تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
کد مطلب : ۴۴۹۹۸۰
رئیس ستاد انتخابات مازندران تعداد ثبت نام نهایی داوطلبان در انتخابات شورای روستاهای استان را تاکنون 16 هزار و 257 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 15 هزار و 251 نفر مرد و هزار و 6 نفر زن هستند.
۰
plusresetminus
ثبت‌نام نهایی بیش از 16 هزار نفر در انتخابات شورای روستاهای مازندران/ثبت‌نام در 50 حوزه روستایی به حدنصاب نرسید
به گزارش بلاغ، حسین حسن نژاد در گفت و گو با خبرنگار ما تعداد ثبت نام نهایی داوطلبان روستاها تاکنون را 16 هزار و 257 نفر برشمرد و اظهار کرد: از این تعداد 15 هزار و 251 نفر بمیزان 93.8 درصد، مرد و هزار و 6 نفر بمیزان 6.2 درصد، زن هستند.

وی با اشاره به روش‌های مختلف برای ثبت نام در این دوره بیان کرد: با توجه به بیماری کرونا و اهمیت صیانت از سلامت شهروندان، در استان مازندران 6 هزار و 437 نفر، 40 درصد از طریق بخشداری ( بصورت حضوری ) و 7 هزار و 190 نفر بیش از 44 درصد از طریق دفاتر پیشخوان، 630 نفر 3.9 درصد از طریق اپ موبایل و 2 هزار  فر 12.3 درصد از طریق دسکتاپ ثبت نام کردند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران با اشاره به سابقه نمایندگی داوطلبان نیز گفت: 4 هزار و 344 نفر یعنی 26.7 درصد داوطلبان دارای سابقه نمایندگی در ادوار مختلف شوراهای روستایی و 11 هزار و 913 نفر یعنی 73.3 درصد فاقد سابقه عضویت در شوراهای اسلامی روستاها هستند.

این مسئول گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان 2 هزار و 294 نفر ایثارگر و 13 هزار و 963 غیرایثارگر هستند.

حسن نژاد تصریح کرد: مشارکت شهروندان استان مازندران برای عضویت در شوراهای اسلامی روستا با ثبت نام از داوطلبان از ۱۶ فرودین همزمان با سراسر کشور در استان در بخشداری‌های سراسر استان و همچنین به شکل غیر حضوری به مدت ۷ روز صورت گرفت.

به گزارش بلاغ، از مجموع 2 هزار و 496 روستای واجد شرایط 2 هزار و 446 روستا از نظر عضویت و ثبت نام به حد نصاب رسیده و در 50 حوزه روستایی نیز به حد نصاب ثبت نام نرسیده است.

برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در 21 روستا هیچ فردی داوطلب نامزدی نشد و در 29 روستا هم تعداد ثبت نامی ها کمتر از تعداد اعضای اصلی و علی البدل مورد نیاز برای فعالیت شورا است.

بر اساس قانون شوراها تعداد اعضای شورا در روستاهای دارای تا یک هزار و 500 نفر جمعیت سه نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی البدل و در روستاهای دارای بیشتر از یک هزار و 500 نفر جمعیت هم پنج نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی البدل است و براساس قانون برای برگزاری انتخابات در روستاها آمار داوطلبان باید به تعداد اعضای اصلی و علی البدل باشد.

روستاهایی که تعداد داوطلبان نامزدی در آنها به حد نصاب نرسیده ، برای دوره جدید شورای اسلامی نخواهند داشت و وظایف شورا را طبق قانون شورای بخش انجام می دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰