کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

بستری هزار و 141 بیمار کرونایی‌ در بیمارستان‌های مازندران

18 فروردين 1400 ساعت 20:54

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هم اکنون هزار و ۱۴۱ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی استان بستری هستند


به گزارش بلاغ، سیدعباس موسوی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: نقشه جدید رنگ‌بندی کرونایی کشور در اپلیکیشن ماسک نشان می‌دهد از امروز ۱۸ فروردین ماه، به جز چهار شهرستان میاندرود ، سیمرغ ، عباس آباد و کلاردشت که در وضعیت نارنجی اعلام شدند ، مابقی مناطق استان قرمز هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران شهرستان‌های قرمز را شامل گلوکاه، بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار ، آمل، بابل،  فریدونکنار، محمودآباد ، بابلسر، نور، نوشهر ، چالوس ، تنکابن و رامسر و شهرستان های نارنجی را میاندرود ، سیمرغ ، عباس آباد و کلاردشت اعلام کرد.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ساعت گذشته تعداد ۲۴۷ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه در همین مدت تعداد ۱۵۱ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

موسوی تصریح کرد: هم اکنون هزار و ۱۴۱ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۱۱نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه این هفته می‌تواند برای وضعیت ویروس کرونا در مازندران بسیار تعیین کننده باشد،افزود: اگر در این چند روزه محیط را خلوت کرده و در تجمعات به هیچ وجه شرکت نکنیم، می‌توانیم به مهار این ویروس امید داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: افرادی که به سفر رفته و یا دید و بازدید‌های عید داشته اند در یک هفته آینده تا حد امکان ارتباطات خود را با افراد قطع کرده و در منزل حضور داشته باشند.

موسوی با بیان اینکه یک هفته پیش رو هفته‌ای طلایی برای مقابله با کرونا در راستای کاهش ابتلا و بستری شدگان در بیمارستان‌های استان است، خاطرنشان کرد: مهار این ویروس با رعایت کردن نکات بهداشتی همچون شستن مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک و حضور نیافتن در مراسم عروسی، عزاداری و تجمع‌های خانوادگی است.

وی گفت: سهل‌انگاری یا عادی‌انگاری شرایط کنونی می‌تواند موج شدید‌تر و جدی‌تری را نسبت به پیک‌های قبلی ایجاد کند و قطعاً بی‌احتیاطی مردم نسبت به مراودات و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی شرایط را به سمت وخامت پیش خواهد برد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 449672

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/449672/بستری-هزار-141-بیمار-کرونایی-بیمارستان-های-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com