تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۴۴۹۱۱۷
آیین رونمایی از شهر موشکی جدید نیروی دریایی سپاه و الحاق تجهیزات موشکی به این نیرو، با حضور سرلشکر سلامی برگزار شد.
۰
plusresetminus
رونمایی از شهر موشکی نیروی دریایی سپاه /نمایش انبوهی از موشک های کروز و بالستیک
به گزارش بلاغ، آیین رونمایی از شهر موشکی جدید نیروی دریایی سپاه و الحاق تجهیزات موشکی به این نیرو صبح دیروز (25 اسفند) با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولین عالی‌رتبه نیروهای مسلح برگزار شد.
بنابر این گزارش، در شهر موشکی نیروی دریایی سپاه انبوهی از سامانه‌ها و موشک‌های کروز و بالستیک با بردهای متنوع به نمایش درآمد.

همچنین در آیین الحاق تجهیزات موشکی به نیروی دریایی سپاه، سامانه‌ها و تجهیزات موشکی با قابلیت‌ها و ویژگی‌های عملیاتی جدید اعم از شلیک دقیق از عمق و محل‌های پدافند غیرعامل، پرتاب مین در بردهای مختلف، شلیک 360 درجه، شلیک در حال حرکت، قدرت مقابله با جنگ الکترونیک و افزایش برد و توان تخریب به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه اضافه شد.
بنابر این گزارش، این تجهیزات توسط متخصصان توانمند کشورمان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش‌های تحقیقاتی سپاه و جهاد خودکفایی نیروی دریایی سپاه طراحی و ساخته شده‌اند.

در پنجمین آیین الحاق تجهیزات رزمی به نیروی دریایی سپاه از سامانه‌های موشکی که توانایی تغییر هدف پس از شلیک را دارند نیز رونمایی شد.

دستیابی به پیشرفت‌های فناورانه بزرگ
در عرصه دفاعی در دوران تحریم

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین الحاق تجهیزات سایبری و جنگ الکترونیک به نیروی دریایی سپاه با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار، از میلاد امام حسین(ع) به عنوان سرچشمه آزادگی، فداکاری، حریت و تجسم ایثار و شجاعت یاد کرد و گفت: خلقت سپاه که الهام گرفته از عاشورای 61 هجری است؛ با معرفت، ایمان، آزادگی، شجاعت و تواضع در عین قدرتمندی آمیخته شده است و پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح ما به عنوان فرزندان ملت ایران از این خصوصیات و فضائل بهره‌مند هستند.

سرلشکر سلامی افول و نابودی را سرنوشت حتمی مستکبرین و دشمنان خواند و اظهار کرد: امروز در تقابل میان جبهه حق و باطل دشمنان ما به‌رغم تمامی صحنه‌سازی‌ها و بزرگ‌نمایی داشته‌های خود، در میدان عمل خسته، ناکام و فرسوده شده‌اند و این فرسایش محصول استقامت و ایستادگی یاران انقلاب اسلامی است.

وی گرمای جهاد و مقاومت را مهم‌ترین عامل ذوب شدن کوه‌های یخی قدرت پوشالی استکبار توصیف و تصریح کرد: توفیقات بزرگ در پرتو ایستادگی، جهاد، قدرت‌سازی و خروج از انفعال حاصل می‌شوند و ساخت، گسترش و به‌کارگیری قدرت در ایران اسلامی زنجیره به هم پیوسته‌ای است که از منویات و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا سرچشمه می‌گیرد.

فرمانده کل سپاه، الکترونیک را فرمانده سایر تجهیزات خواند و اظهار کرد: حرکات مکانیکی، فنی و مدرن هم متکی بر حیات الکترونیک هستند و گاهی جنگ الکترونیک سطح کاملی از یک تقابل بوده و برتری در این جنگ می‌تواند بخش مهمی از توان دشمن را از کار بیندازد.
وی افزود: ارتباطات، اطلاعات و سایر عرصه‌ها نیز وابسته به الکترونیک هستند و تلاش در این عرصه به معنای ایجاد تفوق جدیدی برای ما است؛ بحمدالله امروز ایران اسلامی در این عرصه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه امروز لایه‌های قدرت خود را افزوده و هر روز بزرگ‌تر می‌شود گفت: امروز ششمین مرحله از الحاق تجهیزات مهم و تعیین‌کننده به ندسا هم در ابعاد کیفی مطلوب و مدرن و هم در کمیت انبوه به انجام می‌رسد.

وی با بیان اینکه در دوران تحریم به پیشرفت‌های فناورانه بزرگ در عرصه دفاعی دست یافته‌ایم گفت: الحاق‌های شش‌گانه تجهیزات به نیروی دریایی سپاه در سال جاری بیانگر این مهم است که قدرت دفاعی ما براساس ظرفیت‌های داخلی در حال گسترش است و امروز پیشرفت‌های جدید حوزه جنگال از اجزای قدرت ما محسوب می‌شود.

فرمانده کل سپاه در پایان با تاکید بر اینکه قدرت دفاعی ما کاملاً مجهز است گفت: ما مقتدرانه از منافع، عزت و شرافت‌مان دفاع می‌کنیم و اطمینان داریم در این دفاع مقدس پیروز خواهیم شد.

ارتقای توان عملیاتی نیروی دریایی سپاه
 با بهره‌گیری از سامانه‌های بومی جنگ الکترونیک

سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در آیین الحاق تجهیزات جنگ الکترونیک به نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: امروز ششمین الحاق در سال 1399 به نیروی دریایی سپاه صورت می‌پذیرد و تجهیزات بومی حوزه سایبر و جنگ الکترونیک که با بهره‌گیری از دانش و توانمندی فرزندان این مرز و بوم ساخته شده‌اند، به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه افزوده می‌شود.
وی افزود: در این مراسم سامانه‌های بومی جنگ الکترونیک اعم از سامانه‌های رصد و پایش، راداری، ناوبری، اختلال و... که قابلیت‌های جدیدی را به توان عملیاتی نیروی دریایی سپاه اضافه می‌کنند، در سایت‌های ثابت و سیار ما استقرار یافته و پس از آن دشمنان ارتقای توان ما را مشاهده خواهند کرد.
دریادار تنگسیری با بیان اینکه این الحاق، تغییرات و پیشرفت‌های قابل توجهی را در حوزه جنگ الکترونیک نیروی دریایی سپاه ایجاد خواهد کرد گفت: با بهره‌گیری از این سامانه‌های بومی که قابلیت پایش سیگنال‌های دشمن را دارند، توان عملیاتی نیرو در این حوزه بیش از پیش
ارتقا می‌یابد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما