تاریخ انتشاريکشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۴۴۹۲۵۹
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به مشاهده موارد کرونای انگلیسی در شهرهای ساری، قائم‌شهر، نور و آمل، افزود: احتمال اینکه تعداد شهرهای درگیر افزایش یابد، زیاد است.
۰
plusresetminus
اعلام خطر؛ ۵ شهر مازندران درگیر کرونای انگلیسی است

به گزارش بلاغ، مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران در باره انجام سفرهای غیررسمی به استان هشدار داد و گفت : با توجه به فرارسیدن ایام تعطیلات نوروزی و ورود مسافر و گردشگر به این منطقه، وضعیت استان در برابر ویروس کرونا بسیار شکننده است.
عباس مهدوی در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر اینکه چرا ستاد کرونا استان مانع سفرهای نوروزی نمی‌شود، افزود: تاکید استاندار مازندران و ستاد استان همواره بر ممنوعیت سفر و پرهیز از هرگونه ازدحام جمعیتی است.

وی اظهار داشت : مازندران چندی پیش دارای شهرهای قرمز کرونایی بود که با تلاش صورت گرفته و همراهی مردم این شرایط کنترل شد، اما این کاهش ابتلا به مفهوم رفع خطر نیست و این وضعیت با کاهش رعایت پروتکل ها و ازدحام جمعیت قابل بازگشت است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران گفت: ستاد کرونا استان تابع سیاست ها و تصمیمات ستاد ملی است و با وجود وابستگی صنعت گردشگری استان به حضور گردشگران،سلامت مردم استان را اولویت نخست خود می داند.
هشدار؛ ۵ شهر مازندران درگیر کرونای انگلیسی است

وی با بیان اینکه اگر سفرها با رعایت بهداشت عمومی همراه نباشد ویروس کرونای انگلیسی بسیاری از خانواده ها را تهدید خواهد کرد، افزود : دورهمی ها،دید و بازدیدها و ترددهای غیرضروری باعث می شود هرگونه رنگ بندی کرونایی تغییر و شمار مبتلایان نیز افزایش یابد.

مهدوی با اشاره به اینکه تاکید ستاد کرونا بر اقامت در هتل ها و مراکزی است که مورد نظارت هستند و پروتکل ها را رعایت می کنند افزود: سفرهای غیررسمی هم سلامتی خود گردشگران و هم سلامتی مردم استان را با تهدید جدی مواجه خواهد کرد.

وی افزود: فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تردد و ازدحام همچنان تنها راه مقابله با شیوع کرونا محسوب می شود.

 مدیرکل روابط عمومی استاندرای مازندران گفت : دانشگاه علوم پزشکی مازندران با توجه به شناسایی افراد مبتلا به کرونای انگلیسی همچنان بر ممنوعیت سفر و دورهمی های خانوادگی تاکید دارد.

طبق اعلام مسوولان بهداشتی مازندران کرونای انگلیسی هم اکنون پنج شهرستان این استان را درگیر کرده است و شمار مبتلایان به این ویروس نیز در استان به ۳۰ نفر افزایش یافته است.
همچنین طبق آخرین گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، در حال حاضر بیش از ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

به گزارش بلاغ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با اعلام اینکه کرونای انگلیسی به چهار شهر مازندران رسید، با اشاره به مشاهده موارد کرونای انگلیسی در شهرهای ساری، قائم‌شهر، نور و آمل، افزود: احتمال اینکه تعداد شهرهای درگیر افزایش یابد، زیاد است.

دکتر قاسم اویس با تاکید بر اینکه نشست‌های خانوادگی ممنوع است، خاطرنشان کرد: موضوع مهم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است که همواره باید به‌عنوان کلیدواژه مهم مدنظر باشد.
اویس در پایان گفت: نگران گسترش کرونای انگلیسی در شهرهای مازندران هستیم که لازم است توصیه‌ها جدی گرفته شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما