تاریخ انتشارجمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸
کد مطلب : ۴۴۸۸۵۰
توزیع کالاهای شب عید از 20 اسفند در شبکه های منتخب آغاز می شود و با وجود شرایط ویژه کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، ذخایر کافی کالاهای اساسی وجود دارد و ترخیص اقلام اولیه و مورد نیاز کارخانجات برای تامین نیازهای عمومی همچنان با سرعت ادامه دارد.
۰
plusresetminus
توزیع کالاهای شب عید از 20 اسفند/کمبودی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد
به گزارش بلاغ، با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و شب عید برنامه‌های بخش‌های مختلف مربوط به تامین و توزیع کالاهای پر مصرف و اساسی برای خانوار اعلام می‌شود و بر همین اساس درروزهای گذشته مسوولان بخش‌های مختلف اعلام کرد که هیچ نگرانی درخصوص کمبود کالا وجود ندارد زیرا همه کالاهای مورد نیاز تامین و ذخیره سازی شده است و برای شب های پایانی سال در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

با وجود شرایط ویژه کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، ذخایر کافی کالاهای اساسی وجود دارد و ترخیص اقلام اولیه و مورد نیاز کارخانجات برای تامین نیازهای عمومی همچنان با سرعت ادامه دارد و کمبودی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد.

بخشی از مدیریت بازار نوروز بر عهده دولت است که آن را حتی با استفاده از ذخایر به بازار تزریق خواهد کرد.

تاکنون ۴۰ هزار تن میوه و مرکبات از باغداران خریداری شده تا برای عید نوروز  به وفور در بازار توزیع شود و مردم در تهیه آن با مشکلی مواجه نشوند. همچنین تامین ۵۰ هزار تن برنج تایلندی، ۱۵۰ هزار تن روغن مایع و نیمه‌جامد، ۱۰۰ هزار تن شکر و ۱۰ هزار تن گوشت مرغ برای تامین بازار شب عید نیز در دستور کار دولت قرار گرفته است.

از اول اسفند ماه توزیع کالاهای مربوط به شب عید در سراسر کشور آغاز شده است و مشکلات شرکت‌های تولیدی برای پخش روغن جامد و نیمه‌جامد رفع شده است و این کالاها همراه با شکر از محل ذخایر دولت تامین و توزیع خواهد شد.

*کمبودی در بازار نیست

محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه هیچ کمبودی در بازار نیست، گفت: با اصلاح نظام توزیع و توزیع کالاهای شب عید در شبکه منتخب، اجناس با قیمت هدف و مصوب به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

وی با بیان این که اهمیت نظام توزیع از حجم و کیفیت کالاها در عرضه و تقاضا کمتر نیست که بیشتر هم است افزود: موجودی کافی کالا شرط لازم تنظیم بازار هست، اما شرط کافی نیست و برای رسیدن به قیمت مصوب و قیمت هدف کالاها، نظام توزیع مناسب و منطقی که سرتاسر کشور را به خوبی پوشش دهد نیز ضروری است.

قائم مقام وزیر صمت گفت: زمانی قیمت هدف اتفاق میافتد و کالا با قیمت مصوب به دست مصرف کننده خواهد رسید که توزیع مناسب کالا در سطح کشور اتفاق بیفتد.

مفتح با اشاره به ذخیره سازی ۴۰ هزار تن میوه برای شب عید بیان کرد: از ۲۰ اسفند برای مقاطع شب عید و رمضان از طریق شبکه منتخب توزیع، فروشگاه های منتخب و اصناف امین کالاهای ضروری شب عید را به طور منظم توزیع خواهیم کرد و امیدواریم توزیع پیوسته و کافی کالا در این شبکه منتخب در دراز مدت تاثیرش را در بازار و کنترل قیمت ها بگذارد و خواهد گذاشت.

 وی با بیان این که باید زمینه ها و عوامل اصلی بروز تخلف و گرانفروشی از بین برود گفت: درصد کمی هستند که مرتکب گرانفروشی میشوند و دلیل آن یکی اجبار است که فرد از روی اجبار مرتکب تخلف می شود و دلیل دیگرش این که حس میکند نظارتی وجود ندارد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در خصوص فروش اجباری کالا و کالای سرباری هم گفت: اگر شرکت پخشی کالا یا کالاهایی را به اجبار بفروشد یا فروش کالایی را منوط به خرید کالای دیگری کند تا لغو پروانه اش خواهیم ایستاد و به عنوان مخل نظام اقتصادی قابل پیگرد است.

*آغاز حمل پرتقال مازندران به 24 استان کشور

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران نیز گفت: با توجه به هماهنگی های بعمل آمده مقدار بیش از 19 هزار تن پرتقال مازندران جهت تنظیم بازار اختصاص یافته است.

حسینقلی قوانلو افزود: بر اساس قراردادهای بعمل آمده مقرر شد این میزان پرتقال به 24 استان کشور حمل شود.

وی تصریح کرد : از مقدار 19 هزار تن پرتقال تاکنون 1500 تن به استان های دیگر حمل شده است.

قوانلو در ادامه با اشاره به اینکه حمل پرتقال به استان های دیگر تا هفته پایانی اسفند ماه ادامه خواهد یافت، قیمت خرید هر کیلو پرتقال پای ماشین حمل به عاملین خرید دیگر استان ها را 10500تومان اعلام کرد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران اضافه کرد: مقدار 400 تن سیب و 200 تن پرتقال برای توزیع در استان مازندران اختصاص یافته که در ایام پایانی اسفند ماه در مراکز منتخب توزیع خواهد شد.

وی اظهار داشت: وضعیت ذخیره سازی پرتقال در انبار های استان بسیار خوب بوده و ما آمادگی تحویل هر میزان پرتقال به استان های متقاضی را داریم.

*بازارهای مازندران تا پایان سال دائر است

قوانلو گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد این شایعه بوده ایم که از پانزده اسفند ماه به بعد بازار تعطیل می شود که این موضوع کاملاً خلاف واقع می باشد.

وی با تکذیب این موضوع اعلام کرد: در برهه فعلی هیچ ضرورتی مبنی بر تعطیلی بازار در سطح استان وجود ندارد.

این مسئول افزود: با توجه به اعلام رسمی دستگاه های ذیربط در موضوع رنگ بندی کرونایی؛ هم اکنون هیچ شهر استان قرمز نبوده و واحد های صنفی می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: یکی از مواردی که در طول یکسال اخیر در صدر ماموریت های این سازمان قرار دارد بازرسی از نحوه چگونگی رعایت های پروتکل های بهداشتی از سوی اصناف و بازاریان بوده که این مساله بطور جد پیگیری خواهد شد.

قوانلو با یادآوری این موضوع که هر چه در شرایط فعلی بیشتر مسائل بهداشتی را رعایت کنیم به نفع همه می باشد از دائر بودن بازار و کافی بودن مایحتاج عمومی و دیگر کالاها در سطح استان خبر داد.

وی در پایان افزود: هم اکنون هیچ کمبود کالایی در استان وجود نداشته و ذخیره کالاهای استراتژیک در استان در حد بسیار خوبی قرار دارد.

بسیاری از نگرانی‌های جامعه درخصوص تهیه اقلام و کالاهای مورد نیاز، ناشی از شایعات، اخبار غیر مستند و ایجاد بحث‌های روانی است و مردم نباید نسبت به کمبود کالاهای اساسی نگرانی داشته باشند.


انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲