کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور خبر داد

تولید تمام تجهیزات کیت‌های تشخیص کرونا در داخل/ارائه خدمات 10 هزار میلیاردی به دانش‌بنیان‌ها

13 اسفند 1399 ساعت 11:25

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: محققان ایرانی همه تجهیزات مورد نیاز و کیت‌های تشخیص کرونا را در داخل تولید کردند.


به گزارش بلاغ، علی وحدت درنشست حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فن آور در ساری اظهار کرد: خط اعتباری استقرار ویژه شرکت‌های دانش بنیان وفن آور امروز در استان راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه پارک علم وفن آور وصندوق پژوهش وفن آوری کارگزار خط اعتباری است، افزود: خط ویژه استقرار فرصت مناسب برای فن آوران است تا درسریع‌ترین زمان وبدون سپری کردن فرایند پیچیده اداری تسهیلات دریافت کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: این خط اعتباری سقف خاصی ندارد و به همه شرکت‌های دانش بنیان وفن آوری متقاضی پرداخت می‌شود.

این مسئول گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش دارد تا به وظایف خود در حوزه تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان کمک کند از این رو تلاش می‌کنیم تا در هر منطقه جغرافیایی یا حوزه اقتصادی خاص اجزای مورد نیاز توسعه نوآوری شکل گیرد.

وحدت با بیان اینکه حتی یک دستگاه اکسیژن ساز برای مقابله با کرونا وارد کشور نشده است، افزود: محققان ایرانی همه تجهیزات مورد نیاز و کیت‌های تشخیص کرونا را در داخل تولید کردند.
 
این مسئول ادامه داد: طی دو سال گذشته بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان خدمات به شرکت‌های دانش بنیان ارائه شده است.

وحدت با بیان اینکه موضوع سرمایه گذاری خطر پذیر و سرمایه گذاری در راستای توسعه اکوسیستم نواوری از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی نزدیک به ۵۰ طرح در خصوص سرمایه گذاری خطر پذیر مصوب کرده که تعدادی از آنها در حال انجام است.

استاندار مازندران نیز گفت: ۸۰ شرکت دانش بنیان در استان مستقر است و صندوق در زمینه مدیریت پسماند این استان حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

حسین زادگان افزود: مازندران به عنوان پایلوت طرح ملی پسماند کشور انتخاب شد.

وی گفت:این صندوق نگاه فعالانه‌ای به نیاز‌های استان در حوزه‌هایی مانند پسماند دارد ودرمدت ۲۴ ساعت اگر گروه دانش بنیان دارای طرح ویژه است تبدیل به شرکت شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 448820

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/448820/تولید-تمام-تجهیزات-کیت-های-تشخیص-کرونا-داخل-ارائه-خدمات-10-هزار-میلیاردی-دانش-بنیان-ها

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com