کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تذکر نمایندگان به وزرا در اعتراض به گرانی میوه/آیا میوه هم به تحریم ارتباط دارد؟

16 اسفند 1399 ساعت 19:03

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان گفت: قرار است اعضای کمیسیون کشاورزی از میادین میوه و تره بار بازدیدی داشته باشند ضمن اینکه کمیسیون‌های اقتصادی هم باید وضعیت بازار بورس و قیمت کالاها را بررسی کنند.


به گزارش بلاغ، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان اظهار داشت: در طول یکسال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های جدی برای برخی مشاغل ایجاد شده است ضمن اینکه تورم موجب رشد افسارگسیخته قیمت‌ها شده و بازار نیز رها شده است.

وی افزود: باید برای کاهش آثار مخرب ویروس کرونا بر اقتصاد کشور تدبیری بیاندیشیم؛ همچنین اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس قرار است از میادین میوه و تره بار بازدیدی داشته باشد؛ کمیسیون‌های اقتصادی هعم باید وضعیت بازار بورس و قیمت کالاها را بررسی کنند.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: کمیسیون بهداشت باید درباره آنچه رهبر معظم انقلاب درباره بسته مدیریتی روشن در شرایط کرونا فرمودند، توجهات ویژه داشته و این موضوع را بررسی کنند.

 همچنین علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی به همراه 14 نماینده دیگر در تذکری خطاب به سیدعلیرضا آوایی وزرای دادگستری، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت از قیمت‌های نجومی میوه انتقاد کردند.

در خلاصه تذکر 15 نمایندگان مجلس آمده است: چرا در بازار میوه و مایحتاج ضروری خانواده‌ها با قیمت‌های نجومی عرضه می‌شود؟ آیا میوه هم به تحریم ارتباط دارد؟

در شرح این تذکر هم آمده است: متأسفانه در ایام پایانی سال شاهد افزایش بی‌حساب و کتاب میوه و اقلام مایحتاج ضروری خانواده‌ها هستیم و سود ناشی از این افزایش قیمت اجناس از جیب مردم به کام عده‌ای دلال می‌رود آیا دولت تماشاچی است یا برنامه‌ای برای مدیریت این بازار دارد؟ اگر برنامه‌ای هست چرا همچنان بازار رها شده است؟

انتهای پیام/


کد مطلب: 448883

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/448883/تذکر-نمایندگان-وزرا-اعتراض-گرانی-میوه-آیا-هم-تحریم-ارتباط

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com