فرمانده لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس:

ایران امروز در اوج قدرت و عزت قرار دارد

تاریخ انتشارجمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۴۴۸۸۵۵
فرمانده لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس گفت: امروز به برکت امام زمان(عج)، خون شهیدان وقرآن کریم یک وجب از خاک میهن را از دست ندادیم و دارای عزت و قدرت در منطقه و جهان هستیم.
۰
plusresetminus
ایران امروز در اوج قدرت و عزت قرار دارد
به گزارش بلاغ، سردار مرتضی قربانی در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت جانباز سرافراز اسلام سردار « رمضان پورقاسم» که  با حضورحجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران و سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا  و دیگر فرماندهان و پیشکسوتان جهاد و شهادت به همت سازمان حفاظت اطلاعات سپاه استان در جوار دو شهید خوشنام در حسینیه عاشقان کربلا شهرستان ساری برگزار شد، از شهید پورقاسم به عنوان مجاهدی خاموش، مردم دار، مدافع حق، ولایتمدار و خدمتگذار یاد کرد و گفت: شهید پورقاسم به تمام معنا ذوب در ولایت بود.

فرمانده لشکر 25کربلا در دوران دفاع مقدس با تاکید براینکه شهید پورقاسم متخصص در امر مأموریت و وظیفه شرعی بود، بیان کرد: ما بحمدلله سرداران و مجاهدان زیادی را در راه اسلام و قرآن تقدیم کردیم. خصوصا  استان مازندران خطه ای مردخیز و سرزمین سرداران به نامی مانند شهیدان طوسی، نوبخت، شهدای گلگون، شیر سوار، علیرضا عسکری، شهیدان رضایی، بصیر  و... است که به لطف خدا از نظام ارزشمند جمهوری اسلامی پاسداری و دفاع کردند.

 به گفته سردار قربانی ایران اسلامی کشوری است که از نظر جغرافیای نظامی و از نظر وضعیت منابع زیرزمینی در یک وضعیت بسیار ایده آل قرار دارد؛ از 300سال پیش دشمنان درصدد تجزیه کشور و جداسازی بخش هایی از کشور بودند و انقلاب اسلامی دست چپاول گران را قطع کرد و تمام ابرقدرت ها و کشورهای منطقه برای براندازی حکومت اسلامی بسیج شدند.دراوایل سال 59کودتا علم کردند و خنثی شد. بعد با رژیم بعث پیمان بستند؛ صدام و ابرقدرت های منطقه و دنیا، قدرت علما، ولایت فقیه و مردم کشور را نشناختند همه دنیا در مقابل ما ایستاد اما ملت ایران با توکل به خدا و هدایت ولی فقیه و جانفشانی فرزندان این مرز و بوم  پوزه همه اینها را به خاک ذلت و خاری کشاند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس مردان فهیم از سراسر کشور سمت جبهه بسیج شدند. اولین روز جنگ دشمن حمله کرد و تا بخشی از خوزستان، ایلام و کردستان پیشروی کرد و تهران را بمباران کرد. فردای آن روز 140فروند هواپیما از پایگاه های نیروی هوایی قدرتمد جمهوری اسلامی بلند شد و تا بغداد در چند نوبت بمباران کردند و شهید بابایی ها، قاسمی ها، شیرودی ها، کشوری ها و ... قدرت نیروی هوایی ایرن عزیز را به دنیا نشان دادند .

این یادگار دوران دفاع مقدس گفت: روز سوم جنگ وارد خرمشهر شدیم از خرمشهر جز خاک، خون، شهید و بی خانمان شدن زن و بچه مردم چیزی نمانده بود؛ رزمندگان ما کوچه به کوچه با دشمن جنگیدند؛ حدود 5هزار نفر زخمی و شهید شدند و توانستند ماشین جنگی دشمن را از کار بیندازند.

به گفته سردار قربانی در محاصره آبادان بعد از یک سال مقاومت در 5مهر سال 60 بردشمن یورش بردیم آنجا بود که لشکر های سپاه با عنوان 25 کربلا، امام حسین(ع) ونجف تشکیل شد و استان را گرفتیم و پشت دشمن را بستیم و 15هزار اسیر گرفتیم.

وی بیان کرد: تا عملیات بیت المقدس 45هزار اسیر گرفتیم حدود 15لشکر رژیم بعث را اسیر گرفتیم باید دشمن عقب می رفت اما رجزخوانی می کرد تمام تجهیزات و پشتیبانی دنیا پشت دشمن بود و آنان می‌خواستند به تهران برسند که ناکام ماندند.

سردار قربانی با اشاره به نقش برجسته لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان شد: مجاهدت‌های خاموش نیروهای رزمنده همانند سردار شهید «رمضان پورقاسم» سبب شد تا در دوران دفاع مقدس به پیروزی‌های بزرگی دست پیدا کنیم.

وی با اذعان اینکه امروز به برکت امام زمان(عج)، خون شهیدان وقرآن کریم یک وجب از خاک میهن را از دست ندادیم و دارای عزت و قدرت در منطقه وجهان هستیم، اظهار کرد: سردار شهید «قاسم سلیمانی» سیدالشهدای مقاومت، کشاورز زاده بود تمام زندگی خود را وقف اسلام و دفاع از حرم اهل بیت(ع) کرد و سرانجام در کنار ابومهدی المهندس با نثار خون خود اتحاد و وحدت مردم ایران با برادران دینی مان در عراق را مشق کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲