کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون عمرانی استاندار مازندران:

جهاد کشاورزی به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی ورود کند/افتتاح پروژه‌های عمرانی با حضور مجازی وزیر کشور

16 فروردين 1400 ساعت 12:14

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز از جمله اولویت‌های مهم استان است، گفت: جهاد کشاورزی موظف است از ساخت و سازها جلوگیری کند.


به گزارش بلاغ، مهدی رازجویان در جمع فرمانداران با عنوان اینکه پروژه های نیمه تمام استان با جدیت و تا روز آخر فعالیت دولت پیگیری شود، خاطرنشان کرد: فرمانداران موظف هستند روند اجرایی پروژه ها را پیگیری کنند و از فرآیند پیشبرد کارها بازدید به عمل آورند و همچنین شهرداری ها با توجه به در پیش بودن انتخابات شوراها پروژه هایی را کلنگ‌زنی و افتتاح نمایند که در بودجه سنواتی ۱۴۰۰ دیده شده باشد و مصوبه شورا داشته باشد تا به عنوان یک مزیت انتخاباتی برای اعضای شورا لحاظ نشود.

وی اظهار کرد: مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز از جمله اولویت‌های مهم استان است که برابر تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون؛ جهاد کشاورزی موظف است از این ساخت و سازها جلوگیری کند و از آنجایی که ساخت و سازها شش ماه تا یک سال زمان می برد لذا جهاد کشاورزی می‌تواند ورود پیدا کرده و از ساخت و سازها در اراضی کشاورزی با توجه به ماده ۳ که با آنها هماهنگی شده جلوگیری بعمل آورد.

رازجویان تصریح کرد: اعتبارات خوبی در حوزه پسماند استان تزریق شد که مبلغ قابل توجهی بوده است و همه پروژه های پسماند فعال بوده و در حال بهره برداری است. در اردیبهشت ماه روز هوای پاک با حضور مجازی وزیر کشور شاهد افتتاح پروژه ها در استان خواهیم بود در یکی از شهرهای ما لندفیل بهداشتی آغاز بکار می کند و سرمایه گذاری در حوزه پسماند شهرستان نور انجام می شود که سالیان سال هست در جنگل های بالادست نور دفن زباله انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: خط پردازش در شهرستان ‌های آمل و بابلسر نیز در حال انجام است که با تکمیل این خطوط؛ زباله های ارزشمند جداسازی شده و برخی زباله های آلی تبدیل به کود آلی می گردد و در اختیار کشاورزی و امور زراعی قرار می گیرد.

معاون استاندار مازندران گفت :مسکن مهر و محرومین در سال ۹۸ می‌توانست به بهره‌برداری برسد اما به جهت مسکن های خود مالکی که وجود داشت و تسهیلاتی که خریداران نتوانستند به موقع دریافت کنند به تعویق افتاد اما سایر مسکن های مهر که دولتی است باید به سرانجام برسد، مشکل مالی در این زمینه وجود ندارد و فرمانداران باید رصد این مورد را نیز در دستور کار قرار دهند تا با پیگیری‌های انجام شده شاهد بهره برداری از مسکن مهر در شهرستان ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دو هزار سهمیه مسکن مهر محرومین داریم که بیش از ۱۹۷۰ مورد به بانکها معرفی شدند و ۱۹۳۰ مورد نیز قرار داد صورت گرفته و بیش از ۸۰ مورد نیز به بهره برداری رسیده است. همچنین در صورت پر کردن این دوهزار سهمیه امکان استفاده از سهمیه سایر استانها که نتوانستند سهمیه را پر کنند وجود دارد و دولت در این راستا تسهیلات کم بهره و ‌کمک بلاعوض نیز در اختیار قرار داده است و با استفاده از این امکان برای افرادی که سال های سال از نداشتن مسکن در رنج بودند سرپناه ایجاد می شود تا مشکل مسکن محرومین استان برطرف شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 449548

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/449548/جهاد-کشاورزی-ساخت-وسازهای-غیرمجاز-اراضی-ورود-کند-افتتاح-پروژه-های-عمرانی-حضور-مجازی-وزیر-کشور

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com