کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال

تلاش پرسپولیس برای بازگشت به صدر جدول رده‌بندی استقلال با پیکان در تعقیب مدعیان است

15 فروردين 1400 ساعت 1:20

روز دوم هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی از امروز آغاز می‌شود که پرسپولیس برای بازگشت به صدر جدول تلاش می‌کند و استقلال امیدوار است روند پیروزی‌هایش را حفظ کند.


به گزارش بلاغ، هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از روز پنجشنبه دوازدهم فروردین ماه ۱۴۰۰ با برگزاری دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و فولاد خوزستان آغاز شد که این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. در ادامه دیدارهای این هفته امروز نیز ۵ بازی برگزار می‌شود که در مهم‌ترین آنها پرسپولیس در مشهد به مصاف شهر خودرو می‌رود و استقلال در تهران از پیکان پذیرایی می‌کند.

شهر خودرو- پرسپولیس
پرسپولیس بعد از درگذشت انصاریان و میناوند در 9 مسابقه با لباس مشکی به میدان آمد که در هیچ کدام از آنها بازنده نشد با این حال شاگردان گل‌محمدی در روزهای آخر سال 1399 صدر جدول را به سپاهان دادند و به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول قرار گرفتند.
حالا پرسپولیس به دنبال بازگشت به صدر در سال 1400 است. شرایط تیم پرسپولیس ایده آل به نظر می‌رسد. با این حال شهرخودرو هم نمی‌خواهد در خانه‌اش از پیش بازنده باشد. سیدمهدی رحمتی سرمربی تیم مشهدی قطعا نیم‌نگاهی به برد خواهد داشت هرچند گرفتن یک امتیاز هم برای شهرخودرو قابل قبول به نظر می‌رسد.
در بازی رفت پرسپولیس 3 بر صفر به پیروزی رسید و شاید تکرار این برد برای تیم گل‌محمدی خیلی دور از دسترس به نظر نیاید. امین قاسمی نژاد مهاجم مورد علاقه استقلال هم که در نهایت در تیم رحمتی باقی ماند انگیزه ویژه‌ای برای درخشش و حتی گلزنی در این بازی دارد.

استقلال- پیکان
استقلال که سال 99 را با برد به پایان رساند قصد دارد در شروع سال جدید هم روند صعودی خود را ادامه بدهد. آبی پوشان برای عقب نماندن از کورس با پرسپولیس و سپاهان می‌خواهد پیکان را هم شکست بدهد. نبردی تکراری که در اسفند ماه در جام حذفی برگزار شد و استقلال با شکست پیکان صعود کرد. این مرتبه اما مسابقه در ورزشگاه آزادی و در لیگ است. شاید بازی مساوی هم داشته باشد که دلخواه پیکان است.

چند بازیکن و مربی استقلال به کرونا مبتلا شدند و فرهاد مجیدی هم در روزهای آخر تیمش را از دید خارج کرد تا برنامه‌هایش را بهتر اجرا کند. پیکان در نقل و انتقالات خودش را تقویت کرده و بازیکنانی چون علی عبدالله زاده، رضا حبیب زاده، عزیز معبودی، آرمان قاسمی را به خدمت گرفته است ولی استقلال تیم بزرگی است که بازیکنان تکنیکی خوبی دارد. باید دید مهدی تارتار سرمربی پرسپولیسی پیکان مقابل فرهاد مجیدی چکار می‌کند؟! ذکر این نکته ضروری است که بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

تراکتور- مس رفسنجان
جدال تراکتور و مس رفسنجان یکی دیگر از دیدارهای مهم امروز است. تراکتور با فاصله یازده امتیازی از صدر جدول در رده پنجم جدول لیگ قرار دارد. هواداران تراکتور اصلا از این‌جایگاه تیم محبوب‌شان راضی نیستند و امیدوارند تراکتور با رسول خطیبی دوباره به جمع مدعیان قهرمانی برسد و روزهای خوبش را از سر بگیرد.

در آنسوی میدان تیم مس رفسنجان که اولین حضورش را در لیگ برتر تجربه می‌کند روی پله هشتم جدول لیگ ایستاده که رتبه‌ای فراتر از انتظار برای این تیم محسوب می‌شود. مس رفسنجان با محمد ربیعی این هفته کار سختی در تبریز دارد. هواداران تراکتور در انتظار استارت قدرتمند تیم شان در سال 1400 هستند.

برنامه کامل دیدارهای هفته نوزدهم به این شرح است:
شنبه 14 فروردین 1400
*شهر خودرو    ...................................پرسپولیس(ساعت 16:30)
*تراکتور...........................................مس رفسنجان (ساعت 17)
*نفت‌ مسجدسلیمان.................نساجی مازندران (ساعت 17)
*ذوب آهن.........................صنعت نفت آبادان (ساعت 17:30)
*استقلال...................................................پیکان (ساعت 18:50)
دوشنبه 16 فروردین 1400
*گل گهرسیرجان.....................ماشین‌‌سازی‌تبریز (ساعت 16)
*سایپا......................................................سپاهان (ساعت 16:30)


کد مطلب: 449512

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/449512/تلاش-پرسپولیس-بازگشت-صدر-جدول-رده-بندی-استقلال-پیکان-تعقیب-مدعیان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com