تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
کد مطلب : ۴۴۹۸۸۶
بلاغ نیوز : بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ‌نیوز به نقل از ایرنا، ۲۳ اسفندماه سال ۹۹، سرهنگ سعید عطااللهی رئیس پلیس مترو تهران بزرگ از آخرین آمار جرائم و دستگیری‌ها در مترو سخن گفت: «گوشی‌قاپی و جیب‌بری دو جرم شایع در شهر زیرزمینی تهران است.»
به گفته وی، در آن سال، تا آن زمان در مترو در مجموع ۲۴۵ مورد دستگیری در انواع سرقت‌های مختلف از جمله جیب‌بری، سرقت تلفن همراه، زورگیری و اخاذی بوده که بیشتر مواقع، سارقان در حین ارتکاب جرم دستگیر شدند.
وی افزود: مترو محیط فشرده‌ای است که بستر مناسبی برای ارتکاب جرائم و مورد طمع بسیاری از تبهکاران است.
عطااللهی به شهروندانی که از مترو استفاده می‌کنند توصیه کرد، در زمان ورود به ایستگاه‌ها و هنگام سوار شدن در واگن‌ها، آگاه و هوشیار بوده و از وسایل همراه خود به خوبی مراقبت کنند زیرا بعضی از دستفروشان دستگاه‌ پوز دارند که ممکن است در هنگام عملیات بانکی، اقدام به کلاهبرداری کنند. در نتیجه اولا حتما خودتان رمز کارت بانکی‌تان را وارد کنید و دوم اینکه رسید بگیرید زیرا گاهی اوقات با اعلام اینکه عملیات بانکی موفقیت‌آمیز نبوده، برای بار دوم کارت کشیده و حساب قربانی را خالی می‌کنند.

۵۰ درصد دستگیرشدگان برای بار اول مرتکب جرم شده بودند

این صحبت‌ها در حالی مطرح شد که براساس آخرین سالنامه آماری کشور (منتشر شده در سال ۹۷)، در سال ١٣٩٥ حدود، ۵۸۶ مورد سرقت رخ داده که نسبت به پنج سال پیش، (سال ١٣٩١_ ٥٤٥ هزار و ٤٧٦ مورد) ٧ درصد افزایش یافته است.

داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، سرقت از اماکن عمومی و خصوصی در کشور در سال‌های گذشته به بالاترین حد خود در دو دهه گذشته رسیده است. از دیگر سو، تیرماه ۹۹ علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران از«پیشی گرفتن تعداد افرادی که برای بار اول مرتکب جرم سرقت شده‌اند، از مجرمان سابقه‌دار» سخن گفت و اذعان کرد«این اتفاقات بی‌تاثیر از شرایط روز نیستند.»
به گفته رئیس پلیس تهران، در سه ماه نخست سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۰ درصد دستگیرشدگان برای بار اول مرتکب جرم شده بودند.






*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰