تاریخ انتشاردوشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۴۴۹۳۵۳
بررسی‌ها و حساسیت‌ها همانطور که در تایید صلاحیت‌های مجلس شورای اسلامی وجود دارد در شوراهای شهر نیز هست اما تفاوت در آنجاییست که نمایندگان مجلس نظر نهایی را در شوراها می‌دهند و در مجلس شورای نگهبان این اتفاق می‌افتد.
۰
plusresetminus
تایید صلاحیت شورای شهر به گروی رآی‌آوری نمایندگی مجلس نرود
به گزارش بلاغ، امروز ۷ فروردین ۱۴۰۰ نظر اولیه مراجع امنیتی و نظارتی در مورد داوطلبین ششمین دوره مجلس شورای اسلامی به فرمانداری‌ها داده می‌شود تا هیئت اجرایی انتخابات به نامزدهای ثبت نام کننده تحویل دهند.

احراز صلاحیت افراد توسط مراجع امنیتی و قضایی و نظارتی با درنظر گرفتن کلیه اتفاقات پیرامون داوطلب از گذشته تا کنون بررسی و تحویل داده می‌شود که باید قدردان زحمات این عزیزان در این امور بود.

اما چرا با این همه حساسیت‌ها، تحقیقات و بررسی‌ها باز شاهد تخلفات متعدد در شوراهای شهر و روستا هستیم؟

در شوراهای شهر دوره پنجم خبرهای بازداشت و استعفا از شورا را در کشور خصوصاً مازندران زیاد شنیدیم و خواندیم، که باید به آن بپردازیم.

بررسی‌ها و حساسیت‌ها همانطور که در تایید صلاحیت‌های مجلس شورای اسلامی وجود دارد در شوراهای شهر نیز هست اما تفاوت در آنجاییست که نمایندگان مجلس نظر نهایی را در شوراها می‌دهند و در مجلس شورای نگهبان این اتفاق می‌افتد.

آری تفاوت فاحش میزان تخلفات زیاد در بین اعضای شورای شهر تا نمایندگان مجلس بر سر همین موضوع است.

فراگیری تخلفات بخاطر این است که بعضاً مشاهده می‌شود نمایندگان مجلس در تایید صلاحیت‌ها چشم پوشی می‌کنند و سفارشی برخورد می‌کنند که آسیب بسیار بزرگی در تایید صلاحیت‌هاست.

افرادی که توسط دستگاه های امنیتی، قضایی و نظارتی عدم احراز یا رد صلاحیت می‌خورند چگونه باید تایید صلاحیت بگیرند؟ و در انتخابات حضور پیدا کنند جای سوال است.

چرا باید به بهانه حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری شوراهای شهر را فدا کنیم و افرادی تایید صلاحیت بگیرند که مشکلات رفتاری و اداری در کارنامه‌هایشان وجود داشته است؟.

اینکه مقبولیت عمومی را شاید با خرج کردن هزینه های هنگفت بدست بیاورند برای تایید صلاحیت کافی نیست، پس نباید چون مقبولیت دارد بدنبال تایید صلاحیتش رفت که شاید ۲ سال بعد در انتخابات مجلس شما را کمک کند.

امیدواریم این نقص قانونی در این دوره مجلس برطرف شود و تایید صلاحیت ها به شورای نگهبان واگذار شود و از همه مهم تر در این دوره انتظار می‌رود نمایندگان مجلس محکم و قانونمند پای تایید صلاحیت ها ایستادگی کنند تا بازهم انقلاب و کشور بخاطر کوتاهی برخی اعضای شورای شهر زیرسوال نرود و خبر بازداشت های گروهی شوراها را در خبرها شاهد نباشیم.

امیر اسدی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴