تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
کد مطلب : ۴۴۹۹۲۸
مدیر امور آب ساری و میاندورود از رهاسازی آب سد شهید رجایی از ابتدای اردیبهشت برای برنج کاران این دو شهرستان خبر داد.
۰
plusresetminus
رهاسازی آب سد شهید رجایی از ابتدای اردیبهشت‌ماه/150 میلیون مترمکعب آب در پشت سد ذخیره است
سیدسینا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به آغاز فصل کشت برنج در مازندران، اظهار کرد: یکی از منابع مهم تامین آب کشاورزان در شهرستان‌های ساری و میاندورود سد شهید رجایی است که در حال حاضر 150 میلیون مترمکعب آب ذخیره در پشت سد وجود دارد که امسال از ابتدای اردیبهشت رهاسازی خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر آب‌های میانی که در رودخانه‌ها در جریان است را برای کشاورزان منتقل و رهاسازی کردیم تا بتوانند زمین‌های خود را آب‌تخت کنند.

مدیر امور آب ساری و میاندورود، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات امور آب، کمک به کشاورزان برای ایجاد و مرمت سردهنه‌ها است که در سال جاری نیز این اقدام انجام خواهد شد که برای ساری 120 میلیون تومان اعتبار مصوبه داشتیم اما در بالادست میاندورود به‌دلیل اینکه کشاورزان به صورت سنتی از آب رودخانه برداشت می‌کنند و آب‌بها نمی‌پردازند اعتبار مصوبی برای آنها نداریم.

هاشمی تصریح کرد: در میاندورود با وجود نداشتن اعتبار در صورتی که کشاورزان درخواست کمک داشته باشند با اعزام ماشین آلات به آنها کمک خواهیم کرد اما بدون کمک کشاورزان امکان حل همه این موضوعات به تنهایی توسط امور آب ممکن نیست.

وی با بیان اینکه آب سد متعلق به همه کشاورزان است، افزود: کشاورزان در مصرف آب همکاری لازم را داشته باشند تا این ذخیره آبی که متعلق به آنها است برای سال‌های آینده باقی بماند.

هاشمی از احداث بند انحرافی و دیوارسازی در بخش کلیجانرستاق خبر داد و گفت: بند انحرافی برای ایجاد و ترمیم سردهنه در منطقه ترم در حال انجام است و همچنین در همین منطقه دیوارسازی در حال اجرا است تا خط انتقال آب شرب شهرستان ساری تثبیت شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما