تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۴۴۹۵۴۷
وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور با گلایه از فروش مرغ تنظیم بازاری به صورت قطعه‌بندی شده و با قیمت آزاد در بازار، از ممنوعیت قطعه‌بندی مرغ تا اطلاع ثانوی خبر داد.
۰
plusresetminus
ممنوعیت فروش مرغ تنظیم‌بازاری به قیمت آزاد/ استانها از قطعه‌بندی مرغ جلوگیری کنند
به گزارش بلاغ،وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور با اشاره به تخلف اصناف در فروش مرغ قطعه‌بندی‌شده با وجود ممنوعیت این کار، اعلام کرد: بنا به بررسی‌های به‌عمل‌آمده در صبح روز جاری (۱۳/‏۰۱/‏۱۴۰۰) از سطح شهر، مرغ تحویلی اصناف به‌صورت گسترده به‌شکل قطعه‌بندی‌شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد و از فروش مرغ کامل خودداری می‌شود.
 
در این نامه به استانداران آمده است: در راستای تصمیمات دومین جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور مورخ ۱۴۰۰.۱.۱۳ ضمن تأکید مجدد به برگزاری جلسات کمیته‌ای متناظر استانی، انتظار است پیگیری مصوبات و اجرای موارد مشروحه ذیل در دستور کار قرار گیرد:

قطعه بندی در کلیه واحدهای بسته بندی مرغ تا اطلاع ثانوی ممنوع است. ادارات کل دامپزشکی در این خصوص اقدامات لازم را انجام خواهند داد. در صورت مشاهده هر گونه تخلف برابر مقررات از طریق مراجع قضائی با متخلفین برخورد شود.

عرضه مرغ قطعه بندی در سطح اصناف و کلیه مراکز فروش تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد.

استانداران نسبت به رفع موانع و تسهیل تبادل مرغ مازاد بر نیاز استان که توسط قرارگاه ساماندهی مرغ کشور برای تنظیم بازار سایر استان‌ها برنامه‌ریزی شده است اقدام نمایند.

انجماد و نگهداری مرغ تحت هر عنوانی در سردخانه‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

عرضه مرغ به هر شکل و با هر شرایطی در سراسر استان‌ها تنها بر اساس قیمت مصوب امکان پذیر بوده و فروش مرغ تحت عناوین دیگر نظیر مرغ سبز، بدون آنتی بیوتیک و یا هر عنوان دیگر با قیمت‌های غیر مصوب تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد.

سازمان‌های صمت و تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های نظارتی استان با تشکیل اکیپ‌های بازرسی ضمن نظارت و پایش مستمر بازار مرغ با متخلفین، محتکرین و گران فروشی تحت هر عنوان برخورد قانونی به عمل آورند. ضمناً اقلام و موارد کشف شده از طریق ادارات صمت استان با قیمت مصوب (مرغ کامل) در سطح بازار عرضه گردد.

با توجه به اینکه عمده تخلفات انجام شده در کشتارگاه‌ها به دلیل محدوده فعالیت آنها از ساعت ۸ شب تا ۸ صبح صورت می‌پذیرد، لذا استانداران نسبت به تعیین نمایندگان پاسخگو، تام‌الاختیار و در ارتباط با مراجع قضائی برای برخورد قانونی در هر شهرستان به عنوان کشیک شبانه اقدام نمایند.

 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما