تاریخ انتشارشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۴۴۹۴۹۱
پس از تعطیلات عید، یک شهرستان مازندران قرمز و ۵ شهرستان نارنجی شدند.
۰
plusresetminus
وضعیت قرمز و نارنجی کرونا، سوغات تعطیلات عید
به گزارش بلاغ، در حالیکه قبل از شروع سال جدید، در نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، شهر‌های قرمز و نارنجی مازندران به زرد و آبی تغییر وضعیت دادند و مجوز تردد مسافران به استان مازندران آزاد شد پیش بینی می‌شد که با ورود مسافران و رعایت نکردن مردم ، در پایان تعطیلات، مازندران به سمت پیک جدید کرونایی برود.

به گفته رئیس پلیس راه استان مازندران، بیش از ۲۸ میلیون تردد تعطیلات نوروز در جاده‌های استان به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳ برابر افزایش داشته است.

قدمی افزود: با توجه به افزایش تردد‌ها در مقایسه با پارسال میزان تصادفات فوتی و جرحی استان حدود ۵۰ درصد در مقایسه با پارسال افزایش داشته است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: تمامی شهرهای استان به کرونای انگلیسی آلوده شدند و این ویروس هم اکنون گسترش خیلی زیادی دارد.

موسوی با ابراز نگرانی از  این شرایط افزود: اگر این وضعیت کنترل نشود همه شهر‌های استان به سمت رنگ‌های نارنجی و قرمز حرکت خواهند کرد.

در جدیدترین رده بندی کرونایی شهر‌های کشور که دیروز اعلام شد شهرستان قائم شهر در وضعیت قرمز قرار گرفت و شهرستان‌های ساری، گلوگاه، جویبار، آمل و رامسر در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

بدینوسیله شهرستان‌های قرمز به ۴۶ و نارنجی به ۱۱۹شهر در سطح کشور افزایش یافتند.

ساری به همراه شهر‌های مشهد، تبریز، سمنان، قم، سنندج، و گرگان به عنوان مراکز استان‌هایی بودند که در وضعیت نارنجی قرار گرفت.
هم‌اکنون ۲۴۶ شهرستان درسطح کشور در وضعیت زرد هستند و تنها ۳۷ شهرستان در وضعیت آبی باقی مانده‌اند.

تعداد مبتلایان در تمامی استان‌های کشور بجز استان خوزستان با سرعت رو به افزایش است.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: در شرایط کنونی و بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا، از امروز شنبه ۱۴ فروردین در مناطق نارنجی، یک سوم کارمندان مشاغل ضروری و مهم باید به صورت دور کاری، کار‌های محوله را انجام دهند؛ سایر ادارات هم باید نیمی از کارمندان به صورت دورکاری کار‌های خود را انجام دهند.

حریرچی افزود: در خصوص نحوه حضور کارمندان ادارات در مناطق و شهر‌های قرمز، براساس آخرین دستورالعمل ستاد ملی کرونا در این مناطق، در ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری حضور کارمندان به نصف کاهش پیدا می‌کند و یک دوم کارمندان باید به صورت دورکار کار‌های مربوطه را انجام دهند. البته نحوه دورکاری کارمندان با موافقت مدیر هر قسمت خواهد بود.

در شهر‌های قرمز و در سایر اداراتی که خدمات غیرضروری ارائه می‌دهند، دو سوم کارمندان به صورت دورکار کار‌های مربوطه را باید انجام دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما