تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۴۴۹۷۰۳
بلاغ نیوز : بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ‌نیوز به نقل از دیلی میل ،در حالی که بالگرد "نبوغ" برای اولین پرواز تاریخ‌سازش بر روی مریخ آماده می‌شود، مریخ‌نورد "استقامت" عکسی یادگاری با آن گرفت تا یکی از آخرین لحظاتی که کنار هم هستند را ثبت کند.
 ناسا این تصویر را در روز چهارشنبه (۱۸ فروردین) منتشر کرد که از ترکیب ۶۲ عکس گرفته شده توسط مریخ‌نورد ساخته شده است این تصویر در شرایطی توسط این مریخ‌نورد ثبت شده که بالگرد کوچک نبوغ در فاصله‌ی ۱۳ فوتی (۴ متری) آن قرار دارد.
قرار است "نبوغ" اولین پروازش را در روز ۱۱ آوریل ( ۲۲ فروردین) انجام دهد که در پرواز مذکور، این بالگرد برمی‌خیزد، در جای خود معلق می‌شود و فرود می‌آید و اگرچه این رویداد ۹۰ ثانیه به طول خواهد انجامید اما کار بزرگی‌است که سرنوشت ماموریت را مشخص می‌کند.

"نبوغ" اولین وسیله‌ای است که در سیاره‌ی دیگری پرواز خواهد کرد و ناسا آن را به لحظه‌ی پرواز برادران رایت در زمین تشبیه می‌کند. این بالگرد سفر ۲۳۹ میلیون مایلی (۳۸۴ میلیون کیلومتر) خود به مریخ را در شکم استقامت گذراند و در تاریخ ۴ آوریل از آن جدا شد.
ناسا روز بعد (۵ آوریل) اعلام کرد که این بالگرد ۸۵ میلیون دلاری توانسته جدا از استقامت اولین شب را در مریخ بگذراند و آژانس فضایی آمریکا را یک قدم به اهداف پروازشان نزدیک‌تر کرده است.
انتظار می‌رود "نبوغ" در روز ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) از یک قطعه زمین ۳۳ در ۳۳ فوتی (۱۰ در ۱۰ متر) که اولین باند پرواز در سیاره‌ی دیگری است به پرواز درآید.

با این حال عواملی برای رخ دادن این رویداد وجود دارند که باید در بهترین حالت خود باشند مانند مدل‌سازی الگوهای باد که توسط یکی از تجهیزات "استقامت" به نام Mars Environmental Dynamics Analyzer مشخص می‌شود.
"نبوغ" پره‌هایش را با سرعت ۲۵۳۷ دور بر دقیقه به حرکت درخواهد آورد و اگر همه‌چیز به خوبی پیش رود از سطح مریخ بلند می‌شود.
این بالگرد با سرعت ۳ فوت (۱ متر) برثانیه اوج خواهد گرفت و وقتی به ارتفاع ۱۰ فوت (۳ متر) برسد برای ۳۰ ثانیه ثابت معلق می‌ماند و سپس  فرود می‌آید.
این پرواز هرچند کوتاه، مشخص می‌کند که آیا "نبوغ" می‌تواند ادامه‌ی ماموریت‌هایش را انجام دهد یا خیر؟
ناسا این پرواز را به پرواز برادران رایت تشبیه می‌کند و نبوغ برای یادبود اولین پرواز برادران رایت در زمین قطعه‌ای از هواپیمای آن‌ها را به همراه دارد.






*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما