تاریخ انتشارجمعه ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۴۴۹۹۸۸
امام جمعه آمل از باز بودن مساجد و بقاع متبرکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان خبر داد.
۰
plusresetminus
باز بودن مساجد و بقاع متبرکه آمل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
به گزارش بلاغ؛ حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شروع ماه مبارک رمضان اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی برای برگزاری برنامه های معنوی و مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان برنامه ریزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه سفره کریمانه نیز به مانند سال گذشته امسال برگزار می شود، خاطرنشان کرد: برنامه های مساجد باید محوریت قرآن باشد، تفسیر قرآن داشته باشند و برای نونهالان، نوجوانان و زوجین به منظور بهتر شدن رابطه ها برنامه هایی داشته باشند، آموزش برای خانواده ها مخصوصا برای جوانان و بکارگیری از اساتید و کارشناسان استانی و کشوری  دستور کار قرار دهند.

امام جمعه آمل بیشتریت عامل کرونا در امل را دوهمی ها خواند و افزود: در آمل مراوده فرهنگی نسبت به سایر شهرستان های مازندران بیشتر است، نیاز به فرهنگ سازی شود تا این دورهمی ها در ایام ماه رمضان کم شود، بسیاری از مشکلات به خصوص تعطیلی اصناف رفع می شود، بستن بازارها نیز از تصمیم گیری های با ستاد ملی کرونا است.

وی درخصوص توزیع بسته های معیشتی اظهار کرد: در امر توزیع بسته های معیشتی یکپارچگی و یک کاسه شدن موسسات و مراکز نیکوکاری بسیار مهم است، خوشبختانه با وجود تشکیل شورای هماهنگی بسته معیشتی به دست نیازمندان واقعی می رسد.

هادی بهرامی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل نیز در ادامه این نشست تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا تمامی بقاع متبرکه تحت شعاع قرار گرفت و تعطیل شدند و این تجربه ای بود تا تغییری در نوع سبک زندگی خود داشته باشیم و برنامه ریزی هایی که در ایام مذهبی داشتیم به صورت مجازی به اجرا در آید.

 وی با تاکید اینکه مساجد در ایام ماه رمضان باز هستند، عنوان کرد: امسال دستورالعمل سازمانی بنا بر بسته شدن مساجد و اماکن مقدس نیست؛ اما اجرای برنامه ها به شکل مفصل نخواهد بود، به شکل تفصیلی، جز خوانی، محفل انس با قرآن با حضور تعداد محدود و به صورت مجازی و پخش زنده اینستاگرامی است درب مساجد قبل از اذان باز و پخش اذان و دعا در اماکن مذهبی انجام می شود و این برنامه ها به اعضای هیات امنا اطلاع رسانی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل  از برنامه های ماه مبارک رمضان، بیان کرد: برگزاری برنامه جز خوانی یک ساعت قبل از نماز ظهر به مدت یک ساعت خوانده می شود، محفل انس با قرآن با دعوت قاری بین المللی بعد از نماز ظهر و عصر به اجرا در خواهد آمد.

وی به وجود پنج امامزاده در این شهرستان اشاره کرد و افزود: دو امام زاده شاخص یک و سه امام زاده شاخص دو که مجموع پنج امام زاده شاخص برای برگزاری برنامه های مذهبی در ماه مبارک رمضان آماده شده اند.

اسماعیل رمضانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل نیز در ادامه خاطرنشان کرد: ستاد سفره کریمانه در شهرستان تشکیل شده است و جلسه توجیهی با مساجد شاخص بخش های آمل برگزار شد .

وی تصریح کرد: باز بودن مساجد برای پخش اذان و دعاهای ماه مبارک رمضان خواهد بود و برپایی نماز جماعت در این مساجد بستگی به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل  از برنامه های این ماه عنوان کرد: برگزاری مسابقه دل نوشته ها برای نماز و روزه اولی ها، مسابقه برای بانوان خانه دار با برپایی سفره های افطاری، سخنوری های مذهبی با استفاده از علما، پویش جز خوانی قرآن، مسابقه تصویری از دست های کوچک دعا کودکان، قالب برنامه ها بر مبنی صبر و کمک به دیگران است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴