کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دروغ هرچه بزرگ‌تر، انکارش دشوارتر؛

آخوندی: اگر دولت روحانی نبود قحطی می‌شد!

15 فروردين 1400 ساعت 1:01

وزیر مستعفی راه و شهرسازی در دولت‌های تدبیر و امید اخیراً در گفت‌وگو با یک سایت خبری گفته که اگر ما نبودیم قحطی تمام ایران را گرفته بود!


به گزارش بلاغ، عباس آخوندی، وزیر مستعفی راه و شهرسازی در دولت‌های تدبیر و امید که چند ماهی است سودای ریاست‌جمهوری در سر می پروراند، در بخشی از مصاحبه با یک سایت خبری با بیان اینکه «اگر روند سال ۹۲ ادامه پیدا می‌کرد، الآن قحطی تمام ایران را فراگرفته بود» اضافه کرده است که «همانند انتخابات ۹۲، در انتخابات ۱۴۰۰ هم باید ایران را از مهلکه نجات دهیم!»

«اگر ما نبودیم»؛ اسم رمز دولتمردان برای فرار رو به‌ جلو
علاوه بر این، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری نیز در سفر اخیر خود به سیستان و بلوچستان گفته بود: «اگر گروهی به‌جز دولت ما سرکار بود در مقابل جنگ اقتصادی، جمهوری اسلامی که هیچ، کل ایران را هم از دست می‌داد. تیم کارکشته‌ای سر کار بود.»

همچنین عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی اخیراً در گفت‌وگو با شبکه افق گفته بود: «اگر ما نبودیم دلار 50 هزار تومان و تورم 150 درصد می‌شد.»
بهار سال گذشته بود که علی ربیعی، سخنگوی دولت در واکنش به انتقادهای برخی رسانه به عملکرد دولت گفته بود که اگر این دولت نبود اوضاع «صد برابر» از این خراب‌تر می‌شد!
ادعای آخوندی و سایر دولتمردان در حالی است که آن‌ها و مدعیان اصلاحات در انتخابات 92 در شعارها، تبلیغات و میتینگ‌های انتخاباتی می‌گفتند اگر رقیب ما روی کار بیاید قیمت دلار به 5 هزار تومان می‌رسد!

حالا که مردم ایران با تورم‌های چند صددرصدی در حوزه مسکن و خودرو و ارز و سکه و کالاهای اساسی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و در صف گوشت و مرغ و روغن روزگار می‌گذرانند، برخی دولتمردان و مدعیان اصلاحات برای فرار از پاسخگویی و بهره‌برداری‌های سیاسی و انتخاباتی در اظهاراتی غیرواقع و ناجوانمردانه، نمک به زخم مردم می‌پاشند.

رکورددار استیضاح
در سودای انتخابات 1400

آخوندی که در دوره مدیریت او قیمت مسکن افزایش 7 برابر داشته و رکورددار استیضاح در دولت تدبیر و امید است، پیش‌ازاین طرح مسکن مهر را «مزخرف» و «سیب گندیده»! خوانده و گفته بود «افتخار می‌کنم در ۶۲ ماه خدمت یک واحد مسکن مهر افتتاح نکردم.»

عملکرد غیرقابل‌دفاع آخوندی در حوزه مسکن و بروز و ظهور وضعیت بحرانی و افزایش چند صددرصدی قیمت مسکن از سال 92 به حدی بود که خود روحانی تیرماه سال گذشته در جلسه هیئت دولت صریحاً گفت که «اعتراف می‌کنم دولت در بخش مسکن دچار عقب‌ماندگی شد»

شایان‌ذکر است که بر اساس گزارش‌های رسمی، قیمت مسکن در تهران از پایان دولت دهم تا آبان‌ماه امسال ۷ برابر شده است. در تیرماه سال ۱۳۹۲ قیمت هر مترمربع مسکن در تهران ۳ میلیون و ۸۶۹ هزار تومان بود که در آبان امسال به ۲۷ میلیون و ۱۹۳ هزار تومان افزایش یافته است.

به خاطر همین کارنامه خالی آخوندی بود که حتی خبر کاندیداتوری‌اش در انتخابات 1400 به مذاق بسیاری از فعالان اصلاح‌طلب خوش نیامد. از همین رو بود که سید ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی در واکنش به ‌احتمال کاندیداتوری عباس آخوندی اظهار کرد: «آقای آخوندی وزارت راه و مسکن را به گند کشید حالا چطور می‌خواهد مملکت را اداره کند؟!»
پیش‌ازاین نیز علی صوفی، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاحات با اشاره به اینکه آخوندی سبد رأی چندانی ندارد و اقبال عمومی به او چنگی به دل نمی‌زند، گفته بود «اصلاح‌طلبان بنا ندارند که از او حمایت کنند.»

گفتنی است عباس آخوندی در سه بار در سال‌های 94، 95 و 96 از سوی نمایندگان مجلس استیضاح شد و هر بار با لابی‌گری و بده بستان‌های سیاسی با نمایندگان فراکسیون امید از تیغ استیضاح گریخت و درنهایت در سال 97 و زمانی که افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن و وضعیت بحرانی بازار مسکن افکار عمومی را به ستوه درآورده بود، برای فرار از استیضاح مجدد و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، استعفا داد.


کد مطلب: 449510

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/449510/آخوندی-اگر-دولت-روحانی-نبود-قحطی-می-شد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com