کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جو بایدن: آمریکا در بدترین بحران اقتصادی قرن قرار دارد

15 فروردين 1400 ساعت 0:00

رئیس‌جمهور آمریکا طی یک سخنرانی، اعتراف کرد که کرونا این کشور را وارد بدترین بحران اقتصادی قرن کرده است و واشنگتن برای خروج از این وضعیت و بازگشت به وضعیت عادی، راه درازی در پیش دارد.


به گزارش بلاغ، ویروس کرونا اقتصاد آمریکا را یک تنه به زمین زده است؛ بر اساس گزارش‌ها، کرونا اقتصاد آمریکا را وارد بدترین رکود طی 90 سال گذشته کرده و فقر و بیکاری را در این کشور به شدت توسعه داده است. در همین زمینه، «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت آمریکا، طی توئیتی‌، برای چندمین بار از افزایش فقر و بیکاری در کشورش انتقاد کرد و نوشت: «طی دوران همه‌گیری، ده‌های میلیون آمریکایی بیکار شدند. 22 میلیون آمریکایی می‌گویند که غذای کافی برای خوردن ندارند، اما امروز در آمریکا، تعدادی از میلیاردرها 1.3 تریلیون دلار ثروتمندتر شدند. این چیزی است که یک اقتصاد تقلبی به آن شباهت دارد».

وی چند روز پیش نیز در توئیت دیگری نوشته بود:« 140 میلیون آمریکایی زیر سایه کرونا درآمد کافی ندارند و 92 میلیون نفر هم نمی‌توانند هزینه‌های خدمات درمانی را بپردازند. 50 میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نبوده و 40 میلیون با خطر بی‌خانمان شدن مواجه هستند».

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، نیز در جدیدترین اظهار نظر خود گفت، خروج آمریکا از بحران اقتصادی و بحران بیکاری کنونی و بازگشت به مسیر عادی، زمان‌بر خواهد بود.

به گزارش رویترز، بایدن در این سخنرانی گفت: ما برای بازگرداندن اقتصاد کشورمان به مسیر خود پس از بدترین بحران اقتصادی و بحران بیکاری در قرن حاضر، هنوز راهی طولانی برای پیمودن پیش رو داریم. اما پیام من به مردم آمریکا این است؛ کمک کنید. این موضوع نه تنها سبب اعتبار بیشتر برای مردم آمریکا می‌شود، بلکه مردم را در بازگرداندن اقتصاد کشور به مسیرش بسیار مصمم‌تر می‌کند.

بایدن افزود: در راهبرد جدید اقتصادی، روی باز‌سازی ریشه‌ای اقتصاد کشور تمرکز شده است. ما باید این سخن را به طور مستقیم به مردم آمریکا بگوییم. پیشرفتی که ما به سختی به آن دست پیدا کرده‌ایم، می‌تواند معکوس شود. در جبهه اقتصادی اثرات و منافع طرح نجات آمریکا در مراحل اولیه خود است. این یک طرح نجات است. زمانی که اقتصاد به مسیر خود بازگردد، ما باید تلاش بیشتری را در مسیر اقتصاد کشور داشته باشیم. ما نه تنها برای کوتاه مدت، بلکه برای بلندمدت هم باید برنامه داشته باشیم. به همین خاطر، من طرح اشتغال آفرینی آمریکا را ارائه کرده‌ام. این یک طرح هشت ساله است.

خستگی مردم فرانسه از قرنطینه
خبر دیگر کرونایی اینکه‌، در حالی که شرایط کرونایی در فرانسه‌، به ویژه در پاریس، بسیار حاد شده و آمار مبتلایان روزانه در این کشور از مرز ۵۰ هزار نفر عبور کرده است، نتایج یک نظرسنجی از خستگی شهروندان از محدودیت‌ها خبر می‌دهد.

به گزارش تسنیم، روزنامه «تاگس آنسایگر» سوئیس در گزارشی با عنوان فرانسوی‌ها از کرونا خسته شده‌اند نوشت: از روز شنبه(امروز) هیچ کس حق ندارد بیش از 10 کیلومتر از محل سکونت خود دورتر شود. دولت فرانسه البته افتخار می‌کند تا جایی که ممکن است قرنطینه دوم را به تاخیر ‌انداخته و به آموزش اولویت داده است. بر اساس این گزارش، البته اپیدمیولوژیست‌ها و پزشکان «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، را متهم می‌کنند که قرنطینه را بیش از حد به تاخیر‌ انداخته است. آنها در اواخر ژانویه (بهمن) خواستار محدودیت‌های بیشتر بودند.

ماکرون چهارشنبه گذشته در اظهاراتی گفت: دولت تدابیر قرنطینه‌ای و محدودکننده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را به مدت یک ماه تمدید می‌کند.وی در این سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم فرانسه، افزود: کسب و کارهای غیرضروری تعطیل خواهد شد و کارمندانی که قادر به دورکاری هستند، در خانه خواهند ماند. شهروندان فرانسوی نیز پس از ساعت هفت عصر اجازه خروج از خانه را نخواهند داشت، غیر از کارهای ضروری. این گزارش می‌افزاید: در فرانسه در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق بیماران کرونایی به ویروس‌های جهش یافته آلوده شده‌اند. روز پنج شنبه بیش از 50 هزار ابتلای روزانه در این کشور ثبت شد. نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر به 400 نفر و در پاریس و اطراف آن، به 600 نفر افزایش پیدا کرده است.

فوت قاضی دادگاه صدام
در عراق نیز شورای عالی قضایی این کشور از مرگ قاضی دادگاه «صدام» دیکتاتور معدوم این کشور، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. «محمد عریبی الخلیفه» قاضی بازنشسته عراق روز جمعه جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده است.

«برهم صالح» رئیس‌جمهور و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، مرگ عریبی را که 52 سال سن داشت، به مردم این کشور تسلیت گفتند. این قاضی باسابقه عراقی که روز جمعه در بیمارستانی در بغداد فوت کرد، قضاوت پرونده‌های مهمی مانند کشتار مخالفان سیاسی در دوره صدام، را برعهده داشته و صدام را در مورد پرونده معروف به «انفال» محاکمه کرده بود.

خبر دیگر اینکه، رئیس‌جمهور آرژانتین نیز طی توئیتی، از مثبت شدن تست کرونای خود خبر داد و اعلام کرد که منتظر تایید نتیجه آزمایش است. او گفت، با وجود تب خفیف، روحیه خوبی دارد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آلبرتو فرناندز، رئیس‌جمهور 62 ساله آرژانتین، در توئیتی اعلام کرد: «حال عمومی و شرایط جسمانی‌ام خوب است.» وی اوایل سال جاری میلادی واکسن کرونای «اسپوتنیک وی» روسیه را دریافت کرده بود.


کد مطلب: 449505

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/449505/جو-بایدن-آمریکا-بدترین-بحران-اقتصادی-قرن-قرار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com