رئیس کمیته امداد گلوگاه خبر داد

افتتاح 100 مسکن مددجویان در سال آینده

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۴۸۸۷۹
رئیس کمیته امداد شهرستان گلوگاه از افتتاح 100 مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سال آینده خبر داد.
۰
plusresetminus
افتتاح 100 مسکن مددجویان در  سال آینده
به گزارش بلاغ، محمدرضا یعقوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از اهداف کمیته امداد از بدو تاسیس خدمت ، تامین معیشت و تامین هزینه های حمایتی مردم بوده است.

وی با بیان اینکه مدجویان تحت حمایت کمیته امداد در گذشته از خدمات حضوری این دستگاه برخوردار می شدند افزود: در حال حاضر مدد جویان تحت حمایت کمیته امداد در سراسر کشور علاوه بر دریافت خدمات در بسترهای الکترونیکی در یک زمان واحد  از طریق  پرداخت های الکترونیکی همانند کارمندان دولت مستمری خود را ماهانه دریافت می کنند

یعقوبی بیان کرد: در حال حاضر هزار و ۵۴۶ خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان گلوگاه قراردارند که از میان ۵۴/۵ درصد را سالمندان  و٨۴۴ نفر از آنان به زنان سرپرست خانوار اختصاص دارد

این مسئول گفت: درحال حاضر در کمیته امداد گلوگاه خدمات حمایتی در قالب  تامین هزینه نگهداری و درمان ۵٨ بیمار صعب العلاج ، اهدای سبد غذایی ‌‌  صد هزار تومانی به ١٣۰ کودک دارای سوء تغذیه ، تامین جهیزیه نوعروسان به ارزش ١۵ میلیون تومان ، احداث ١٨ واحد مسکونی برای مددجویان صورت گرفته است.

رئیس کمیته امداد گلوگاه در ادامه افزود:  ٢ هزار واحد مسکونی تحت عنوان مسکن محرومین استان مازندران  با  اختصاص اعتبار به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی  و شناسایی متقاضیان در روستاهای بالادست شهرستان گلوگاه که تاکنون از بین ٢٣٨ متقاضی وام مسکن ١۵۵ نفر جهت دریافت اعتبار  اعلان امادگی کرده و ١٢٧ نفر موفق به اخذ پروانه ساخت مسکن شده اند که از این میان ١۰٨ خانواده تحت حمایت به بنیاد مسکن برای دریافت مجوز  معرفی شده اند و ٩٧نفر شروع به احداث کرده اند.

یعقوبی با بیان اینکه جهت تسهیل  در روند دریافت اعتبار، برای  متقاضیان این امکان فراهم شده که به صورت زنجیره ایی ضمانت یکدیگر را برعهده بگیرنداظهار کرد:  وام قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومانی با دوره  باز پرداخت ١٢ ساله و همچنین  اعطای  ٣۰ میلیون تومان بلاعوض به محض شروع احداث مسکن به متقاضیان مددجوی کمیته امداد اختصاص خواهد یافت.

رئیس کمیته امداد شهرستان گلوگاه خبر داد : به فضل خدا در ابتدای ماهای سال آینده حدود ١۰۰ واحد مسکن برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد گلوگاه افتتاح خواهد شد که این مهم از جمله اتفاقات نادر و تاریخی شهرستان گلوگاه در طول یک سال کاری می باشد به همین سبب شهرستان گلوگاه در سطح استان مازندران در بحث تامین مسکن محرومین در حال حاضر رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

این مسئول در خصوص حمایت از دانش آموزان نیازمند عنوان کرد: تاکنون ۶٧١میلیون تومان در حوزه کمک به دانش اموزان  مددجوی تحت حمایت  در  راستای بهره مندی از امکانات اموزشی هزینه شده است

وی یاد اور شد: جهت بهره مندی دانش اموزان شهرستان گلوگاه از آموزش فضای مجازی به تعداد ١١٧ نفر از آنها با مشارکت خیرین، مرکز نیکوکاری مهر ظهور  آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان گلوگاه  تبلت دانش اموزی اهدا شده است که از  بین این دانش اموزان ٧١ نفر آنها تحت پوشش کمیته امداد می باشند.

یعقوبی با اشاره به حوزه اشتغال کمیته امداد شهرستان گلوگاه گفت: درسال جاری ۵ میلیارد وام اشتغال زایی به مددجویان و فرزندانشان جهت توانمندسازی و ایجاد فضای شغلی و کسب درامد خانواده ها اختصاص یافته است.

این مسئول در ادمه خاطر نشان کرد:  در حوزه دامپروری و کشاورزی راهبران شغلی به افراد متقاضی  اموزش های لازم را می دهند و همچنین در بحث کشت گیاهان دارویی و زعفران  و اجرای طرح پرورش گل محمدی در روستاهای بالا دست با هدف مهاجرت معکوس اقداماتی صورت گرفته است.

وی در خصوص طرح اکرام تحت عنوان حمایت از زنان سرپرست خانواری که دارای ٣ الی ۴ فرزند یتیم می باشند گفت: خیرین با تحت  کفالت قراردادن یک فرزند معنوی و پرداخت ماهیانه حداقل ١۰ هزار تومان از فرزندان یتیم و محسنین  حمایت می کنند تعداد 255 فرزند یتیم و. محسنین تحت پوشش کمیته امداد گلوگاه  قرار دارند. خیرین می توانند از درگاه الکترونیکی emdad.ir  و یا کد  ussd تلفن همراه با شماره گیری #01119*8877*   و یا با مراجعه حضوری مراحم خود را به نیازمندان اهداء کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما