رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران اعلام کرد

کشف بیش از 31 هزار عدد انواع مواد محترقه در مازندران

تاریخ انتشارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۴۴۸۸۸۰
رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران از کشف 31 هزار و 246 عدد انواع مواد محترقه و دستگیری عامل توزیع آن در شهرهای ساری، کلاردشت و سوادکوه شمالی خبر داد.
۰
plusresetminus
کشف بیش از 31 هزار عدد انواع مواد محترقه در مازندران
محمد محمدپور در گفت و گو با خبرنگار بلاغ گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و فروش مواد محترقه توسط فردی در شهرستان ساری، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق شدند متهم را شناسایی کرده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کنند.

محمدپور خاطر نشان کرد: در بازرسی از محل فعالیت این متهم 18 هزار و 446 عدد انواع مواد محترقه و آتش زا کشف شد و وی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

رئیس پلیس امینت اقتصادی مازندران در ادامه ارزش کالای کشف شده را بالغ بر 300 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: هرگونه که موجب سلب آسایش شهروندان شود طبق قانون جرم بوده و پلیس با متخلفان و مجرمان در این زمینه برخورد خواهد کرد .

این مسئول همچنین از کشف 4 هزار و 800 عدد موادمحترقه در شهرستان سوادکوه شمالی خبر داد و گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر عرضه موادمحترقه توسط تعدادی از واحدهای صنفی در سطح شهرستان سوادکوه شمالی، موضوع در دستور کار مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از شناسایی محل نگهدای کالای در 4واحد صنفی، با هماهنگی های قضایی در بازرسی از واحدهای مذکور 4 هزار و 800 عدد موادمحترقه کشف کردند.

محمدپور تصریح کرد: در این عملیات 4 نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران در بخش دیگری از کشف بیش از 5 هزار عدد انواع مواد محترقه در شهرستان ساری خبر داد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال و سود جویی قاچاقچیان و به خطر انداختن سلامت قشر جوان و نوجوان شناسایی صنوف متخلف در دستور کار ماموران قرار گرفت.

محمدپور افزود: در این راستا ماموران کلانتری 13 کمربندی با اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یک واحد صنفی عرضه انواع مواد محترقه در حوزه استحفاظی شدند.

وی از کشف 5 هزار و 600 عدد انواع مواد محترقه در بازرسی از واحد صنفی متهم خبر داد و تصریح کرد: در این عملیات متهم نیز دستگير و پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفی شد .

رئیس پلیس امینت اقتصادی مازندران اظهار کرد: نگهداری مواد محترقه و غیر مجاز بر خلاف قانون بوده و می‌تواند خسارات جبران ‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

وی به استناد قانون مجازات اسلامي مبنی بر این که ساخت و خريد و فروش مواد منفجره و محترقه جرم محسوب مي‌شود، گفت: با مرتكبين برابر قانون به شدت برخورد خواهد شد.

این مسئول از کشف 3 هزار و 42 عدد انواع مواد محترقه در این شهرستان کلاردشت خبر داد و افزود: به منظور پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی عامل تهیه و توزیع مواد محترقه در این شهرستان شدند.

وی، اظهار داشت: با هماهنگی مراجع قضائی، متهم در یک عملیات غافلگیرانه توسط ماموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس امینت اقتصادی مازندران تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم در مجموع 3 هزار و 42 عدد انواع مواد محترقه به ارزشی بالغ بر 50 میلیون ریال کشف شد.

محمدپور از خانوادها خواست با نظارت بيشتر بر رفتار کودکان و نوجوانان خود وجلوگیری از خرید و استفاده از هرگونه مواد محترقه و منفجره ، از وقوع حوادث تلخ و جبران ناپذير در آستانه سال نو پيشگيري کنند.

وی با تاکید براین که پليس با تمام توان و جديت همواره با قاچاقچيان و مخلان نظم و امنيت اقتصادي مقابله خواهد کرد، از شهروندان خواست: در صورت برخورد با هرگونه ناهنجاری اجتماعی و یا اطلاع از فعالیت‌های غیر قانونی افراد مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲