تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۴۴۸۹۰۹
فرمانده سپاه کربلای مازندران نداشتن روحیه جهادی را علت ناامیدی امروز مردم از عملکرد مسئولان عنوان کرد.
۰
plusresetminus
نداشتن روحیه جهادی علت ناامیدی امروز مردم از عملکرد مسئولان
به گزارش بلاغ، سردار سیاوش مسلمی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران در ساری اظهار کرد: این دست از مراسمات، بهانه‌ای است برای تجلیل از اصحاب رسانه‌ای که شبانه روز، بی ادعا در عرصه‌های گوناگون و در پیچیده‌ترین جنگ رسانه‌ای دشمن به عنوان افسران و پیشتازان مقابله با جنگ رسانه‌ای در حال فعالیت هستند.

وی افزود: اساس و پایه اینگونه که جشنواره‌ها که با محوریت رسانه‌ها برگزار می‌شود بر این نکته است که یکی از مهمترین و بزرگ‌ترین مولفه‌های قدرت ملی هر کشور دارا بودن رسانه‌های بسیار اثرگذار است و امروز دشمن به‌واسطه هزینه‌های هنگفت و خسارات سنگین در حوزه اقتصادی تمایلی به جنگ سخت ندارد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، خاطرنشان کرد: به واسطه برخی از مزیت‌های حاضر بر زیست بوم جهانی امروز اکثر نظریه پردازان امنیتی تمایلی بر به راه انداختن جنگ سخت ندارند؛ در گذشته حرف از شبیخون فرهنگی و عملیات روانی بود؛ اما آنچه که امروز هم تاکید مقام معظم رهبری است و هم همه کارشناسان رسانه‌ای به آن اذعان دارند؛ جنگ شناختی است؛ یعنی تاثیر بر اعتقادات، باورها و نظام ادراکات جامعه هدف و به ویزه نخبگان یک کشور.

مسلمی ادامه داد: در بستر فضای مجازی و در بزرگراه‌های اطلاعاتی با بهره‌گیری از رسانه‌های نوین در ابعاد عمومی، سیستمی، فردی و اجتماعی دشمن در حال برنامه ریزی است؛ لذا در این میان برخی بر این باورند که دسترسی آبیشتر و سریع‍‌تر به اطلاعات به حل مشکلات کمک می‌کند اما به باور کارشناسان علوم تربیتی این یک باور اشتباه است.

وی بیان کرد: استفاده روزافزون از فضای تکنولوژی‌های نوین باعث شده است تا انسان‌ها از یکدیگر بیشتر فاصله بگیرند و لذا ابزارهای مجازی را همنشین خود کنند؛ امروز در فضای خانواده نیز صحبت‌های میان افراد کمتر شده است و بیشتر هر فرد در حال صحبت با دوستان مجازی خود است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، تاکید کرد: امروز به واسطه کاهش ارتباطات کلامی و وابستگی به ابزارهای نوین، چیزی که عاید جامعه شده است چیزی جز جدایی عاطفه‌ها نیست و لذا جدا از آمار بالای طلاق باید بگوییم جدایی عاطفی بیشتر از طلاق در جامعه وجود دارد.

مسلمی عنوان کرد: در جنگ مجازی بر خلاف جنگ نظامی وقتی صحبت از تلفات انسانی می‌شود نه تنها یک فرد از جبهه خودی کم می‌شود بلکه یک نفر به جبهه دشمن اضافه می‌شود و لذا بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: در دوران جنگ با همه ناملایمات اقتصادی و مشکلات متعدد معیشتی، مردم فرزندان‌شان را برای حضور در جبهه‌ها آماده می‌کردند؛ اما چه شد که کشور عزیز ما با این همه پیشرفت و برخورداری، حالا مردم ناامید هستند؛ امروز یکی از شگردهای دشمن یعنی نا امیدی را بر آحاد مردم گسترانیده است؛ این‌ها خاصیت جنگ شناختی است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، مطرح کرد: چه اتفاقی افتاد که آن مردم با آن عظمت، با همه فشارهای اقتصادی، آنچنان استوار و پایدار بودند اما امروز این چنین ناامید شدند؛ نه نا امید به انقلاب، نه نا امید به نظام؛ نا امید به عملکرد تعداد زیادی از مسئولین که روحیه جهادی ندارند.

مسلمی گفت: مردم عزیز ما همواره پای انقلاب و نظام بودند؛ همه روزه در فضای مجازی هجمه فراخوان‌های مختلف به مردم را می‌بینید، اما مردم ما هیچ توجهی نسبت به این فراخوان‌های بی محتوا و با هدف براندازی نظام ندارند؛ اما واقعا مردم ما نا امیدند.

وی تصریح کرد: نا امیدند از عملکرد غیردینی و نداشتن روحیه جهادی مسئولان بزرگوار کشور، این وظیفه اصحاب رسانه را بسیار سنگین می‌کند که ما بتوانیم با مطالبه‌گری و تبیین شاخصه‌های یک مدیر جهادی، مردم را به آنجا برسانیم که یک فرد واقعا جهادی را برای مسند مدیریتی و اجرایی کشور انتخاب کنند و این یکی از وظایف و رسالت‌های سنگین اصحاب رسانه به ویژه اصحاب رسانه بسیجی است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، متذکر شد: در این فضای غبارآلود رسانه‌ای که دشمن با پیچیدگی هر چه زیاد و گستردگی تمام در حال فعالیت است تا برداشت‌های مردم را از ماجراها و جریانات تغییر دهد، تنها راه برون رفت، ارتقای آگاهی و سطح بالای سواد رسانه‌ای است که باید در جامعه برای افزایش هوشیاری مردم شکل بگیرد.

مسلمی اذعان کرد: این مهم نیازمند ظرافت، دانستن به علم روز و جدید سواد رسانه‌ای تمام اصحاب رسانه است و لذا اگر بخواهیم هوشیاری مردم را نسبت به اقدامات و عملکرد دشمن بالا ببریم؛ قطعا باید در حوزه عملیات روانی، هر یک از فعالان اصحاب رسانه باید یک کارشناس خبره در حوزه عملیات روانی باشد؛ چون دشمن با بهره گیری از تکنیک‌های عملیات روانی در حال عملیات و جنگ شناختی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴