تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۴۴۹۵۲۵
مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: 122 هزارو 292 واحد خون در سال گذشته در کل استان مازندران اهدا شده است.
۰
plusresetminus
مازندرانی‌ها 122 هزار واحد خون اهدا کردند
به گزارش بلاغ، ذوالفقار تقوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهدای خون بیش از 122 هزار واحد در سال 99 اظهار کرد: در یکسال گذشته 150 هزارو 961 نفر به پایگاههای ثابت و سیار اهدای خون در مازندران مراجعه کردند که از این تعداد122 هزارو292 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه 12 هزارو777 نفر در استان برای بار اول اقدام به اهدای خون کرده اند،افزود:76 هزارو 210 نفراز داوطلبان مستمر و 33 هزارو305 نفر نیز با سابقه بوده اند.

تقوی با اشاره به کاهش5 درصدی اهدای خون در سال 99 نسبت به سال98 افزود: شیوع کرونا سبب شد تا آمار مراجعین با کاهش روبرو شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته 179 هزارو 84 واحد فرآورده های مختلف بین 48 مرکز درمانی استان مازندران توزیع شده است.

مدیرکل انتقال خون استان، نیاز به خون را نیازی همیشگی و روزانه اعلام کرد و گفت: بیماران خاص مانند مبتلایان به سرطان تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی از مصرف کنندگان دائمی خون و فرآورده های آن هستندکه تعدادشان در استان بالغ بر چهارده هزار نفر است .

تقوی از مشارکت و همدلی مردم نوعدوست مازندران در تامین خون مورد نیاز بیماران استان در سال گذشته تشکر و قدردانی کرد و با تاکید بر اینکه خون فاقد جایگزین در علوم پزشکی است و انسان  تنها منبع تامین کننده آن است؛ از مردم مازندران درخواست کرد: در سال جاری نیز بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند و با حضور در مراکز انتقال خون استان و  رعایت پروتکل های بهداشتی به این عمل انساندوستانه و ایثارگرانه در طول سال اقدام کنند.

به گزارش بلاغ، اداره کل انتقال خون مازندران دارای 14 مرکز ثابت و سیار اهدای خون است که وظیفه تامین خون و فرآورده های خون سالم 48 مرکز درمانی استان را برعهده دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴