رئيس انجمن برنج‌فروشان مازندران در گفت‌وگو با بلاغ اعلام کرد

دلایل افزایش قیمت برنج در بازار مازندران/فاصله قیمتی برنج پرمحصول و طارم به حداقل ممکن رسید

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۴۹۵۹۴
رئيس انجمن برنج‌فروشان مازندران با بیان اینکه در مقایسه با سال‌های گذشته فاصله قیمتی میان برنج‌های پرمحصول با ارقام مرغوبی نظیر طارم به حداقل ممکن رسید؛ به تشریح دلایل افزایش قیمت این روزهای برنج در بازار مازندران پرداخت.
۰
plusresetminus
دلایل افزایش قیمت برنج در بازار مازندران/فاصله قیمتی برنج پرمحصول و طارم به حداقل ممکن رسید
عباس پورباقری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت بازار برنج در مازندران اظهار کرد: طی این هفته‌ها و هفته‌های منتهی به فصل نشا با توجه به کم شدن زمینه برنج در بازار، کمی قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

وی افزود: تا فصل کشت و ورود برنج‌های امساله به بازار این وضعیت ادامه دارد.

رئيس انجمن برنج‌فروشان مازندران، خاطرنشان کرد: البته تعطیلی‌های مکرر بازار و محدودیت‌های کرونایی فعالیت‌ صنفی رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها موجب رکود معاملات بازار برنج در مازندران شده است.

پورباقری ادامه داد: طی سال جاری برخلاف سالیان گذشته استقبال از برنج‌های پرمحصول در بازار به دلیل قیمت بالای برنج‌های مرغوب و کاهش قدرت خرید مردم بیشتر از قبل بود.

وی بیان کرد: این استقبال موجب شد تا فاصله قیمتی میان برنج‌های پرمحصول با ارقام مرغوبی نظیر طارم به حداقل ممکن برسد.

رئيس انجمن برنج‌فروشان مازندران، گفت: قیمت حال حاضر برنج طارم بین 25 تا 27 هزار تومان بسته به کیفیت برنج دارد؛ قیمت هر کیلو برنج پرمحصول نیز بین 22 هزار و 500 تومان تا 24 هزار و 500 تومان است.

پورباقری تصریح کرد: برنج کم نیست بلکه به دلیل اینکه برنج از دست کشاورز خارج شده است و در اختیار تاجر و برخی دلالان قرار دارد، از عرضه به بازار به نوعی خودداری می‌کنند و عرضه به بازار به صورت قطره چکانی صورت می‌گیرد.

وی متذکر شد: در ماه‌های نخستین فصل برداشت، برنج در اختیار کشاورز است و برای تبدیل آن به پول نقد تقاضای فراوانی در بازار برای فروش وجود دارد و برنج فروشی‌ها مملو از انواع برنج است که در ادامه با فروش این برنج‌ها رفته رفته برنج در بازار کم می‌شود.

رئيس انجمن برنج‌فروشان مازندران، اعلام کرد: البته بخشی از برنج توسط تاجران و دلالان خریداری می‌شود که عجله و نیازی برای فروش فوری ندارندو به زبان عامیانه از روی شکم سیری برنج را می‌فروشند و این می‌شود که در مقاطعی از سال، عرضه کم و کمی قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

گفتنی است استان مازندران با حدود 214 هزار هکتار سطح زیرکشت اول، حدود 110 هزار هکتار کشت دوم و رتون و با تولید سالیانه حدود یک میلیون و 420 هزار تن شلتوک، تقریبا سهمی 45 درصدی از تولید برنج کشور را دارا است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰