کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بخشی از موشک اسپیس ایکس در یک مزرعه کشف شد

17 فروردين 1400 ساعت 8:37

بلاغ نیوز : بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.


به گزارش بلاغ‌نیوز به نقل از مهر به نقل از اسپیس، هفته گذشته برخی از ساکنان شمال غرب آمریکا از مشاهده یک گلوله درخشان در آسمان شب خبر دادند. بحث و گمانه زنی درباره ماهیت این گلوله درخشان مرموز در شبکه‌های اجتماعی داغ بود. بسیاری معتقد بودند درخشش مذکور ستاره دنباله دار است. اکنون مقامات منطقه‌ای در ایالت واشنگتن اعلام کرده‌اند در ۲ آوریل یک قطعه از موشک فالکون ۹ در مزرعه شخصی فردی در ایالت واشنگتن کشف شده که به نظر می‌رسد مربوط به همان رویداد ستاره دنباله دار باشد.

مقامات «گرنت کاونتی» در ایالت واشنگتن اعلام کردند مخزن COPV به طول ۱.۵ متر که در ملک شخصی فردی کشف شده احتمالاً بخشی از قسمت دوم یک موشک فالکون۹ باشد که در ۴ مارس از مقر فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب شد. این مأموریت «استارلینک ۱۷» نام داشت.
دربیانیه کلانتر گرنت کاونتی در توئیتر آمده است: این مخزن متعلق به فرایند ورود موشک فالکون۹ به اتمسفر زمین است.

موشک فالکون۹ مذکور ماه گذشته به طور موفقیت آمیز ۶۰ ماهواره استارلینک را مدار زمین برد. اما قسمت دوم آن پس از پایان مأموریت به طور کامل از مدار خارج نشد. این بخش از موشک که کوچک‌تر است، از بوستر اصلی جدا می‌شود تا ماهواره‌ها را به مدار تعیین شده، برساند.
هرچند بوستر اصلی موشک پس از تکمیل مأموریت روی زمین فرود می‌آید. اما پس از تکمیل شدن مسئولیت قسمت دوم موشک در مأموریت، عمداً از بین می‌رود یا آنکه در مدار زمین رها می‌شود. پس از آن قسمت دوم در یک مسیر ایمن در اتمسفر زمین و بر فراز اقیانوس آرام می سوزد.
اما این بار فرایند مذکور به طور کامل انجام نشد و بنابراین قسمت دوم به جای آنکه برفراز اقیانوس بسوزد، در آسمان از هم متلاشی شد. چنین روندی به یک آتش سوزی در آسمان منجر شد که افراد در ۲۵ مارس شاهد آن بودند.
اسپیس ایکس به طور رسمی تأیید نکرده دلیل درخشش رصد شده در آسمان موشک اسپیس ایکس بوده است.






*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 


کد مطلب: 449576

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/449576/بخشی-موشک-اسپیس-ایکس-یک-مزرعه-کشف

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com