تاریخ انتشارجمعه ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۴۴۹۷۶۳
بلاغ نیوز : بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ‌نیوز به نقل از فارس، اقدام دولت آمریکا در افزودن چند کمپانی دیگر چینی به فهرست سیاه تحریمی، با واکنش تند دولت پکن مواجه شد.
«ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) ضمن محکوم کردن این اقدام آمریکا گفت  پکن تدابیر لازم برای حفاظت از منافع و حقوق شرکت‌های چینی را انجام می‌دهد.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»،وزارت بازرگانی آمریکا روز گذشته هفت کمپانی چینی در حوزه ابرکامپیوترها را به بهانه کمک به اقدامات نظامی و ارتش این کشور، در لیست تحریم‌های خود قرار داد.
این دستورالعمل بر اساس فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۷۳ صادر شده است که دونالد ترامپ سال گذشته آن را معرفی کرد. فرمان مذکور به وزیر بازرگانی آمریکا اختیار می‌دهد از انجام آن دسته از مبادلات مربوط به به خدمات و فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی که توسط دشمنان خارجی «طراحی، ساخت، تولید یا عرضه» می‌شوند جلوگیری کند. 
ژائو پیشتر نیز گفته بود افزودن شرکت‌های چینی به لیست سیاه تحریم‌های آمریکا به بهانه ارتباطات نظامی، بار دیگر «یکجانبه‌گرایی، رفتار دوگانه و قلدری» دولت واشنگتن را اثبات کرد.






*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴