تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۴۴۹۱۲۳
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر پرهیز از مسافرت در تعطیلات نوروزی گفت: کشور ایران در بهار آینده یکی از سازندگان بسیار موفق واکسن کرونا در جهان خواهد بود.
۰
plusresetminus
ایران سال آینده از سازندگان موفق واکسن کرونا است/افتتاح 1400 پروژه بهداشتی و درمانی
به گزارش بلاغ، سعید نمکی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی بیمارستان 280 تخت‌خوابی بیمارستان شهید رجایی بابلسر در جمع خبرنگاران اظهارکرد: هر ماه هزار تخت بیمارستانی به بیمارستان‌های کشور اضافه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 1400 پروژه بهداشتی و درمانی در هفته بهداشت و سلامت که مصادف با اردیبهشت ماه سال آینده است افتتاح می‌شود و امیدواریم تا پایان دولت 13 هزار تخت جدید به مجموعه تخت‌های بیمارستانی اضافه کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و بنده بارها توصیه کرده‌ایم، باتوجه به گسترش ویروس جهش‌یافته به هیج عنوان سفر در شرایط کنونی به نفع مردم نیست و خواهش می‌کنیم که خانواده‌ها به مسافرت فکر نکنند.

نمکی یادآورشد: اگر در شرایط کرونایی کسی قصد سفر دارد باید به شدت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در مقصد رعایت کند.

وی با اشاره به اینکه امسال دو مولفه بسیار خطرناک وجود دارد که سال گذشته در این حد نبوده است گفت: ویروس جهش یافته که دارای قدرت بیماری‌زایی، سرایت و مرگ و میری بالاتری برخوردار است و همچنین عادی‌انگاری مردم از دو مولفه‌ای است که امسال وجود دارد و می‌تواند موج سنگینی را دوباره به همراه آورد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: تلاش 13 ماهه کادر درمانی موجب خستگی آن‌ها شده و باتوجه به اینکه سه موج سنگین را تحمل کردند، ایجاد موج چهارم برای آن‌ها بسیار توان‌فرسا و سخت خواهد بود.

نمکی اظهارکرد: تا پایان هفته جاری انبوهی از کادر درمانی واکسن کرونا را دریافت می‌کنند و تا پایان سال امیدواریم که بتوانیم یک میلیون واکسن تزریق کنیم.

وی با اشاره به اینکه واکسن‌های ایرانی به خوبی درحال پیشرفت هستند، خاطرنشان کرد: واکسن تولیدی مجموعه "سپند" و وزارت دفاع به کارآزمایی بالینی رسیده  و واکسن مجموعه "برکت" و "رازی" هم در حال کارآزمایی بالینی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: کشور ایران در بهار آینده یکی از سازندگان بسیار موفق واکسن کرونا در جهان خواهد بود.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴