کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقوع 25 مورد حریق در مراتع و جنگل‌های کشور؛

توقیف 20 مورد خودروهای حامل چوب قاچاق در استان‌های شمالی

13 فروردين 1400 ساعت 14:22

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ۲۵ مورد حریق در مراتع و جنگل‌ها طی یک هفته اول سال جدید رخ داده که بسیاری از این حریق‌ها ریشه انسانی دارد.


به گزارش بلاغ، علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن بیان اینکه متأسفانه طی یک هفته گذشته از سال جدید ۲۵ مورد حریق در سطح مراتع و جنگل‌های کشور به وقوع پیوسته، ابراز داشت: با توجه به حضور به‌موقع یگان منابع طبیعی این حریق‌ها خوشبختانه به‌موقع اطفا و از بروز خسارات بزرگ‌تر پیشگیری شده است.

وی بابیان اینکه ۹۵ درصد این حریق‌ها ریشه انسانی دارد و از بی‌احتیاطی این بشر دو پا حاصل‌شده، افزود: از شهروندان و هم‌وطنان درخواست می‌شود در روز طبیعت چنانچه پروتکل‌های بهداشتی کرونا را رعایت نکردند و به دامن طبیعت رفتند، حتماً از برافروختن آتش خودداری کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بابیان اینکه برخی گردشگران با فراموشی آتش را خاموش نمی‌کنند و این فاجعه خلق می‌کند، ابراز داشت: گاهی برخی گردشگران شیشه و پلاستیک در طبیعت رها می‌کنند که انعکاس نور نیز موجب حریق گسترده می‌شود.

عباس نژاد با بیان اینکه برخی افراد تصور می‌کنند توانند با خودروهای آفرود و موتورسیکلت در مناطق جنگلی، بیابانی و طبیعت جولان دهند، تصریح کرد: در صورت مشاهده موارد این‌چنین حتماً یگان حفاظت با آن‌ها برخوردهای لازم را انجام داده و موتور یا ماشین متخلفان توقیف می‌شود.

وی بابیان اینکه از مردم انتظار می‌رود در فصل بهار مراقب رستنی‌ها باشند و بااحتیاط در طبیعت گام بگذارند، اضافه کرد: هم‌وطنان در صورت مشاهده موارد تخلف و بروز آتش حتماً با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند تا موضوع رسیدگی شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بابیان اینکه طی یک هفته گذشته ۲۰ مورد توقیف خودروهای حامل چوب قاچاق در استان‌های شمالی انجام شد، افزود: با این متخلفان برخوردهای قانونی لازم صورت گرفته است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 449472

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/449472/توقیف-20-مورد-خودروهای-حامل-چوب-قاچاق-استان-های-شمالی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com