تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۴۴۹۹۱۲
بلاغ نیوز : بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ‌نیوز به نقل از اعتماد، عباس عبدی در یادداشتی نوشت: مشکل اصلی مسئولان مبارزه با کرونا این است که اگر به جای تمرکز بر این انتشار داده‌های نادرست که دیر یا زود حقیقت آنها آشکار می‌شود، می‌کوشیدند اطلاعات درستی در اختیار مردم قرار دهند، امروز وضع بهتری در ماجرای کرونا داشتیم.
آنچه به عنوان یک ناظر متوجه نمی‌شوم این است که اولا پنهان‌کاری در آمار فوتی‌های کرونا ممکن نیست و خیلی سریع برملا خواهد شد و نتیجه آن آبروریزی است و دنیا هم فریب ارقام رسمی را نخواهد خورد. ثانیا این کار نه تنها هیچ سودی برای مقابله با کرونا ندارد، بلکه زیان‌بار هم هست و بخشی از پایین بودن حساسیت مردم نسبت به کرونا، ناشی از پایین‌تر اعلام شدن آمار رسمی است. به ویژه هنگامی که این آمار رسمی با داده‌های امریکا، انگلستان، فرانسه و ایتالیا مقایسه می‌شود، مردم گمان خواهند کرد که وضع ما بهتر است در حالی که اصلا چنین نیست.
این نوع ارائه آمار رسمی فقط برای خودفریبی و توجیه کارآمدی مدیریت کرونا مناسب است، بدون آنکه افراد مطلع فریب آن را بخورند. این نمونه‌ای است از سیاست رسانه‌ای و رسمی در مواجهه با کرونا.
ارائه آمار صحیح از کرونا و فوتی‌های آن بهترین فرصت برای بازسازی بخشی از اعتماد از دست رفته بود. متاسفانه این فرصت تبدیل به تهدید شد و با اصرار عجیب به ارائه آماری که هیچ ریشه‌ای در واقعیت ندارد، این بی‌اعتمادی را افزایش دادند و اتفاقا در نظرسنجی‌ها نیز این بی‌اعتمادی از سوی مردم اظهار شده است.
می‌گویند یک نفر به شکل بدی عادت به کش رفتن هر چیزی داشت. یک بار رفته بود چند کیلو انگور بخرد. فروشنده تعدادی سنگ معادل آن چند کیلو را روی یک کفه ترازو ریخته بود و هر گاه خم می‌شد تا خوشه انگوری را برداشته و در کفه دیگر بگذارد، خریدار برحسب عادت، یکی از آن سنگ‌های بی‌ارزش را کش می‌رفت. خوب! این به زیان خودش بود، ولی چون ترک عادت موجب مرض است، انجام می‌داد. 
ارائه آمار نادرست از فوتی‌های کرونا و حساسیت غیرمعقول به یادداشت‌هایی که حقیقت را بیان می‌کند، جز اینکه خلاف اخلاق است، خلاف عقل هم هست، زیرا حساسیت همگان از جمله دست‌اندرکاران حکومتی را نسبت به خطرات کرونا کم کرده است. این نحوه آمار دادن شبیه آن برداشتن از سنگ‌های ترازو است.
این نوع پنهان‌کاری دیر یا زود برملا می‌شود. دو روز پیش رئیس ستاد کرونای تهران آمار مرگ و میر روزانه تهران را ۷۰ نفر اعلام کرد ولی ستاد کرونا این رقم را برای کل کشور ۱۹۳ نفر یعنی کمتر از سه برابر تهران اعلام کرد در حالی که تقریبا همه استان‌ها قرمز است و جمعیت کشور نیز بیش از ۹ برابر تهران است و احتمالا فوتی‌های کرونایی کشور باید ۶ تا ۷ برابر تهران باشد. 
پنهان‌کاری موجب شده که آمار مرگ و میر ثبت احوال در ۶ ماه دوم سال ۱۳۹۹ نیز منتشر نشود!! تا کی می‌توان پنهان‌کاری بیهوده کرد. به سر مناره اشتر رود و فغان برآرد/ که نهان شدستم اینجا مکنیدم آشکارا!
بیایید شجاعت به خرج دهید و یک کمیته مستقل تشکیل داده تا آمار واقعی فوتی‌های کرونا را محاسبه و به اطلاع عموم برسانند و از این پس نیز براساس رویه‌ای که نزدیک به آمار واقعی باشد اطلاعات بدهید.






*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما