقابل حریفان‌شان به رقابت خواهند پرداخت که در زیر به ترتیب ساعت برگزاری مسابقات به آنها اشاره می‌شود: 
پرسپولیس - الوحده امارات
نماینده ایران و فینالیست دوره پیش این مسابقات در دیدار افتتاحیه دور گروهی مصافی با نماینده امارات دارد. مسابقات این گروه در هند برگزار می‌شود و پرسپولیسی‌ها باید برای تکرار افتخارات چند فصل اخیرشان در آسیا از این کشور استارت بزنند. پرسپولیس در سه دوره پیشین لیگ قهرمانان دو بار موفق به حضور در فینال شده است و حالا قطعاً به دنبال شکست طلسم قهرمانی در آسیا خواهد بود. یحیی گل‌محمدی پیش از آغاز لیگ قهرمانان اعلام کرده بود که تیمش به دنبال این است که سومین فینال آسیا را هم تجربه کند.  
شاگردان یحیی گل‌محمدی در حالی پا به گوا، محل برگزاری مسابقات گذاشته‌اند که مشکلاتی را در این سفر تجربه کرده‌اند، از تأخیر چند ساعته پروازشان به هند تا مشکلات کرونایی. یحیی گل‌محمدی برای این بازی سعید آقایی و فرشاد فرجی را به دلیل ابتلا به کرونا در اختیار نخواهد داشت. این بازیکنان که تست‌شان در تهران مثبت شده بود هنوز خودشان را به اردوی تیم در هند نرسانده‌اند.
در آن سوی میدان الوحده امارات سابقه طولانی مدتی در مصاف با تیم‌های ایرانی دارد و غالباً مغلوب بوده است. این تیم در لیگ داخلی امارات امسال نتایج خیلی خوبی کسب نکرده و با 35 امتیاز از  23 بازی در جایگاه هشتم جدول قرار دارد. این تیم با پیروزی 2 بر یک مقابل الزورای عراق در پلی‌‌آف جواز حضور در گروه E را به دست آورده است. تیم‌های الریان و گوای هند دیگر تیم‌های این گروه به حساب می‌آیند. 
پاختاکور ازبکستان - تراکتور تبریز
قهرمان جام حذفی فوتبال ایران به‌عنوان دومین نماینده کشورمان بعد از پرسپولیس جواز حضور مستقیم در لیگ قهرمانان را به دست آورده است. تیم تحت هدایت رسول خطیبی در ادامه سال‌های پرنوسان نتیجه‌گیری امسال نیز در لیگ داخلی ایران در چهره یک تیم مدعی برای قهرمانی لیگ برتر ظاهر نشده است، اما با این وجود با حضور بازیکنان پرتجربه و البته پشتوانه سابقه حضور در لیگ قهرمانان می‌توان برای صعود از گروه B روی آن حساب باز کرد. 
تراکتوری‌ها در لیگ برتر با 27 امتیاز از 19 بازی در رده هشتم قرار دارند و با وجود سختی کارشان در لیگ برتر حساب خوبی روی مسابقات آسیایی باز کرده‌اند. از سویی دیگر دوران چهار ماهه محرومیت سعید واسعی نیز به پایان رسیده است و خطیبی می‌تواند از این بازیکن هم در ترکیب تیمش استفاده کند. 
مسابقات این گروه به میزبانی شارجه امارات برگزار می‌شود و تراکتوری‌ها در گرمای این کشور از لحاظ بدنی کار سختی در پیش خواهند داشت، مخصوصاً اینکه از تبریز که یک منطقه سردسیری به حساب می‌آید، عازم امارات شده‌اند. 
پاختاکور حریف امروز تراکتور اما رقیب نام آشنایی برای تیم‌هایی ایرانی است. از این تیم همیشه به‌عنوان گربه سیاه باشگاه‌های ایرانی یاد می‌شود و می‌توان گفت این تیم ازبکستانی قدرت اول گروه B به حساب می‌آید. پاختاکور فصل پیش استقلال را حذف کرد، اما در بازی بعدی‌اش مقابل پرسپولیس شکست خورد و از حضور در جمع چهار تیم نهایی بازماند. پاختاکور همه پنج بازی اخیر لیگ داخلی کشورش را برده و با 15 امتیاز مقتدرانه صدرنشین این مسابقات است. شارجه امارات و نیروی هوایی عراق دیگر تیم‌های گروه B به حساب می‌آیند. 
السد قطر - فولاد ایران
فولاد با برتری 4 بر صفر مقابل العین در پلی‌آف لیگ قهرمانان، مقتدرانه راهی دور گروهی شده است. نمایش تیم جواد نکونام در این بازی به حدی خوب بوده است که حالا قطعاً تیم‌های مدعی گروه D نیز حساب ویژه‌ای روی این تیم باز خواهند کرد. فولاد با کسب مقام سومی لیگ برتر در فصل گذشته به‌عنوان چهارمین تیم ایران بعد چند سالی دوری از آسیا حالا پا به این مسابقات گذاشته است و قطعاً حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. 
فولادی‌ها با توجه به برگزاری دیدار با العین مدت زمان قابل توجهی است که در عربستان حضور دارند و خودشان را با شرایط این کشور به خوبی وفق داده‌اند. تست کرونای تمامی بازیکنان فولاد منفی هم بوده است و این تیم با تمام قوا دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا را استارت خواهد زد. 
بازی فولاد و السد از یک بعد دیگر نیز دارای حساسیت زیادی است. نکونام و ژاوی سال‌ها در لالیگای اسپانیا با حضور در تیم‌های اوساسونا و بارسلونا با یکدیگر رقابت کرده‌اند و حالا مصاف آنها در لباس سرمربیگری روی در روی هم خالی از لطف نیست. السد با هدایت ژاوی فصل 21-2020 لیگ ستارگان قطر را با 19 پیروزی و سه تساوی و بدون شکست مقتدرانه با قهرمانی به پایان برده است و حالا هدفی به جز قهرمانی در آسیا در سر ندارد. الوحدات اردن و النصر عربستان دیگر تیم‌های گروه D این مسابقات محسوب می‌شوند. 


برنامه کلی مسابقات امروز گروه‌ها B, D وE به شرح زیر است: 
گروه E:
چهارشنبه 25 فروردین

پرسپولیس ایران - الوحده امارات، ساعت 19، ورزشگاه فاتوردا گوا
گوای هند - الریان قطر، ساعت 21:30، ورزشگاه فاتوردا گوا
گروه B:  
چهارشنبه 25 فروردین

پاختاکور ازبکستان - تراکتور ایران، ساعت 19:30، ورزشگاه شارجه
شارجه امارات - نیروی هوایی عراق، ساعت 22:30، ورزشگاه شارجه
گروه D:
چهارشنبه 25 فروردین

الوحدات اردن - النصر عربستان، ساعت 22:30، ورزشگاه دانشگاه ملک سعود ریاض
السد قطر - فولاد ایران، ساعت 22:30، ورزشگاه ملک فهد ریاض
دیدار تیم فوتبال استقلال دیگر نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا که در گروه C حضور دارد، ساعت 00:45 بامداد روز جمعه مقابل الاهلی عربستان برگزار می‌شود. 





*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما