کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس محیط زیست میاندورود هشدار داد

معضلات زیست‌محیطی واحدهای صنعتی میاندورود در بافت‌های مسکونی/روزانه 42 تن زباله در میاندورود تولید می‌شود

20 فروردين 1400 ساعت 10:41

رئیس محیط زیست میاندورود گفت: واحدهای صنعتی بزرگ میاندورود به‌دلیل توسعه شهری و روستایی در بافت مسکونی قرار گرفته که معضلات زیست محیطی ایجاد کرده‌اند.


سیدمحمود هادیان در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ درباره وضعیت شرکت‌ها و واحدهای صنعتی میاندورود در زمینه پسماند، اظهار کرد: واحدهای صنعتی و خدماتی شهرستان به صورت روزانه و شبانه پایش شده که 3 واحد مشمول عوارض آلایندگی شدند.

وی بیان کرد: در سال 99 در خصوص استعلام واحدهای صنعتی و خدماتی 72 مورد بوده که 66 استعلام احداث و 6 استعلام بهره برداری است.

رئیس اداره محیط زیست میاندورود با بیان اینکه واحدهای صنعتی، مشکل مدیریت پسماند دارند، خاطرنشان کرد: این واحدهای صنعتی بزرگ میاندورود به دلیل توسعه شهری و روستایی در بافت مسکونی قرار گرفته که معضلات زیست محیطی ایجاد کرده‌اند و با نظارت و پایش مستمر درخصوص آلایندگی تا حدودی کاهش داشته‌اند اما کافی نیست و حتما باید به حد استانداردهای زیست محیطی برسند.

هادیان تصریح کرد: یکی از کارهای اساسی در کاهش آسیب آلایندگی واحدهای صنعتی به مردم انتقال آن به شهرک‌های صنعتی است.

وی افزود: برخی از واحدهای صنعتی نماینده پیگیری موضوعات زیست محیطی معرفی کردند که اقدام خوبی در راستای همکاری، هماهنگی و اجرای دستورالعمل‌های محیط زیستی است و در کنار آن واحدهای صنعتی خوداظهاری را انجام می‌دهند و تحت رصد هستند.

هادیان با بیان اینکه امیدواریم امسال یکی از واحدهای صنعتی این شهرستان با رعایت ضوابط‌های زیست محیطی بتواند به‌عنوان واحد صنعت سبز در سال 99 معرفی شود، گفت: با پیگیری به‌عمل آمده دو کشتارگاه مستقر در این شهرستان مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب شدند که در گذشته پساب‌های این کشتارگاه از دغدغه‌ای مردم این شهرستان بوده است.

رئیس محیط زیست میاندورود در پایان تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده پسماندهای شهر سورک ساماندهی شد و درحال حاضر روزانه 42 تن پسماند در شهرستان میاندورود تولید می‌شود که تنها راه حل کاهش پسماندها بحث تفکیک زباله از مبدا است که امیدواریم و با پیگیری سازمان مدیریت پسماند بتواند اقدامات خوبی را لحاظ کند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 449654

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/449654/معضلات-زیست-محیطی-واحدهای-صنعتی-میاندورود-بافت-های-مسکونی-روزانه-42-تن-زباله-تولید-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com