تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۴۹۹۸۶
رئیس شورای اسلامی شهر نکا گفت: شورا با همه ضعف‌ها و انتقاداتی که به آن وارد است در این شرایط سخت اقتصادی پسابرجامی، توانست با حداقل فشار بر مردم، بودجه شهری را بیش از سه برابر افزایش دهد حال آنکه بسیاری از شهرهای بزرگ استان در پرداخت حقوق نیروهای خود درمانده‌اند.
۰
plusresetminus
رشد 3 برابری بودجه شهری نکا در شرایط دشوار اقتصادی/ شأن ما خدمت است نه شاسی‌سواری!
به گزارش بلاغ، علی داد در جمع خبرنگاران با اشاره به درپیش بودن روزهای حساس برای اعتبار کشور، اظهار کرد: اکنون ثبت نام شوراها انجام شده و تأیید صلاحیت‌ها در حال انجام است که امیدواریم خداوند توفیق دهد یک انتخابات حداکثری داشته باشیم چراکه به نوعی مبارزه طلبی در برابر جهان استکبار است.

وی در ادامه به شرایط دشوار اقتصادی پسابرجامی در کشور پرداخت و افزود: عمده درآمد شهرداری‌ها درآمد مردمی است که در دوره‌های قبل از سوی دولت کمک‌هایی داشتیم اما از سال ۹۶ تاکنون این کمک به کمترین میزان خود رسیده که ناشی از شرایط اقتصادی پسابرجامی و فشار حداکثری بر کشور و مردم بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر نکا خاطرنشان کرد: درچنین شرایطی باوجود آنکه خیلی از شهروندان ما بدهی عوارضی دارند بنابر مفاد قانونی می‌توانستیم به خاطر وصول مطالبات، برق و آب مردم را قطع کنیم اما هرگز مردم را تحت فشار قرار ندادیم و این کار را نخواهیم کرد چراکه در بین مردم زندگی می‌کنیم و در این شرایط، فشار اضافه به مردم ظلم مضاعف است.

این مسئول اضافه کرد: البته این نگاه فشار را بر روی شهرداری مضاعف کرده است و از سوی دیگر کرونا کار را سخت کرد تا بسیاری از منابع درآمدی ما کمترین خروجی را داشته باشد مانند طرح دریا که یکی از زیباترین طرح‌های دریای استان است که بسته بوده و درآمد خوبی به ما نرسیده است.
 
* شورا چه کرده است
وی گفت: برخی سوال می‌پرسند که شورای اسلامی شهر چه کرده است درحالی که عامل اصلی تمام خدمات شهرداری از شورای اسلامی شهر است که چارچوب برای خدمات را برای مردم تعیین می‌کند حال آنکه اگر شورا ضعیف کار کند خدمات ناقص خواهد بود.

داد بودجه را عامل اصلی و اساسی پیشرفت یا عقب افتادگی شهر برشمرد و تصریح کرد: ضعف اساسی عقب افتادگی شهر نکا همین بودجه است که در سال ۹۶ بودجه شهر نکا ۲۰ میلیارد تومان بوده و با متمم آخر سال به ۲۵ میلیون رسید که ۱۴ میلیارد تومان جاری بود و تقریبا ۵ میلیارد بودجه عمرانی داشتیم اما در طول این سال‌ها بودجه را افزایش داده‌ایم تا بودجه در سال ۱۴۰۰ به ۷۰ میلیارد تومان برسد تا جایی که بودجه جاری ما حدود ۳۰ میلیارد و ۴۰ میلیارد تومان خالص برای بودجه عمرانی شهر گذاشته شده که تنها بودجه عمرانی امسال دو برابر کل بودجه سال ۹۶ بوده است و برای شورای اسلامی دوره بعد بستر فراهم شده که خدمات بسیار خوبی داشته باشد.
 
* رشد ۱۲ونیم درصدی عوارض نسبت به تورم چهار ساله

وی دفترچه تعرفه عوارض را عامل اصلی وصول مطالبات از مردم دانست و افزود: دفترچه عوارض شهر نکا دی ماه سال قبل به ما تحویل داده شد یعنی با همه تورم های سرسام آور موجود تازه از برج ۱۰ موفق به درآمدزایی شدیم درحالیکه امسال از اولین روز سال تعرفه عوارض را اجرایی کردیم حال آن که برخی شبهه وارد می‌کنند که در این چهار سال با افزایش تورم میزان عوارض افزایش داشته اما از سال ۹۶ تا کنون تورم حدود ۴۰۰ درصدی داشته‌ایم اما کل دفترچه عوارض ما از سال ۹۶ تا کنون ۵۰ درصد نمی‌شود.
 
* تغییر جهت درآمد از شخصی‌سازان به انبوه‌سازان

رئیس شورای اسلامی شهر نکا اذعان کرد: عمده اصلی افزایش درآمد ما این نیست که از مردم بیشتر پول بگیریم چراکه ما شیب را عوض کردیم و از سمت شخصی سازها به سمت انبوه سازها تغییر دادیم زیرا اعتقاد داریم نظام برای خانه‌دار شدن مردم مسئول است اما این هزینه بیشتر از کسانی که تجارت می‌کنند به عنوان حق‌السهم بیت‌المال پرداخت خواهد شد.
 
* خدمت به جای شاسی‌سواری

این مسئول اضافه کرد: برای بهره‌مندی بیشتر شهر و تسریع در اجرای پروژه‌ها اقدام به فروش ویلای بابلسر و ماشین‌شاسی خریداری شده برای شهرداری کردیم که اتفاق مبارکی است چراکه شهرداری و شورای شهر فضای شاسی‌سواری ندارد بلکه خدمت به مردم در اولویت است.

وی نگاه به پرسنل را خدمات برای افزایش انگیزه خدمت توصیف کرد و گفت: نگاه ما به پرسنل خدماتی و کارگری بیشتر بوده است تا جایی که در پرداخت حقوق مصوب شد تا ابتدا واریزی گروه‌های کارگری و خدماتی انجام شود تا در مراحل آخر به مسئول واریزی و شهردار پرداختی داشته باشند همچنین براساس نگاه حمایتی موجود مکانی برای پرسنل خدماتی و کارگری ما در مشهد در نظر گرفته خواهد شد که شخص شهردار درحال پیگیری این موضوع است.
 
* جلوگیری از گرانی بی‌رویه زمین در آینده

داد مشکل اساسی آینده نکا را افزایش سرسام آور بدون منطق قیمت زمین برشمرد و اظهار کرد: شهر نکا از شمال و جنوب بین راه‌آهن و کمربندی محصور است که همین امر سبب کاهش زمین و افزایش قیمت زمین شده بنابراین مصوبه گسترش شهر تصویب شد تا روستاهای آبلو، چاله‌پل، نودهک، گلبستان و دوغانلو به شهر ملحق شوند و در آینده اثرات این اتفاق برای شهر مشخص خواهد شد.
وی افزود: گسترش نکا راه موثری برای کاهش قیمت‌ها خواهد بود و برهمین اساس در اولين مصوبه، مجتمع سردار سلیمانی را به شهر ملحق کرده و توسعه دادیم که اتفاقات مبارکی در این مجتمع نیز آغاز شده است تا با گسترش نکا قیمت زمین نیز کاهش پیدا کند.
 
* دست‌گیری به جای مچ‌گیری

رئیس شورای اسلامی شهر نکا با انتقاد از نقدهای بدون فایده، بیان کرد: اینکه بخواهیم فقط نقد کنیم فایده‌ای ندارد بلکه باید نقدها سازنده و همراه با راهکار باشد حال آنکه مجموعه شورای شهر نیز متشکل از افرادی است که ممکن است نقایص و ایراداتی نیز داشته باشند اما باید دست هم را بگیریم نه اینکه مچ هم را بگیریم.
 
* شاهکار شورا در ممانعت از حراج اطلاعات شهروندان

این مسئول اضافه کرد: ازجمله کارهای منحصر به فردی که این دوره شورا انجام داده عدم اجرای پروژه سیماک که  همان سامانه املاک کشور بوده است، چراکه از همان ابتدا در کنار شهر مشهد تنها شهرهای مخالف ثبت مشخصات شهر و مردم در این سامانه که توسط یک شرکت خصوصی و سرشار از حفره‌های امنیتی داشته بودیم و اکنون این سامانه در سطح کشور به خاطر همین مشکلات جمع شده و این از افتخارات این دوره شورا است که اطلاعات مردم را به حراج نگذاشته است.

وی دوربین‌های پایش تصویری سطح شهر را کار بزرگ و افتخار دیگر این دوره شورا برشمرد و گفت: باوجود اینکه سازمان‌های واسط با دخالت پیمانکاران خود سعی در اجرای پروژه با تحمیل هزینه گزاف بر شهرداری و شورا بودند با استفاده از ظرفیت و توان فرزندان همین شهرستان با هزینه بسیار کمتر خودمان این پروژه را اجرا کردیم.
 
* جذب نیرو با فشار شورا، خبط بزرگ شهردار سابق

داد با اشاره به سوالات درمورد فشار اعضای شورا برای جذب برخی نیروها به شهردار در این دوره، اظهار کرد: جذب نیرو مربوط به شهردار است و اگر از طرف شورا هم فشاری باشد شهردار نباید زیر بار برود و قبول کند اما این خبط از سوی شهردار سابق صورت پذیرفته، درحالی که شهردار فعلی با همه اعضای شورا اتمام کرده است که هیچ فشاری را نخواهد پذیرفت و به هیچکس اجازه دخالت در این امور را حتی درصورت برکناری نخواهد داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴