تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳
کد مطلب : ۴۴۹۱۷۹
تیم فوتبال استقلال در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال برابر ماشین ‌سازی به پیروزی رسید تا سال ۱۳۹۹ را با خوشی به پایان برساند. این سومین برد فرهاد مجیدی از زمان شروع کارش در استقلال است.
۰
plusresetminus
پایان خوش استقلال در سال ۹۹ با پیروزی مقابل ماشین ‌سازی /کورس پرسپولیس و سپاهان برای صدرنشینی

به گزارش بلاغ، روز نخست از هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال دیروز با برگزاری سه دیدار در شهرهای مختلف برگزار شد. در یکی از بازی‌های دیروز تیم استقلال از ساعت ۱۵ در ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی تبریز میهمان تیم ماشین ‌سازی بود و موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر ‏‬به پیروزی برسد.

وحید نعمتی (۱۹- گل به خودی) و ارسلان مطهری (۴۲) برای استقلال در این مسابقه گلزنی کردند. آبی‌ها با این نتیجه سال ۱۳۹۹ را با پیروزی به اتمام رساندند و با ۳۳ امتیاز در رده سوم جدول باقی ماندند. استقلال با هدایت فرهاد مجیدی بازی را با ترکیب رشید مظاهری، محمد حسین مرادمند، سیاوش یزدانی، محمد نادری، وریا غفوری(کاپیتان)، مسعود ریگی (۸۶- داریوش شجاعیان)، آرش رضاوند (۵۵- مهدی مهدی پور) فرشید اسماعیلی (۸۶- سینا خادم پور)، بابک مرادی (۵۵- احمد موسوی)، مهدی قایدی (۷۶- متین کریم زاده) و ارسلان مطهری آغاز کرد.

آبی‌ها کار میزبان خود را در همان نیمه نخست یکسره کردند. ابتدا وحید نعمتی بازیکن ماشین ‌سازی روی کرنر ارسالی مهدی قایدی دروازه ماشین ‌سازی را در دقیقه ۱۹ باز کرد. در حالی که ماشین ‌سازی دنبال جبران نتیجه بود، قایدی روی یک ضد حمله سریع، ارسلان مطهری را صاحب موقعیت کرد و مطهری هم توانست برای دومین بار تیم استقلال را در دقیقه ۴۲ به گل برساند.

در نیمه دوم استقلال ضمن تلاش برای حفظ نتیجه، شانس خود را برای افزایش تعداد گل‌ها امتحان کرد. مجیدی در این نیمه مهدی مهدی پور و احمد موسوی را وارد زمین کرد تا قدرت دفاعی تیمش را بیشتر کند. قایدی هم در دقیقه ۷۶ از زمین بیرون رفت و جای خود را به متین کریم زاده داد. ماشین ‌سازی در نیمه دوم از خلق موقعیت جدی روی دروازه استقلال بازماند و نتوانست حتی یکی از گل‌های خورده را جبران کند. استقلال هم که به این نتیجه برابر قعرنشین لیگ راضی بود، بازی را مدیریت کرد تا با همان دو گل، مسابقه و سال ۱۳۹۹ را به پایان برساند.استقلال از زمان سرمربیگری فرهاد مجیدی دو بازی در لیگ و یک بازی در جام حذفی انجام داده و در هر سه مسابقه به پیروزی رسیده است تا این مربی آمار خوبی از خود بر جای بگذارد.
اشکان خورشیدی داور بازی دیروز به فرهاد مجیدی، سینا خادم پور و محمد نادری از استقلال و حبیب گردانی از ماشین ‌سازی کارت زرد نشان داد.

پیروزی نساجی پس از 13 هفته
در سایر دیدارهای دیروز تیم پیکان در تهران میزبان تیم ذوب آهن اصفهان بود که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پیکان ‏‬به پایان رسید. محمدامین درویشی (۴۹) با یک شوت دیدنی از پشت محوطه جریمه ذوب آهن، پیکان را به گل رساند.

در دیگر بازی همزمان، تیم نساجی در قائمشهر به مصاف سایپا رفت که این مسابقه هم با یک گل به سود نساجی به پایان رسید. محمود قائدرحمتی (۸۶) برای نساجی گلزنی کرد تا این تیم بعد از ۱۳ هفته به پیروزی دست یابد. ذوب‌آهنی‌ها پس از دریافت گل حملات زیادی روی دروازه پیکان داشتند اما موفق به گلزنی نشدند تا شکست دیگری را در کارنامه خود به ثبت برسانند.
همچنین قرار بود فولاد خوزستان و گل گهر سیرجان هم دیروز با هم دیدار کنند که این مسابقه با درخواست فولاد پیش از حضور در لیگ قهرمانان آسیا لغو و به زمان دیگری موکول شد.

چهار دیدار دیگر از هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال امروز برگزار می‌شود و در دو دیدار حساس پرسپولیس میزبان نفت مسجدسلیمان است و سپاهان در اصفهان به مصاف تراکتور تبریز می‌رود.

پرسپولیس بعد از 6 برد متوالی مقابل نفت آبادان متوقف شد تا نوار بردهای متوالی‌اش قطع شود با این حال سرخپوشان تهرانی همچنان صدرنشین مسابقات هستند و با 8 گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را هم در اختیار دارند. شاگردان گل‌محمدی این هفته هم در خانه برای آخرین برد سال 99 تلاش می‌کنند تا این سال کرونایی را هم با برد و صدرنشینی به پایان برسانند. پرسپولیس اگر مقابل نفت مسجدسلیمان امتیاز از دست بدهد ممکن است در آخرین کورس مدعیان از سپاهان جا بماند و صدر را به زردپوشان اصفهانی تقدیم کنند. پرسپولیس البته شرایط ایده‌آلی دارد. حتی یحیی گل‌محمدی اعلام کرد که پرسپولیس در سال 1400 هر چهار جام، لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا‌، جام‌حذفی و سوپر‌جام را می‌خواهد.

سپاهان -تراکتور؛ فینالی جذاب
اما بدون شک یکی از جذاب‌ترین مسابقات این فصل لیگ برتر در آخرین روزهای سال بین دو تیم شهرستانی و مدعی سپاهان با تراکتور برگزار می‌شود. مسابقه‌ای که در آن جمعی از بهترین بازیکنان ایران در میدان حاضرند و هر دو تیم برای برد تلاش می‌کنند. سپاهان 34 امتیازی به دلیل تفاضل گل کمتر در جدول لیگ پشت سر پرسپولیس ایستاده است. شاگردان محرم نوید‌کیا امیدوارند پرسپولیس در تهران امتیاز از دست بدهد و آنها با شکست تراکتور به صدر جدول برسند.

در سوی دیگر میدان اما تراکتور با حضور رسول خطیبی تیمی منسجم شده که می‌خواهد خود را به جمع مدعیان برساند. قرمزپوشان تبریزی نمی‌خواهند از جمع 5 تیم بالای جدول دور بشوند و آنها نیز با تمام توان در این مسابقه بازی خواهند کرد. حاج صفی بازیکن فصل اول تراکتور به تیم سپاهان رفته و تقابل او با تیم سابقش در این بازی دیدنی خواهد بود. هر تیمی برنده بازی شود عیدی خوبی به هوادارانش خواهد داد و تیم بازنده از کورس مدعیان عقب خواهد ماند.
برنامه کامل دیدارهای امروز به این شرح است:
پنجشنبه 28 اسفند 1399
*پرسپولیس..............................نفت‌ مسجدسلیمان(ساعت15)
*سپاهان.....................................................تراکتور(ساعت15:30)
*مس رفسنجان................................آلومینیوم اراک(ساعت15)
*صنعت نفت آبادان........................شهر خودرو(ساعت16:30)
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴