معاون سازمان شهرک‌های صنعتی خبر داد

ايجاد 20 هزار شغل با راه‌اندازی 65 شهرک خصوصی

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۴۴۸۹۱۰
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: در سطح کشور بالغ بر ۱۱۰درخواست جواز تأسيس شهرک‌های صنعتی خصوصی ارائه شده که تاکنون ۶۵شهرک خصوصی راه اندازی گرديد و با راه‌اندازی اين تعداد شهرک خصوصی، بالغ بر ۲۰هزار نفر شغل ايجاد شده است.
۰
plusresetminus
ايجاد 20 هزار شغل با راه‌اندازی 65 شهرک خصوصی
به گزارش بلاغ، فتحعلی محمدزاده در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل جدید شرکت شهرکهای صنعتی مازندران اظهار داشت: در مازندران مصوبه ايجاد ۴۶شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که از این تعداد ۳۷شهرک و ناحیه صنعتی عملیاتی شده است.

محمدزاده با اشاره به اینکه در استان‌های شمالی بخصوص مازندران، در تأمین عرصه زمین صنعتی با مشکل مواجه هستیم خاطرنشان کرد: کمبود زمین صنعتی یکی از دغدغه های اصلی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی در استانهای شمالی است.

وی با بیان اینکه رسالت سازمان صنایع کوچک بر دو حوزه تخصصی سخت افزاری، ایجاد زیرساخت‌های صنعتی، شهرک‌سازی، آماده سازی بستر برای واحدهای تولیدی و حوزه نرم‌افزاری، حمايت از واحدهای صنایع کوچک ایفای نقش می‌کند افزود: سازمان صنایع کوچک، سازمان توسعه‌ای است که قطعاً رسالت آن کمک به توسعه صنعت استان‌ها است.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک بیان داشت: هم اکنون در سطح کشور بالغ بر 110 درخواست جواز تأسیس شهرکهای صنعتی خصوصی داریم که حدود ۶۵شهرک خصوصی راه اندازی شده و با راه اندازی این شهرکهای خصوصی برای ۲۰هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه توسعه شهرکهای صنعتی استان مازندران باید در اولویت قرار گیرد خاطرنشان کرد: با توسعه شهرک های صنعتی حدود ۳۵درصد از هزینه‌های ایجاد شهرک‌های جدید کاسته می‌شود.

محمدزاده یکی از ابزارهایی که به توسعه صنعتی کمک می کند عرصه صنعتی دانست و ادامه داد: آنچه که باید در زمینه صنعت فعالیت شود وجود عرصه صنعتی است و با توجه به فشارهای اقتصادی در سال‌های اخیر، قیمت زمینها بشدت افزایش یافته که این، کار را برای فعالیت صنعتی با مشکل مواجه نموده است.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای رهایی از این مشکلات، ایجاد شهرک‌های صنعتی بخش خصوصی است که می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و حضور بخش خصوصی در عرصه صنعت باشد.

معاون همآهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه در چند سال اخیر سعی و تلاش داشتیم تا به موازات همه اقدامات مؤثری که در سطح استان انجام شده افزود: با تلاش و همت مدیریت و کارکنان مجموعه شرکت شهرکهای صنعتی، برنامه های ابلاغی بنحو شایسته انجام شده است.

خیریان پور اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، در جلسات استان و تخصیص اعتبارات مناسب برای اجرای پروژه‌های عمرانی تأکید شده است.

وی با بیان اینکه افزایش کمی شهرکها و نواحی صنعتی، با همت استاندار و پیگیری مدیریت شرکت شهرکهای صنعتی و همکاری دستگاه‌های اجرایی، با عملیات اجرایی شهرک هزار هکتاری در منطقه بهشهر شروع شده است خاطرنشان کرد: مساحت این شهرک با همه شهرکهای صنعتی استان تقریباً برابری می‌کند.

معاون استاندار مازندران بیان داشت: تعیین تکلیف واحدهای راکد و غیرفعال یکی از مهمترین اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی بوده که در گذشته ۱۸۶واحد در استان وجود داشته که با تشکیل کمیته اي با دبیری معاونت صنایع کوچک اين شرکت، موانع و مشکلات واحدهای تمليك شده مورد به مورد بررسي و مقرر گرديد در قالب اقاله یا در قالب اجاره به شرط تملیک، از بانک‌ها رهايي یابند كه درحال حاضر تعداد تملیکی واحدها به زیر ۶۰واحد تقلیل یافته است.

خیریان پور با اشاره به یکی از مهمترین اقدامات شرکت شهرکهای صنعتی درخصوص تعیین تکلیف زمینهای راكد و بلااستفاده که سالیان متمادی بدون هیچگونه ساخت و ساز رها شده بودند گفت: برگزاری جلسات داوری و تعیین تکلیف، براساس مهلت قانونی واگذاری زمینهای صنعتی به سرمایه گذاران دارای اهلیت، از عملکرد مثبت مدیریت شرکت شهرکهای صنعتی بوده است.

مدیرعامل جدید شرکت شهرکهای صنعتی مازندران نیز در این مراسم گفت: بار سنگین مسئولیت در نظام اسلامی آنگاه احساس می‌شود که بیش از ۳۰۰هزار شهید خونشان، بهاي هر پست رياستي ماست، باشد که شرمنده آنها نباشیم.

ياسر امینی بیان داشت: خط مقدم مبارزه با نظام سلطه در این سالها، عرصه تولید است که شرکت شهرک‌های صنعتی با دارابودن نیروهای انسانی نخبه، جوانان مبتکر و خلاق و منابع عظیم خدادادی، پرچمدار این عرصه مي باشد.

وی تصریح کرد: حمایت از تولید و توسعه شهرکهای صنعتی استان از اولویت کاری شرکت است.

مدیرعامل جدید شرکت شهرکهای صنعتی مازندران خاطرنشان کرد: باید جشن و رونق تولید که از فرمایشات مقام معظم رهبری است را سرلوحه کار قرار دهیم تا بستر مناسب برای سرمایه گذاری، تولید و اشتغال فراهم شود.

در ادامه این مراسم نیز مدیرعامل سابق شرکت شهرکهای صنعتی مازندران با بیان اینکه تاکنون ۸۷۱پروژه عمرانی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۱۴میلیارد ریال در شهرکها و نواحی صنعتی استان اجرا شده است گفت: در گذشته ۴۲۳هکتار سند تفکیکی اخذ شده بود که با پیگیریهای همکاران شرکت شهرکهای صنعتی استان، سند تفكيكي ۵۵۳هکتار اخذ گردید که ۳۱درصد نسبت به دولت‌های گذشته رشد داشته است.

موسوی با اشاره به انعقاد بیش از ۵۰۰قرارداد عمرانی در شهرک‌ها، در حوزه زیرساخت تصریح کرد: اجرای ۲۲کیلومتر شبکه فیبر نوری، گازرسانی به ۱۱شهرک و ناحیه صنعتی به طول ۲۵کیلومتر، ساخت 7تصفيه خانه فاضلاب، خرید 10 دستگاه ماشین اطفاء حریق، تأمین ۱۲۱مگاوات برق، تأمین ۲۴۱لیتر بر ثانیه آب و ساخت ۷ایستگاه آتش نشانی از مهمترین اقدامات شركت شهركهاي صنعتي است.

وی تأکید کرد: در این مدت، با پیگیریهای همکاران شرکت شهرکهای صنعتی استان، با 901 سرمایه‌گذار جدید قرارداد منعقد شد که ۴۴۲واحد با سرمایه‌گذاری ۱۶هزار و ۲۵7میلیارد ریال به بهره برداری رسیدند .

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴