تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۴۴۹۰۵۹
صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:«اصلاح‌طلبان گویا اساسا در جامعه ایران زندگی نمی‌کنند و در رویا و خواب و خیال به سر می‌برند. یک زمان می‌گویند که ما تکلیف ملی داریم و باید در انتخابات 1400 شرکت کنیم و اگر محمدرضا عارف، مسعود‌پزشکیان، محسن‌هاشمی و اسحاق جهانگیری بیایند و سیدمحمد خاتمی آنها را تایید کند از آنها حمایت می‌کنیم».
۰
plusresetminus
ما اصلاح‌­طلبان درباره پایگاه اجتماعی خود رؤیایی فکر می­‌کنیم

به گزارش بلاغ، زیباکلام در ادامه نوشت:«سید حسن خمینی، جهانگیری، عارف و پزشکیان که سهل است، اگر خود سیدمحمد خاتمی هم بیاید از بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان کسی پای صندوق‌های رای نخواهد رفت».

پایگاه اجتماعی جریان مدعی اصلاحات به شدت کاهش یافته است. این واقعیتی است که فعالین اصلاح‌طلب نیز صراحتا به آن اذعان کرده‌اند.  مردم به درستی کارنامه دولت روحانی را به پای جریان مدعی اصلاحات نوشته‌اند. فعالین این طیف به‌جای فرافکنی و ‌انداختن قصور و تقصیرهای خود به گردن دیگران، باید درباره کارنامه 8 ساله پاسخگو باشند.

وارونه‌نمایی برجامی و عملیات روانی علیه ادراک ملت
علی ربیعی، سخنگوی دولت دیروز در روزنامه ایران نوشت: «برجام... توازنی نوین میان چرخ سانتریفیوژها و چرخ زندگی شهروندان به وجود آورد.» چنانکه در بالا خواندید در یادداشت روزنامه آرمان (از روزنامه‌های اصلاح‌طلب) آمده بود: «اصلاح‌طلبان گویا اساسا در جامعه ایران زندگی نمی‌کنند و در رویا و خواب و خیال به سر می‌برند.» حالا این موضوع حکایت سخنگوی دولت است. گویا برخی در میان مردم زندگی نمی‌کنند، یا حاضر به پذیرش واقعیت نیستند زیرا مسئولیت‌پذیری ندارند و ترجیح می‌دهند در فضایی آکنده از بیگانگی با مردم و منافع ملی و آرزواندیشی‌های پوک و انگاره‌های پوچ برجامی زیست داشته باشند، وارونه‌نمایی کنند و عملیات روانی علیه ادراک مردمی راه بیندازند که بی‌ثمری و خسارت‌بار بودن وعده‌های باطل و بیهوده‌شان را می‌بینند و درک می‌کنند اما می‌دانند که باید پاسخگوی وضع فاجعه‌بار ایجاد کرده برای ملت باشند.

اذعان ارگان دولت به رانت­ در توزیع خوراک دام
ارگان دولت دیروز گزارشی را با تیتر «سایه تعطیلی بر سر دامداری‌های سنتی شهریار» و روتیتر «افزایش قیمت خوراک دام ترمز برید» منتشر کرد و نوشت: «به دلیل کمبود و گرانی خوراک و نهاده‌های دامی، صنعت دامپروری با رکود و مشکلات زیادی در تامین خوراک و تولید گوشت و شیر مواجه‌اند، به طوری که در یک سال گذشته بسیاری از دامداری‌های سنتی در شهریار و ملارد تعطیل شده یا ادامه فعالیت برای‌شان بسیار سخت و دشوار شده است. در شهریار و ملارد وجود بیش از ۲۵۰هزار راس دام تخمین زده می‌شود که تامین خوراک دولتی شامل جو، ذرت و سویا وکنستانتره برای زنده، فعال و سرپا نگه داشتن این دامداری‌ها ضروری است، ولی به دلیل عدم مدیریت صحیح و اصولی و توزیع و نظارت نامناسب، خوراک دولتی سر از بازار آزاد درآورده و با چند برابر قیمت به دست دامداران می‌رسد در نتیجه تولید، اشتغال و معیشت بسیاری از روستاییان به دلیل افزایش هزینه‌های سنگین با چالش، خطر و تعطیلی مواجه شده است.»

روزنامه ایران افزود: «رها کردن واحدهای دامداری، تغییرکاربری و فروش واحد دامی تبدیل به شیوه رو‌به افزایش در میان دامداران سنتی منطقه شده و اگر برنامه‌ریزی اصولی و دقیقی در جهت حمایت از صنعت دامپروری در شهریار و ملارد صورت نگیرد بیم آن می‌رود که همچون کشاورزی و باغداری شاهد افت و نابودی این صنعت فعال باشیم.»

وضعیت امروز جامعه گویای تمام توان و هنر اصلاح‌­طلبان است
«محمدرضا تاجیک» از جمله کنشگران طیف موسوم به اصلاح‌طلب است که زمانی مشاور رئیس‌دولت اصلاحات نیز بوده در گفت‌وگو با روزنامه شرق با یک تمثیل به صورت جالبی نسبت میان وضعیت امروز جامعه ایرانی با عملکرد اصلاح‌طلبان  را بیان کرده است: «وضعیت جریان اصلاح‌طلبان درست مثل داستانی است که یک افسر آلمانی در یک نمایشگاه نقاشی جلوی یک تابلو می‌ایستد، چون یک خشونت مدرن را در تابلو می‌بیند، نقاش را صدا می‌زند و می‌گوید این کار شماست؟ نقاش با متانت می‌گوید خیر کار شماست». تاجیک در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید می‌کند: «امروز جریان اصلاح‌طلبی در مقابل نقاشی‌ای است که در نقاشی و طرح، در سبک، رنگ و قابش نقش داشته است. انگار از آن نقاشی فاصله گرفته و از قاب بیرون آمده و به تماشاگر تبدیل شده است. خیلی از رنگ‌ها و سبک را نمی‌پسندد و می‌خواهد آنها را تغییر دهد. ولی باید بداند که خودش جزئی از طرح‌واره این فضا بوده و نقاش اثر بوده است. اگر نمی‌پسندد باید فضا را تغییر دهد... در غیر این صورت یک نوع فرار از خود است. یعنی فرار از همان چیزی که خودش نقاشی کرده است و این مورد پذیرش نیست».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «امروز جریان اصلاح‌طلبی به شکلی با یک بحران و فقدان پایگاه اجتماعی مواجه شده است، گفتمانش از طراوت برخوردار نیست، سترون و منجمد شده است».

تروریسم رسانه­‌ای اصلاح­‌طلبان در ناامیدی از پیروزی در انتخابات
چنانکه در مطالب فوق خواندید دست کم در روزنامه‌های اصلاح‌طلب در شماره دیروز دوتای آنها به صراحت نوشته‌اند که عملکرد ضعیف دولت تدبیر و امید (دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان) و نیز خود اصلاح‌طلبان (که در بسیاری از پست‌های مدیریتی دولت حضور داشته و نهادهایی دیگر مانند شورای شهر و شهرداری تهران را به طور کامل در اختیار داشته‌اند) باعث شده که فعالان سیاسی این طیف حسابی روی پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو باز نکنند.

در چنین شرایطی مانند گذشته طیف موسوم به اصلاح‌طلب به کار غیراخلاقی ترورشخصیت و انگاره‌سازی روی می‌آورد. در همین راستا روزنامه شرق که سابقه پر و پیمانی در این خصوص نیز دارد در نوشتاری با عنوان «رقابت انتخاباتی فرماندهان» آورده است: «به نظر می‌رسد قالیباف و رضایی در سفر‌‌های استانی با هم مسابقه گذاشته‌اند؛ سفرهایی که شائبه‌‌‌های انتخاباتی آن بیش از چیز‌‌های دیگر است. این دو نفر که در جنگ یکی فرمانده ارشد و دیگری فرمانده زیردست بود، یک بار دیگر نیز یعنی سال 92 با هم مسابقه گذاشته بودند؛ اگرچه هر دو از آن رقابت ناکام بیرون آمدند. حالا به نظر می‌رسد دوباره عزم رقابت دارند. رئیس‌مجلس به اسم نظارت بر قوانین و دبیر مجمع هم به‌عنوان بررسی مسائل استان، به سفر‌‌های استانی می‌روند.»

این نوشتار سراسر کینه‌جویانه که تنها هدفش تامین منافع حزبی (حتی در گرو نابود کردن منافع ملی) است در بخش دیگری نوشته است: «قالیباف هم تا‌کنون به استان‌‌های خوزستان، سیستان‌و‌بلوچستان، چهارمحال‌‌و‌بختیاری و این دو‌روزه هم به کردستان سفر کرده است... مثلا در برنامه سفر کردستانش که آخر هفته گذشته برگزار شد، دیدار با فعالان فرهنگی و اجتماعی سنندج و جلسه ‌با شورای اداری استان ازجمله برنامه‌های او [قالیباف] بود. پیش‌تر هم ویدئوهایی از دیدار‌‌های مردمی قالیباف منتشر شده بود...»
در ادامه این متن آمده: «بسیاری معتقدند این نقش جدیدا تعریف‌شده رئیس‌مجلس برای خود، یعنی نظارت بر قانون، هم دخالت در حوزه کاری نمایندگان دیگر است و هم دولت. هر استان نماینده یا نمایندگان خودش را انتخاب می‌کند و قاعدتا رسیدگی به مسائل استان بر عهده و وظیفه آن نماینده است.»

عجبا... که روزنامه طیف موسوم به اصلاح‌طلب «نظارت» را نقش جدیدا تعریف شده توسط قالیباف عنوان کرده است. بعید است که اصلاح‌طلبان اصول صریح قانون اساسی را ندانند. اصولی مانند اصل 76 قانون اساسی که تاکید دارد: «مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد.» که این به تنهایی گویای نقش مهم نظارتی مجلس است.

رئیس­ مجلس باید در اتاق کارش بنشیند، چرا به میان مردم می­‌رود؟!
دیگر آنکه این روزنامه که از انجام درست کارها و وظایف قوه مقننه توسط نمایندگان منتخب مردم معمولا عصبانی می‌شود در ذکر دلایلش پس از عنوان کردن این موضوع که نظارت جزو وظایف مجلس نیست و قالیباف آن را به وجود آورده در ادامه دلیل مضحک دیگری عنوان می‌کند و آن این است که آن مناطقی که رئیس‌مجلس به آنجا سفر کرده خود نماینده دارند! یعنی کاملا آگاهانه رئیس‌قوه مقننه و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس را از جهت حوزه عملکردی با نمایندگان محترم مجلس یکسان دانسته است. از سوی دیگر این ادعای شرق در حالی بیان شده که مثلا در سفر اخیر رئیس‌مجلس به کردستان سید مهدی فرشادان، نماینده مردم سنندج در سخنانی خطاب به قالیباف گفت: «در جریان بررسی بودجه افزایش 1000 میلیاردی بودجه استان کردستان به حدود 700 میلیارد کاهش داده شد، اما آقای قالیباف در جریان این سفر میزان آن را به 1000 میلیارد تومان افزایش دادند. من شخصا سفر ایشان به کردستان را به فال نیک می‌گیرم و همیشه گفته‌ام، آقای قالیباف هم در گذشته از دلسوزان کردستان بوده و انشاالله در آینده نیز بیشتر به کردستان عنایت خواهند کرد.»
این از موضع نماینده مردم کردستان و اما موضوع دیگری که باعث عصبانیت اصلاح‌طلبان شده حضور رئیس‌قوه مقننه در میان مردم است!! این در حالی است که در تمام سفرهای استانی مردم از حضور رئیس‌یکی از قوای سه‌گانه کشور در منطقه خود بسیار خشنود بودند و نیز از اینکه می‌توانستند بدون واسطه با وی سخن گفته و مشکلاتشان را بیان کنند.
ضمن آنکه باید به اصلاح‌طلبان که در فراموش کردن مسایل مهم سابقه طولانی دارند یادآور شد اگر فرماندهان روزهای سخت جنگ نبودند، اگر آنها که جان به کف گرفتند و رفتند؛ برخی شهید شدند و برخی جانباز و آزاده بازگشتند، نبودند چه کسی از وطن و ناموس جامعه ایرانی محافظت می‌کرد؟! در حالی که در هر کشوری به مقام این قهرمانان احترام والایی نهاده می‌شود چرا طیف اصلاح‌طلب هر چیزی را دست‌آویز قرار می‌دهد تا هم قبیله‌هایش چند رای بیشتر بیاورند یا چند رای از رقیب کم کند؟!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴