مدیرکل بنیاد شهید مازندران اعلام کرد

جزئیات برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در مازندران

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۴۴۸۹۰۲
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه روز شهید روز بزرگداشت مقام شهید و شهادت است، جزئیات برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در استان را تشریح کرد.
۰
plusresetminus
جزئیات برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در مازندران
به گزارش بلاغ، هدایت مظلومی در آئین غرس نهال در محوطه هتل کوثر شهرستان رامسر که با حضور خانواده های معزز شهدا و مسئولین برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه 10 هزار و 400 شهید والامقام خطه لاله خیز این استان ( شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس،مدافعان حرم، ترور، منا، وطن و شهدای خدمت ) و بزرگداشت شهدای کارمند بنیاد شهید مازندران اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در سال 58 به فرمان حضرت امام خمینی ( ره) با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، خدمت رسانی به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران تأسیس گردید و این مناسبت در تقويم سال با تصويب شورای انقلاب فرهنگی به‌عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.

مظلومی اظهار داشت: ۲۲ اسفند روز عزم ملی و همگانی در جهت احیا و زنده نگه داشتن یاد شهدا و پراکندن عطر بوی شهادت در فضای جامعه و روز حفظ ارزش های ایثار و شهادت و میثاق مجدد و عهد و پیمان با شهدا و آرمانهای والای شهیدان عزیز است.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران اضافه کرد: روز شهید روز بزرگداشت مقام شهید و شهادت است؛ شهیدی که با گذر از همه تعلقات دنیوی خود حجاب‌های ظلمانی و نورانی‌ را درنوردیده، و با بذل جان ، مال، فرزند و همه چیز خود، شرافت ، آزادی ، استقلال ، انسانیت ، عزت نفس و کرامت انسانی و الهی را هـدیه کرده است.

مظلومی رسالت بنیاد را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: تمامی فعالیت های بنیاد باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

این مسئول با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه شهدا افزود: شهید متعلق به آحاد جامعه است و همه آحاد جامعه در قبال شهدا و ایثارگران وظیفه عینی دارند.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران اظهار داشت : در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید ادای دین به ایثارگران عزیز داشته باشیم و مهمترین آن طرح سپاس از جامعه معزز ایثارگری است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۳۰ هزار دیدار از ایثارگران استان در قالب طرح سپاس به صورت حضوری انجام گرفت. در سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت خانواده های معظم شهدا تعداد ۵۰ هزار ارتباط تلفنی با این عزیزان صورت گرفته است.

مظلومی خواستار همراهی مسئولین ادارات شهرستانی در این ایام در راستای تکریم از ایثارگران شد.

مدیر کل بنیاد شهید مازندران در رابطه با اقدامات بنیاد شهید در سفر اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان گفت: در این راستا گام های موثری در زمینه تامین زمین برای ساخت مسکن ایثارگران ، ایجاد اشتغال برای فرزندان شاهد و ایثارگر و رایزنی با دستگاهها جهت رفع معضل بیکاری آنان برداشته شده است.

وی در خصوص برنامه های 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا گفت: به منظور تجدید میثاق با شهیدان گرانقدر، آئین عطر افشانی، غبارروبی و گلباران مزار شهدا با حضور کارکنان خدوم بنیاد و مسئولین همراه با تعویض پرچم مزار شهدا با اهدای فاتحه به ارواح مطهر شهدا با رعایت پروتکل های بهداشتی در 22 شهرستان اجرا شد.

وی اضافه کرد: به یاد 10 هزار و 400 شهید استان و نیز 21 زن شهیده و 43 بانوی جانباز در مرکز استان با حضور مسئولین استانی نهال غرس شد.

این مسئول با بیان اینکه دستگاههای برتر در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ ایثارو شهادت تجلیل می شوند عنوان کرد: به همین مناسبت کنگره استانی فرشتگان تاریخ ساز(تجلیل از زنان شهیده و جانباز مونث استان) و همایش اسوه های صبر و استقامت(تجلیل از مادران و همسران شهدا) در ساری برگزار می‌شود.

مظلومی دیدار با ایثارگران با هدف تجلیل و سپاسگزاری، ویزیت رایگان جامعه معزز ایثارگری و نامگذاری برخی از خیابانها، معابر و میادین شهری به نام شهدای زن را از دیگر برنامه های 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا دانست و اظهار کرد: مسابقه نقاشی با موضوع نماز و شهدا ویژه فرزندان همکاران، تولید مستند شهدای نماز و تجلیل از کارکنان نمونه انجام می شود.

مدیر کل بنیاد شهید مازندران افزود: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با دفتر نمایندگی ولی فقیه، ائمه جمعه شهرستانها در خطبه های نماز جمعه بخشی از سخنان خود را به 22 اسفند سالروز تأسیس بنیاد و روز بزرگداشت شهدا اختصاص می دهند.

مظلومی نواختن زنگ ایثار در مدارس، تهیه کلیپ روز بزرگداشت شهدا، نشست خبری، اطلاع رسانی و پوشش خبری برنامه های تأسیس بنیاد، نصب بنر، ارسال پیامک، پاسخگویی در محل میز خدمت به ایثارگران و ... را از برنامه های بنیاد شهید استان عنوان کرد.

گفتنی است دیدار از یک خانواده شهید، دو جانباز، نشست با کارکنان از دیگر برنامه های مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرستان رامسر بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴