واریز سود ۲۰۰ هزار تومانی به حساب سهامداران عدالت؛

سود تضمینی ۲۵درصدی برای کدام سهامداران است؟

تاریخ انتشارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷
کد مطلب : ۴۴۸۸۷۰
رئیس سازمان بورس با اعلام اینکه سود سهام عدالت برای کسانی که دست به پرتفویشان نزدند ۲۰۰ هزار تومان است، گفت: تلاش ما این است قبل از نوروز به صورت متمرکز به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شود.
۰
plusresetminus
سود تضمینی ۲۵درصدی برای کدام سهامداران است؟
به گزارش بلاغ، محمدعلی دهقان دهنوی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به حضور ۴ میلیون سهام‌دار خرد در بازار بورس گفت: سهامداران خرد کسانی هستند که از تاریخ ۱۲ اسفند، مجموع دارایی‌های سهامشان ۱۰ میلیون تومان یا کمتر از ۱۰ میلون تومان است.
 
وی در ادامه با اشاره به چتر حمایتی سازمان بورس برای این سهامداران افزود: اگر این سهامداران دارایی سهام خود را تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ نگه دارند و کمتر از ۲۵ درصد سود کرده باشند، ما به التفاوت بازدهی سهامشان از محل صندوق توسعه پرداخت می‌شود.
 
دهقان دهنوی تاکید کرد: اگر در این مدت سهامی را بفروشند مشمول این حمایت نمی‌شوند، اما می‌توانند سهام اضافه کنند.
 
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: شرایط اقتصادی رو به بهبود است و ممکن است فرد سود خود را ببرد و دیگر نیازی به این چتر حمایتی نباشد.
 
وی با بیان اینکه دو صندوق در بازار سرمایه تحت عنوان صندوق تثبیت و صندوق توسعه بازار وجود دارد، یادآور شد: بیش از ۱۰ میلیارد تومان دارایی در صندوق توسعه وجود دارد و این منابع برای توسعه و حمایت از بازار باید استفاده شود.
 
دهقان دهنوی اضافه کرد: در حال بررسی طرح‌های حمایتی دیگری هستیم، به عنوان مثال راهکار‌هایی برای سهامداران خرد ارائه دهیم تا از راه‌های غیر مستقیم استفاده کنند.
 
معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد یک هدف دیگر از طرح حمایتی از سهام داران خرد ایجاد آرامش ذهنی است تا نگاه بلند مدت داشته باشند چرا که بورس در بلند مدت سودده است.
 
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: هفته پیش رو اطلاعیه‌ای منتشر و نمادی معرفی می‌کنیم تا متقاضیان این حمایت این نماد را به قیمت یک ریال دریافت کنند.
 
وی گفت: در ابتدای امسال اسقبال مردم از بازار سرمایه بسیار خوب بود و این رونق در بازار‌های موازی مانند طلا و ارز وجود داشت، اما آنچه ما در بورس تاکید می‌کنیم این است که نگاه به بازار سرمایه بلند مدت است.
 
دهقان دهنوی با بیان اینکه افق و چشم انداز بورس مثبت است، ادامه داد: بازار سرمایه جز مهمی از اقتصاد و کانال مهم برای سرمایه گذاری در کشور است تا زمینه لازم برای رشد اقتصادی فراهم شود.
 
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره سود سهام عدالت هم گفت: سود سال ۹۸، ۲۰۰ هزار تومان برای کسانی که کل پورتفوی خود را نگه داشته اند است، ضمن اینکه پرداخت سود برای سال ۹۸ به صورت متمرکز انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم قبل از پایان سال این سود را پرداخت کنیم.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲