تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷
کد مطلب : ۴۴۹۸۴۰
۰
plusresetminus
تقلای ارگان دولت برای‌انداختن مجدد ایران در دام اعتماد به آمریکا
به گزارش بلاغ، روزنامه دولتی ایران دیروز در گزارشی با عنوان «فهرست اقدامات رفع تحریم تهیه می‌شود» نوشت: «کارگروه‌های کارشناسی قرار است در هفته جاری جزئیات تفاهم آمریکا و ایران را برای مشخص کردن ابعاد اقداماتی که باید اجرایی شود، به بحث بگذارند و زمانی که آماده و توافق شد که چه مجموعه تحریم‌هایی ازجمله همه تحریم‌های برجامی و همه تحریم‌های دوره ترامپ برداشته شود، در آن صورت زمینه برای توافق یک‌باره فراهم می‌شود. سید عباس عراقچی، رئیس‌هیئت ایرانی با این توضیحات تأکید کرد که «از طرفی دیگر در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران هم مجموعه اقداماتی که ایران باید انجام بدهد تا به پایبندی کامل برگردد مشخص می‌شود و بعد ما تنظیم خواهیم کرد و بحث خواهیم کرد ترتیب و توالی اقدامات چگونه باید باشد.»

گفتنی است، سیاست قطعی ایران، امری واضح و روشن است؛ لغو همه تحریم‌ها و سپس راستی آزمایی. در چنین شرایطی تفاهم ایران و آمریکا که ارگان دولت از آن نام برده، فاقد پایه عقلانی و خارج از چارچوب سیاست نظام است زیرا توافق موجود است، آمریکا از روز اول آن را لگدمال کرده است و دولت فعلی آمریکا نیز بر روند عهدشکنی و حفظ تحریم‌ها اصرار دارد اما ارگان دولت روند خسارت‌بار یادشده را که به ضرر ایران و به نفع آمریکا تمام می‌شود، طی روزهای اخیر پمپاژ کرده است.

مدعیان اصلاحات- اعتدال مأموریت دارند ایران را مجدداً در دام اعتماد به آمریکای متقلب و عهدشکن بیندازند و ضمن بازی با افکار عمومی، منافع ملی را پای اغراض و اهداف نامشروع باندی خود قربانی کنند. این طیف در تقلایی خیانت بار، به دنبال نشاندن آمریکای بدهکار در جایگاه طلبکار و هموار ساختن راه امتیازگیری و زیاده‌خواهی بدون تعهد و هزینه برای این رژیم است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴